Beantwoord

Inlog pagina Modem niet bereikbaar door SSL Error

  • 28 October 2022
  • 10 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

 

Sinds enige tijd kan ik de inlogpagina van mijn Zyxel modem niet meer bereiken.

Ik krijg onderstaande foutmelding:

Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP

Ik krijg deze fout melding op meerdere systemen met verschillende browsers (fout is net iets anders maar de strekking is gelijk).

Weet iemand hoe de certificaten weer goed te krijgen?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 October 2022, 13:29

Bekijk origineel

10 reacties

 

De melding SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP wordt vooral getoond onder FireFox, welke melding zie je als je Chrome, Edge of Brave  Browser gebruikt?

Voor FireFox zijn trucjes om van deze melding af te komen.

Onder Chrome krijg je waarschijnlijk de melding: NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID als dit het geval is, kan je linksonder op Geavanceerd klikken en kiezen voor Doorgaan naar {IP} (onveilig).

Het vernieuwen van het certificaat kan niet, er is namelijk geen certificaat omdat het modem bezocht wordt op basis van IP-Adres.

Reputatie 1

Beste Gerrit078,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik gebruik inderdaad Firefox.

Bij zowel Chrome als Chromium krijg ik (op Linux)

This site can’t provide a secure connection

192.168.1.1 uses an unsupported protocol.

ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH

Ik krijg geen ‘Geavanceerd’ in beeld waardoor ik niet verder kan.

 

Het aanpassen van mijn tls settings in Firefox heeft ook geen effect. Je ziet heel even de inlogpagina waarna al snel de foutmelding in beeld komt.

 

 

Gebruik je toevallig antivirus software zoals BitDefender AVAST of Kaspersky ?

Misschien zou je hier bij de instellingen eens het scannen van SSL, HTTPS kunnen uitschakelen ?!

Reputatie 1

Nee er draait geen antivirus (meer) die de verbinding kan verstoren.

Ik denk dat het komt doordat de browsers nu https hebben verplicht. Inderdaad kan je op een IP adres geen certificaat aanvragen.

De verbinding start op http: dan komt het in log scherm heel even in beeld, vervolgens gaat het door naar  https: met de foutmelding als gevolg.
 

Ik denk dat het komt doordat de browsers nu https hebben verplicht. Inderdaad kan je op een IP adres geen certificaat aanvragen.

 

Het afdwingen van https heeft er niets mee te maken, als dit het geval zou zijn geweest waren er echt ongelofelijk veel klachten en problemen. De melding (ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH) kan voor komen door verouderde browsers maar ook door een verouderde besturingssysteem.

Heb je al eens gekeken of je alle updates voor Windows geïnstalleerd hebt? Ciphers, certificaten etc. worden naast de browser ook door het besturingssysteem bijgehouden.

Even alle browser caches etc. legen is soms geen overbodige luxe.

Heb je ook al even gekeken op een ander apparaat (laptop/pc/smartphone) of je de melding daar ook op krijgt ?

Reputatie 1

Op een hele oude laptop met Firefox 37 is het mij gelukt om een screenshot van de inlog pagina te maken voordat deze de foutmelding toont.

 

Reputatie 1

Ik denk dat het komt doordat de browsers nu https hebben verplicht. Inderdaad kan je op een IP adres geen certificaat aanvragen.

 

Het afdwingen van https heeft er niets mee te maken, als dit het geval zou zijn geweest waren er echt ongelofelijk veel klachten en problemen. De melding (ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH) kan voor komen door verouderde browsers maar ook door een verouderde besturingssysteem.

Heb je al eens gekeken of je alle updates voor Windows geïnstalleerd hebt? Ciphers, certificaten etc. worden naast de browser ook door het besturingssysteem bijgehouden.

Even alle browser caches etc. legen is soms geen overbodige luxe.

Heb je ook al even gekeken op een ander apparaat (laptop/pc/smartphone) of je de melding daar ook op krijgt ?

Ik heb bovenstaande getest op Window, Ubuntu, Android, met Firefox, Chrome, Chromium, Edge.

Alle systemen, met uitzondering van Android en het systeem waarmee ik uiteindelijk de screenshot heb kunnen maken zijn up to date.
Browsercache voor de betreffende pagina ook geleegd.

 

Ik heb bovenstaande getest op Window, Ubuntu, Android, met Firefox, Chrome, Chromium, Edge.

Alle systemen, met uitzondering van Android en het systeem waarmee ik uiteindelijk de screenshot heb kunnen maken zijn up to date.
Browsercache voor de betreffende pagina ook geleegd.

Heb je al geprobeerd het modem (Zyxel) een volledige reset te geven?

Het lijkt erop dat daar iets mis is aangezien het dus blijkbaar ook onder andere besturingssystemen afspeelt.

Reputatie 1

Het is opgelost.

Alleen een harde reset heeft het probleem kunnen verhelpen.

Moet nu wel weer alles opnieuw instellen.
Wel vreemd dat dit is opgetreden zonder dat ik een wijziging heb doorgevoerd.

Gerrit078 bedankt voor het meedenken.
De helpdesk van T-Mobile was niet zo behulpzaam.

Reputatie 7

Hi @Twijfelaar1, super fijn om te lezen dat het probleem is opgelost door de tip van Gerrit! 💪 Weet dat ik en mijn collega jou ook graag helpen als je nog ergens hulp bij kunt gebruiken. Schroom dus niet om opnieuw aan de bel te trekken als we iets voor je kunnen betekenen.

Reageer