Beantwoord

Inloggen in het modem

• 20 February 2018
  • 39 reacties
  • 189835 Bekeken

Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 2
Badge
@Rogmar, Het klopt dat we een Admin account hebben waarmee we meer kunnen inzien dan een gebruikelijke gebruiker. Ben je bang dat we zonder jouw goedkeuren inloggen in je modem om te kijken welk apparaat er op je modem is aangesloten, dan kan ik je met alle eerlijkheid vertellen dat dit niet is wat we doen. Dit is schending van privacy en strafbaar. Dit is een gebied waar we ons nooit zullen begeven.

@EdZet, Al onze modems zijn gratis in bruikleen te gebruiken. Onze modems worden ook niet verkocht. Hierdoor blijft het ons apparatuur en kunnen we je ondersteunen wanneer het nodig is. Heb je problemen met je verbinding en is het je eigen modem? Dan mogen we niet inloggen om je te helpen.
Reputatie 6
Badge +11
Bij mijn weten heb ik het modem aangeschaft en ben ik dus de eigenaar.
Gezien het IP adres gaat het bij de originele vraagsteller gaat het om een 4G voor Thuis Huawei, en niet die van TMT en derhalve is het gemarkeerde antwoord n.v.t. En bij 4GvT ligt het aan het contracttype (oud, SIM-only, met modem) wat er in jouw geval van toepassing is. Halve zekerheid is vrij nutteloos, wellicht eerst je contract nakijken.
Reputatie 7
Badge +10
je kan natuurlijk een eigen modem hebben gehaald.
gebruik je het modem van T Mobile dan is het een bruikleen modem welke je aan het einde van je contract moet terugsturen
Bij mijn weten heb ik het modem aangeschaft en ben ik dus de eigenaar.
Reputatie 7
Badge +10
hmmm ja, het modem is eigendom van T Mobile en zij dragen het beheer daar van. dat geld ook voor een settopbox. maar als je denkt dat het bij kpn ziggo telfort tele2 anders is..... vraag me dan af hoe je dat dan met email doet. daar zijn ook admins die het beheer voeren over de email server.

volledige privacy en beveiliging heb je alleen met een layer 0 firewall
Meen je dat laatste nou? Een admin die zonder dat jij het weet op jouw modem kan inloggen en daarop devices, Mac adressen, verkeer e.d. kan zien, vind ik echt een privacy issue. Bovendien is dat echt niet een gebruikelijke werkwiize bij internetproviders om tot achter je digitale voordeur te kunnen kijken.

Het gaat mij er vooral om dat je geen keuze hierin kan maken en T-mobile dit ogenschijnlijk stiekem als inrichting hanteert. Het is me iets te makkelijk dat dit gewoon onderdeel van de service is, dan mag dat wel explicieter bij het orderen en de levering vermeld worden. En dat gebeurt niet. Sterker nog, het is m.i. "stiekem" zo, zonder dat veel klanten zich ervan bewust zullen zijn. Onbegrijpelijk.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Rogmar,

Je bent natuurlijk vrij om je eigen modem te gebruiken. echter is het modem van T-Mobile onderdeel van de geleverde dienst. T-Mobile doet het beheer hier ook van. mede vanwege privacy issues is het nodig om de juiste firmware te draaien op het modem. Mocht het nodig zijn dan kunnen er op afstand instellingen aangepast worden, bijvoorbeeld het aanpassen van je wifi kanaal. gezien het internet nog steeds over de verbinding van T-Mobile gaat zie ik het privacy issue niet.
Dat lijkt mij wel een behoorlijk privacy issue, onacceptabel vind ik. Wat is hiervan de noodzaak en uit welke afspraken cq voorwaarden blijkt dat dit is toegestaan?
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Rogmar,

Het klopt dat er ook een admin account is voor de admins van T-Mobile.
Deze is helaas niet beschikbaar voor de klanten.
Er bestaat ook een admin account op het Huwai modem. Waar vind ik daarvan de login gegevens (wachtwoord)?
Reputatie 7
Badge +8
Hi Goodarztalebi, http://192.168.1.1 should be the right address to log-in to your modem. Are you using any external equipment like your own router or acces point or a VPN program? In that case the address might be different. If not then you can try connecting with a network cable or resetting the modem to the default settings with a factory reset. You can press the small reset button with either a paperclip or a toothpick for a few seconds to reset the modem!
Hi
As soon as i type http://192.168.1.1, my browser could not connect to first login page and after acwhile gives an error page.
I tried in my laptop and also my mobile, both same thing happened.
I could connect 3 months ago exactly in this way and my laptop.
Reputatie 7
Badge +6

Hoi Robbalkg,

Ik help je graag bij het inloggen op onze modems!

➡Let op: zorg ervoor dat je rechtstreeks verbonden bent met ons modem. Koppel dus alle externe routers, Wifi-versterkers of powerline adapters los. Zorg ook dat je niet verbonden bent door middel van een VPN of mobiele data (4G)!

We maken gebruik van drie verschillende modems met verschillende inlog. Ik plak hier nog even alle opties:

Zyxel (T50 en T54)
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Draytek Vigor
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.

Huawei HG659
1. Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Stel nou dat het toch niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt. Als dat nog steeds niet lukt, laat het ons dan weten in een reactie op dit topic. 

Wil je inloggen op het modem voor het aanpassen van de Wifi instellingen? Kijk dan in dit topic voor meer informatie: Wifi topic.

Reputatie 7
Badge +20
Hallo,
Je modem heeft bij T-Mobile Thuis standaard inloggegevens gekregen (gebruikersnaam ‘user’ en wachtwoord ‘user’). We raden je dan ook aan dit wachtwoord van je modem te wijzigen. Zodra je de eerste keer inlogt op je modem, wordt er gevraagd om je wachtwoord te wijzigen. Handig toch! Wil je weten hoe je inlogt? Op de pagina Wifi- & modeminstellingen staat dit uitgelegd.

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/veiligheid-en-privacy
Bron: Tmobile

Reageer