Inmiddels meer dan 2 weken geen internet (Almere). PON knippert. Wij zijn het flink beu.

  • 20 February 2023
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Sinds de middag van zondag 5 februari is ons internet er op magische wijze mee opgehouden.
Al meerdere malen telefonisch met de klantenservice gesproken, Guidion monteur is langsgeweest en dingen gecheckt bij de centrale, maar heeft niets kunnen betekenen voor het probleem. 

Het wereldbol icoontje op de Zyxtel T-54 modem is rood.
Op het andere kastje knippert het PON lampje groen, wat dat schijnbaar niet hoort te doen.

Eerder werd er gezegd dat dit probleem meestal dezelfde dag nog wordt opgelost. Nu wordt er bij de klantenservice gesproken over een "stoorzender” in de omgeving die ze niet kunnen vinden. Niemand lijkt een indicatie te kunnen geven hoe lang dit nog moet duren.

Echter duurt dit inmiddels wel echt belachelijk lang en hopen wij dit via deze weg extra duidelijk te kunnen maken. Er worden verder geen updates gegeven, wat ook vrij vervelend is. Graag zouden we vaker (of überhaupt) geupdate willen worden. Bovendien zou het gewaardeerd worden als er behalve 'stoorzender’ een duidelijkere uitleg gegeven kan worden voor dit probleem. We staan op het punt stappen te zetten richting het ontbinden van ons contract indien dit niet snel is opgelost.

We zijn aan onze derde week begonnen van internet via mobiele vouchers. Hier ondervinden we helaas veel te veel problemen mee. De snelheid / bandbreedte valt ook behoorlijk tegen.

Zijn er hier meer mensen (uit Almere) die dit probleem ervaren? Of anderen die in het verleden dit ook hebben gehad en een oplossing hebben?

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hey @erickerkhoven welkom op onze Community! Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik wil natuurlijk dat ze de stoorzender zo snel mogelijk hebben gevonden en je weer optimaal van je internet kan genieten. Ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik kan je op dit moment niet meer vertellen dan wat er al verteld is. Het ticket staat open, er is een stoorzender in het netwerk. Deze is echter nog niet gevonden. Een stoorzender opsporen heeft tijd nodig, ik kan je daarom ook geen indicatie geven wanneer het is opgespoord. Ik hoop dat ze snel een oplossing hiervoor hebben!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Helaas zit ik zelf nu ook voor de 3e keer deze maand zonder internet… 2x een zelfde probleem, mogelijk deze keer (3e keer) ook weer het zelfde probleem. Wat is het probleem dan denk je? Bij mij is mijn kabel uit de wijkcentrale gehaald, waarom? Geen idee.. De monteurs kunnen er blijkbaar niet geheel vanaf blijven. Tevens staat er bij mij nog een melding open van 19 januari wat dit probleem blijkbaar aangaat, inmiddels al wel 2x is opgelost maar deze melding nooit juist is afgerond en nu is blijven hangen waardoor ik nu ook in de problemen zit :).

Over het updates ontvangen ben ik het ook eens want je moet overal zelf achteraan gaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erickerkhoven welkom op onze Community! Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik wil natuurlijk dat ze de stoorzender zo snel mogelijk hebben gevonden en je weer optimaal van je internet kan genieten. Ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik kan je op dit moment niet meer vertellen dan wat er al verteld is. Het ticket staat open, er is een stoorzender in het netwerk. Deze is echter nog niet gevonden. Een stoorzender opsporen heeft tijd nodig, ik kan je daarom ook geen indicatie geven wanneer het is opgespoord. Ik hoop dat ze snel een oplossing hiervoor hebben!

Reageer