Beantwoord

instabiel internet


Hallo allen,

hierbij wil ik graag mijn ervaring delen met T-mobile. Sinds -4-09-2019 zijn wij klant geworden. Sinds de eerste dag hebben wij dus al problemen met internet. En natuurlijk continue gebeld en door de medewerkers eigenlijk soort van afgepoeierd en we moeten het er maar mee doen dat internet bagger is want er is tot nu toe nog steeds geen oplossing voor gevonden. Opzeggen kon ook niet want er is nog steeds dus een ticket open sinds 16-03-2020, hier zouden wij binnen 5 werkdagen antwoord op krijgen. Nou je raadt het al NOT. Geen antwoord geen niks. Nou hebben we net weer een medewerker aan de lijn gehad en ja hoor hetzelfde verhaal, door de drukte kan het wel even duren voordat back office tot een oplossing kan komen, yeah right onzin. Dus nu zitten we nog steeds met bagger internet die totaal niet stabiel is. Een open ticket waar niks mee gedaan is en daardoor niet op kunnen zeggen. Ik zal je zeggen dat dit de meest slechtste ervaring met een provider en klantenservice is geweest die ik ooit heb meegemaakt. 

groeten Nasira

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 April 2020, 17:45

Bekijk origineel

33 reacties

Ik zou graag willen weten of iemand mij kan helpen met de internet problemen die wij steeds ervaren. Op de ps4 is het een drama doordat de internet verbinding niet stabiel is, wij hebben abo van 100 mb en de ps4 is  bekabeld. MIjn man heeft alle kabels vervangen/vernieuwd, de ps4 is aangesloten met kabel en de tv ook, de modem meerdere keren gereset, het gaat dan even goed om dan weer slechte verbinding te hebben. Een voorbeeld hiervan is COD, kogels hebben geen damage en de tegenstander ziet hem eerder en schiet dus eerder dan dat mijn man dat kan. Bij MLB is het hetzelfde het beeld hapert en bibbert op een manier waardoor de bal niet geslagen kan worden en er is steeds vertraging in elk spel. Op de tv is het hetzelfde(wij hebben geen tv box van tmobile) en de wifi doet het ook niet hoe het hoort. Wanneer het wordt uitgelezen door klantenservice zeggen ze altijd dat de mb's worden gehaald en wordt er vervolgens niets mee gedaan. en dit is dus al zo sinds september 2019. Weet iemand wat we zouden kunnen doen. Wij willen dolgraag opzeggen zonder boete, want dat is wel zo eerlijk aangezien we al maanden betalen voor internet wat niet aan wensen voldoet.

alvast bedankt voor de info/hulp.

groeten nasira

Reputatie 7
Badge +3

Beste Nasira,

Heb je glasvezel of DSL? Als je DSL hebt kun je dan vertellen, met hulp ook van foto’s hoe het modem verbonden is aan het ISRA punt? 

Groet, Folkert

Goedenavond Folkert,

sorry voor de late reactie, ik heb dsl. Ik stuur fotos van hoe de modem aangesloten is. De grijze kabel is van de modem.

Reputatie 7
Badge +3

Dat ziet er wel netjes uit. Hoe lang is de kabel vanaf dit ISRA punt naar het modem? Is dat enkel die grijze kabel of zitten er nog andere stukken en stekkerdozen tussen?

Punt is: slechte, instabiele verbindingen worden vaak veroorzaakt door problemen met die verbinding. Je hebt al juist gehandeld door de PS4 bekabeld op het modem aan te sluiten.

Voor de zekerheid: kun je het resultaat geven als je je postcode en huisnummer (niet hier plaatsen, openbare community) invoert op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/?

De kabel van de modem naar de isra punt is ongeveer een metertje of anderhalf en er zitten geen andere stekkers of zo tussen. Ik heb een screenshot gemaakt van de resultaten die zal ik hier plaatsen( uiteraard zonder pc en huisnr zichtbaar zijn)

 

Reputatie 7
Badge +3

Ziet er allemaal prima uit en een directe verbinding van 1,5 meter kan geen probleem zijn. Heb je een mogelijkheid een Windows 10 pc bekabeld rechtstreeks op het modem aan te sluiten? Zo ja, kun je de Ookla Speedtest app installeren (uit de Windows store) en de snelheid en ping tijd testen? 

Ga niet via je browser testen, dat is niet nauwkeurig genoeg.

Oke dit ga ik zo doen en laten weten wat de resultaten zijn.

Ik wilde nog wel de binnenkant van het isra kastje maken want die draden/kabeltjes waren los en mijn man heeft ze geprobeerd te maken. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Aan het ISRA punt mag je officieel niet zelf sleutelen. Alleen KPN mag dat omdat zij de netbeheerder zijn. Ook T-Mobile monteurs van Guidion mogen dit (nog) niet.

Ja klopt maar alles zat los erin, we hadden niet echt keus. Ik heb net de speedtest gedaan en stuur de screenshots hiervan.

Naja, toch al open en zo spannend is het ook niet. 

Die kabels zitten niet goed, het moet zijn: Rood/Blauw en dan Oranje/Wit (of wit/oranje, maakt niet uit)

Nu loopt je verbinding via 1 ader ipv 2, dat zou een verklaring voor je klapperende lijn kunnen zijn.

Oke gaan we proberen, dank je wel.

Zo ziet het er nu uit

Ja, zo hoort het. Hopelijk werkt het nu wel stabiel. 

De modem duurt wel erg lang om op te starten

Internet doet het niet meer. 

Probeert de dsl kabel is op de blauwe aansluiting. (dan maakt die via oranje/wit verbinding)

 

Als dat ook niet werkt, dan weer terug naar rood/oranje en wachten op een reactie van T-Mobile helaas.

Nou we hebben de grijze kabel die in lijn 1 zat nu in lijn 2 gezet en de modem is nu aangegaan. Nu maar even afwachten wat die gaat doen.

Dan komt de lijn via de 2de dik ader binnen, komt wel is voor. Zou dan nu goed moeten gaan. Succes!

We hebben de dsl kabel op de blauwe aansluiting gezet en de modem doet het weer alleen de gemeten snelheid is wel weer minder dan hiervoor, zie foto’s.

Dan komt de lijn via de 2de dik ader binnen, komt wel is voor. Zou dan nu goed moeten gaan. Succes!

Hartstikke bedankt voor de hulp

Lijkt erop alsof je nog steeds op maar 1 ader verbonden bent. Dan zou het nog zo kunnen zijn dat de aders ergens verkeerd zijn aangesloten. Bv n.a.l. van een breuk is het niet juist gelast, dan zou het voor kunnen komen dat je bv rood + wit moet hebben, of blauw + oranje. Combinaties die normaal gesproken niet correct zijn. Aangezien je in beide gevallen met oranje wel verbinding hebt, kun je dus blauw + oranje nog proberen. 

Als dat ook geen oplossing biedt zou ik er verder niet te veel meer aan prutsen en wachten op een reactie van T-Mobile, de netbeheerder moet dan maar langskomen om het euvel op te lossen. Doorgaans zijn ze hier online wat resultaat gerichter dan telefonisch.

(Herstel alles dan wel weer naar rood/blauw + oranje/wit, anders denkt de monteur dat het daaraan ligt en is die binnen 2 min weer weg)

Lijkt erop alsof je nog steeds op maar 1 ader verbonden bent. Dan zou het nog zo kunnen zijn dat de aders ergens verkeerd zijn aangesloten. Bv n.a.l. van een breuk is het niet juist gelast, dan zou het voor kunnen komen dat je bv rood + wit moet hebben, of blauw + oranje. Combinaties die normaal gesproken niet correct zijn. Aangezien je in beide gevallen met oranje wel verbinding hebt, kun je dus blauw + oranje nog proberen. 

Als dat ook geen oplossing biedt zou ik er verder niet te veel meer aan prutsen en wachten op een reactie van T-Mobile, de netbeheerder moet dan maar langskomen om het euvel op te lossen. Doorgaans zijn ze hier online wat resultaat gerichter dan telefonisch.

(Herstel alles dan wel weer naar rood/blauw + oranje/wit, anders denkt de monteur dat het daaraan ligt en is die binnen 2 min weer weg)

Gaan we proberen, bedankt voor de tips.

Er is helaas geen verbetering bij het gamen. 😞

Ik heb de blauwe met de oranje geprobeerd, geen goede resultaten dus heb ik ze weer terug gezet naar blauw/rood en oranje/wit, ik ben daarna gaan gamen maar t lijkt alsof de verbinding niet sterk genoeg te zijn. Wanneer ik bij mlb denk dat de bal hier is staat die bal aan de andere kant. Bij COD blijf ik schieten maar geen ene tegenstander gaat dood, het lijkt alsof de tegenstander mij nog steeds eerder ziet dan ik hem. Ik zit echt met mijn handen in t haar. T mobile klantenservice zou mij gisteren terug bellen dit is helaas ook niet gebeurd. Dus ik hoop echt echt dat iemand mij nog ander advies/ tips kan geven. Want ik ben bang dat ik nog heel lang op t mobile moet wachten voor een oplossing 😞

Reageer