Beantwoord

Instabiele verbinding op laptop

  • 9 October 2019
  • 32 reacties
  • 1104 Bekeken

Reputatie 1
Heel vaak moet ik sites meerdere keren verversen voordat ze willen laden, krijg gewoon van Firefox de melding dat de site niet gevonden kan worden. Vaak als ik mijn laptop net open heb (komt uit slaapstand), soms wordt dit na een tijdje beter, vaak ook niet. Telefoon via WiFi (iPhone XR) lijkt iets stabieler meestal (maar soms ook niet).

Van het modem het WiFi kanaal al van automatisch op een vast kanaal gezet, anders was de laptop om de 10 minuten de verbinding kwijt. Met mijn eigen router via Ziggo in het verleden geen klachten, dus in mijn ogen lijkt het niet aan de buurmodems te liggen (wat ik zie zijn er drie van Ziggo).
Vrijdagnacht 10% van de snelheid gehaald, modem herstart.
Vandaag extreem instabiel, probeer thuis te werken via RDP, klapt er steeds uit en andere sites willen ook niet laden. Modem herstart. Lijkt de oplossing te zijn voor nu.

Ik ben een week klant van T-Mobile Thuis (en al een jaar of 6 tevreden klant van T-Mobile mobiel), maar tot nu toe niet tevreden. Twee keer modem herstarten in nog geen week is slechte apparatuur in mijn ogen.
icon

Beste antwoord door Brian 15 January 2020, 11:50

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 1

Ik denk dat je per ongeluk iets vergeten bent? Ik heb van T-Mobile Thuis nog geen contact gehad met een monteur. Vorige keer had ik dat bericht al binnen 2 uur, nu nog niet na 2 dagen. Of is dit een andere monteursafdeling die het een stuk drukker heeft waardoor het langer duurt?

 

Reputatie 1

Dit is wat Windows meld als er geen internet is (wereldbol in plaats van wifi icoon)

 

Als ik dan op Verbinding verbreken klik en direct daarna weer verbinding maak dan werkt het weer.

Op hetzelfde moment dat deze melding optreedt heeft mijn telefoon bijna altijd nog wel gewoon verbinding. Soms ook niet. Soms hapert mijn telefoon en heeft de laptop wel verbinding. Soms ook beide niet.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het aan de wifi-verbinding ligt vanuit jullie modem. Andere plekken waar ik met mijn laptop langere tijd gewerkt heb met een wifi-verbinding is er geen enkel probleem.

Reputatie 7

Hey @arjen44,

Je hoeft je geen zorgen te maken, mijn collega heeft achter de schermen alles netjes in gang gezet. Onze techneuten gaan dit probleem voor je onderzoeken en uiteraard proberen op te lossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, brengen we je gelijk op de hoogte. Mijn verwachting is dat we volgende week je van meer informatie kunnen voorzien. Bedankt voor je geduld!

Reputatie 1

Donderdag 23 januari is de monteur geweest.

  • modem vervangen
  • aansluitpunt bekeken, wat je op de foto ziet is het enige punt
  • op de achtergrond zijn er allerhande metingen gedaan met de verbinding

Is het probleem nu opgelost? Nee.

Dus nu denk ik na over verder stappen.

  • Waarom heeft (vooral) mijn laptop verbindingproblemen met jullie modem?
  • Waarom heb ik daar, zowel thuis als op andere plekken, in het verleden nooit problemen mee gehad?

 

Reputatie 1
  • laptop herstart
  • modem herstart

Gemiddelde tijd dat ik opnieuw verbinding moet maken met het modem: 2-5 minuten.

Het word mij op deze manier onmogelijk gemaakt om thuis te werken, dat is focuswerk en elke paar minuten raak ik die dus weer kwijt.

 

Reputatie 7

 

  • Waarom heeft (vooral) mijn laptop verbindingproblemen met jullie modem?
  • Waarom heb ik daar, zowel thuis als op andere plekken, in het verleden nooit problemen mee gehad?

 

Hij @arjen44, dat is een hele goede vraag. Welk model en type laptop gebruik je?  De monteur geeft aan de Wifi getest te hebben en deze zou nu goed moeten zijn. Je zou nog kunnen proberen om de 2.54 Gh en 5 Ghz frequenties te scheiden door ze een andere naam te geven. Mogelijk kan de laptop niet goed om gaan met de automatische ‘band steering’  van de modem. Mocht je nog een oude router of versterker hebben liggen dan zou je het kunnen testen door deze bekabeld op de modem aan te sluiten en de Wifi op de modem uit te zetten. De Wifi loopt dan via de router, mogelijk lost dit het probleem voor de laptop op maar dat is even een kwestie van testen. 

Reputatie 1

Acer 7750 met Windows 10 versie 1909.

Ik ben al eens op zoek gegaan naar nieuwere WiFi-drives, maar kan die niet vinden.

Het advies om de frequenties te scheiden heb ik eerder gehad en geprobeerd, dat maakt niet uit.

Losse router heb ik nog wel liggen (worden de kinderen niet blij van, signaal daarvan is boven een stuk slechter), even uitzoeken hoe dat dan werkt dan met alle andere apparatuur en dubbele ip-adressen.

Reageer