Beantwoord

Interloze klant bij t-mobile anno 2022


  • Anonymous
  • 0 reacties

Slechte t-mobile,

Ben nieuw bij t-mobile vanaf dag 1 komt t-mobile zijn afspraken niet na. in brief STAAT duidelijk monteur gaat pas weg als internet het doet. Krijg ik van onderaannemer te horen als je tot 18:00 uur geen internet hebt moet je bellen onderaannemer moest bij internet direct doorzetten naar t-mobile dat is zijn werk daar bij heb ik niets gedaan 1 dag gewacht 2 dag deed internet met veel storingen ROOD lampje en dan weer GROEN lampje bij internet logo. Vanaf gisteren ben ik internetloze klant geen internet misschien was t-mobile mij vergeten om EU ID aan te vragen in Brussel dat ik als EU burger kan internetten.

Vandaag heb ik klantenservice van t-mobile gebeld arme dame kon mij niet verder helpen maar ze kon me wel vertellen dat het buiten de blackbox probleem was en dat het niet t-mobile lag maar daarvoor heb ik bij kpn 15 jaar lang geen problemen ondervonden. Ze moest een ticket aanmaken bij IT/ITC en de aanvraag duurt 2 dagen

M.v.g 

Monero 

icon

Beste antwoord door BeMu 2 July 2022, 11:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

33 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Monero 

Helpt het om de stroom even van de mediaconverter te halen (apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router) en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit daarop?

Heb alle stappen gedaan wat t-mobile aanbied bij storingen om te verhelpen 

Reputatie 7
Badge +15

@Monero

Er komt geen glasvezel signaal binnen, hiervoor zal je toch wel moeten wachten op een monteur.

Wat je eventueel nog kan proberen is aan de andere kant van de mediaconverter kijken waar de 6 schakelaars zitten naast de power input.

Alleen 3 en 4 of 1 en 6 moeten aan staan, dus de rest uit. Je kan de combinatie ook wisselen, haal dan eerst de mediaconverter van het stroom.

@Waqqas 

Dan is maar 1 optie voor mij om stoppen bij t-mobile

Ga wel lekker terug naar kpn heb nog opzeg termijn 

vakantie periode komen er aan zal zeker lang moeten wachten op t-mobile tot ik geholpen word moet nu al 2 dagen wachten op it/itc tickernummer is al aangemaakt  dan kan ik net zo goed wachten op nieuwe internet van kpn 

 

 

Zo staat het nu 

moet ik het op 2en 4 zetten 

Dit is op 2 en 4 heb nu meer groene lampje branden 

Reputatie 7
Badge +15

@Monero 

Zet eerst eens alles uit en dan enkel 1 en 6 aan, indien internet het dan nog niet doet na mediaconverter opstarten zet dan 1 en 6 uit en schakel 3 en 4 in (ON).

Heb ik allemaal gedaan en dan opnieuw op gestart

het belangrijkste FO brand niet groen 

Reputatie 7
Badge +15

@Monero 

Welke internetsnelheid heb je genomen en wat is de prijs? Daaraan kan je ook zien welke combinatie de juiste is en dan kan je die aan laten staan.

400bit voor 40€ 

ben er ingetrapt in de valluikje van t-mobile 

goedkoop is mis koop 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Monero

Je kan de mediaconverter uitzetten, alle schakelaars naar beneden en alleen 1 en 6 ON, daarna kun je de mediaconverter weer opstarten en zo laten. Het FO lampje hoort oranje te branden en nog 2 andere maar houd het internet maar in de gaten :)

Over die foto hoef je je geen zorgen te maken, wanneer het internet werkt dan zal dat ook bijgewerkt worden.

@Waqqas 

ik wil u bedanken voor de tijd en geduld 

persoonlijk vind ik het jammer van t-mobile

zodra me internet het doen blijft ik ver uit de buurt van t-mobile

heb me keuze al gemaakt ik ga terug naar kpn

nogmaals dank u wel voor de tijd

 

Reputatie 7
Badge +15

@Monero 

Mocht je het nog een aantal dagen willen geven dan kan een moderator je een voucher voor 7 dagen unlimited internet geven die je dan met een T-Mobile of Tele2 simkaart kunt gebruiken als hotspot bijvoorbeeld, kan ook met prepaid 

@Waqqas heb ik niets aan voucher kom met betere voorstel 6maanden gratis huis internet of 6maanden 20€ factuur korting met voucher blijven de problemen voorbestaan zie forum over internet aansluiting met voucher gaat t-mobile niet merken. 
maar met 6maanden gratis internet of 20€ factuur korting wel 

zou mij niets verbazen dat t-mobile 1op10 manager functie heeft vandaar voucher aanbieding 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Monero, maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

@Jason ik kan daar niet me leven sorry 

in brief staat duidelijk monteur gaat pas weg als internet het doet als zo iets t-mobile schrijft in brief dat moet je het ook waar maken 

guidion moest mijn internet problemen melden bij t-mobile en niet tegen klant zeggen wacht maar tot 18:00uur als internet het niet doet moet  je maar bellen naar t-mobile 

t-mobile komt elke keer met 2 verhalen 

  1. Bij verkoop u komt geen 1 dag zonder internet dat het zo mooi aansluit met kpn bij het opzeggen.
  2. Klantenservice volgt 10 stappen plannen wat ze moet voorlezen en uitleggen aan klant over het probleem vind allen jammer dat klantenservice zit waar het probleem is maar moet werkbon gemaakt worden voor ic/itc dan kan er pas iemand langs komen voor glasvezel monteur. P.s werkt t-mobile nog niet met Zebra en met onderaannemers qua communicatie om problemen  snel op te lossen. Supply-chain 😉
Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Monero, het allerliefst hadden wij ook gezien dat je vanaf dag een volledig kon genieten van jouw verbinding, sorry!

Momenteel hijsen wij alle zeilen bij om dit snel op te lossen. Het lastige is dat de installatiemonteur het thuisdomein volledig heeft opgeleverd door het aansluiten van de benodigde apparatuur, maar dat het nog mis lijkt te gaan met het signaal van buiten dat doorgegeven wordt door de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Het signaal was ook nog niet geactiveerd op de dag zelf door de netwerkbeheerder en dit is pas een dag later gebeurd. Ik ben het met je eens dat de monteur van Guidion hier een adequatere melding van had moeten maken dan dat de monteur nu heeft gedaan, hier had sneller naar gekeken moeten worden.

Momenteel proberen wij met hen uit te zoeken of het signaal juist is geactiveerd omdat de verbinding nog steeds niet tot stand is gekomen. Wij hopen en doen er alles aan om het signaal snel in de lucht te krijgen!

@Cal heb jou verhaal al paar keer gelezen.

[verwijderd door mod voor aanstootgevend gedrag]

dat ik geen internet heb 😂😂😂

Reputatie 7

Hi @Monero, haha merci voor jouw begrip! Ik zie een nieuwe update terug van mijn collega's, die ik hier graag met je deel. Zou je kunnen controleren of de dipswitches op 1 en 6 staan op de Media Converter? Als dit goed staat, dan wil ik je vragen om de Media Converter en het modem te herstarten. Dit doe je als volgt:

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  2. Haal de Media Converter en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Hierna mag je ook nog een factory reset van het modem uitvoeren:

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Kun je aangeven of je hierna online bent? Thanks voor de moeite! 💪

 

@Lisa

[moderator edit - aanstootgevend gedrag]

 

@Lisa tot heden t-mobile internet doet het nog steeds niet 

Reputatie 7
Badge +16

@Monero Graag helpen we je met de oplossing voor het probleem, heb je de stappen van Lisa doorlopen? Zo ja, heb je gecontroleerd of de dip switches (kleine, witte schakelaars in het rode vlak op de converter) op 1 en 6 staan en zo wel: kun je ze naar 3 en 4 zetten, alsjeblieft?

Ik begreep je afbeelding hierboven niet helemaal, maar doe de (wellicht onterechte) aanname dat het een cynische ondertoon heeft. Niet iedereen ziet hier de humor van in en het kan gemeen overkomen, houd er daarom rekening mee dat het niet toegestaan is om kwetsende uitingen te plaatsen. Lees de Huisregels er nog eens op na: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

 

@Jason heb op advies van @Waqqas op 2 en 4 gezet daarna heb ik ook alles op nieuw gerest op 2 en 4 hebben wel meerde groene lampjes gehad allen FO was kleurlos zie hier boven de foto’s.

daarna heb ik terug gezet op advies van @Lisa op 1 en 6 en weer opnieuw de stappen uit gevoerd ook een negatieve resultaat. 

Ben nu niet staat om op 3 en 4 te zetten, persoonlijk vind ik het jammer dat monteur binnen kant van glasvezel eruit heeft gehaald kon ik de kpn internet nog verder gebruiken tot t-mobile het weer werkt  zo  lang t-mobile nog niet actief is kan ik verder gebruik van kpn 

@Jason vraag je  ben ik gemachtigd om zulke dingen uit tevoren want ik heb niet gekozen voor doe het zelf installatie 

mijn volgende vraag is welke garantie heb ik dat jullie wel van t-mobile zijn, als ik in t-mobile modem inlog krijg ik melding dat de certificaat sha256 sleutel niet geldig is 

Reputatie 7
Badge +15

@Monero ik heb nooit 2 en 4 gezegd 😉

@Waqqas je hebt gelijk sorry daarvoor 

[verwijderd door mod voor aanstootgevend gedrag]