Beantwoord

Internet en TV valt weg in combinatie met een switch

  • 6 November 2019
  • 12 reacties
  • 2221 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hey,

Sinds het begin van de aansluiting bij T-Mobile hebben we een probleem met een switch lijkt het, zodra een apparaat die aangesloten is op een switch uitgezet wordt met de UTP kabel erin valt het overige netwerk compleet weg, de TV wordt blokkerig en de snelheid daalt van 950 naar 1Mbps. Alle kabels vervangen en de switch ook vervangen, maar het probleem is er nogsteeds. Een monteur van Guidion heeft er ook naar gekeken, we dachten samen het probleem te hebben gevonden door de switch ertussen uit te halen, zonder switch werkt het prima maar als er ook maar 1 switch aangesloten wordt (meerdere getest) op de Zyxel en een apparaat op deze switch wordt uitgezet (maakt niet uit welk apparaat, meerdere laptops getest) valt alles gewoon weg, totdat de UTP kabel uit dit apparaat wordt gehaald dan werkt alles weer prima.

Hoe is dit op te lossen? Een nieuwe switch kopen lijkt me geen oplossing want we hebben het met meerdere switches geprobeerd, de switch zit rechtstreeks aangesloten op de Zyxel, ook meerdere poorten geprobeerd op de zyxel. De webcare heeft me ook al de dipswitches laten omzetten op de media converter, heeft ook niks opgeleverd. De media converter is ook compleet vervangen maar ook daarna hebben we het probleem nog. En ja, de modem hebben we ook gereset.

icon

Beste antwoord door Sander 19 November 2019, 15:10

Bekijk origineel

12 reacties

Welke switch(es) heb je gebruikt? Laatst zijn we tot de conclusie gekomen dat, in combinatie met de Zyxel, de Netgear GS105E of GS108E het beste werkt.


Wat gebeurt er als je alles op je switch aansluit, maar je tv box even niet? Vaak het het in combinatie met tv fout namelijk.

De switch die geleverd wordt door T-Mobile zelf (als je 4 TV kastjes afsluit), en een andere Netgear switch, zodra we alles aansluiten op de TV na gebeurd precies hetzelfde, de snelheid daalt van 900 naar maximaal 5Mbps.

Reputatie 7

Hoi @Jordy_,

 

Een out-of-the-box oplossing: wil je de internetkabel die van het modem komt in poort 1 van de switch zetten? Helpt dat niet, kun je dan poort 5 gebruiken? Op die manier wordt de switch een supersimpel doorgeefluik en zal niet blokkeren als er een ‘raar’ signaal binnenkomt. 

 

Lukt dat ook allemaal net, is het dan een idee om de TV Box rechtstreeks te verbinden en de switch enkel en alleen voor internet doeleinden te gebruiken?

Hoi @Jordy_,

 

Een out-of-the-box oplossing: wil je de internetkabel die van het modem komt in poort 1 van de switch zetten? Helpt dat niet, kun je dan poort 5 gebruiken? Op die manier wordt de switch een supersimpel doorgeefluik en zal niet blokkeren als er een ‘raar’ signaal binnenkomt. 

 

Lukt dat ook allemaal net, is het dan een idee om de TV Box rechtstreeks te verbinden en de switch enkel en alleen voor internet doeleinden te gebruiken?


Hey Sander,

Dankjewel voor je antwoord!

Ik heb de internetkabel van de modem naar de switch op alle poorten ondertussen al een keer geprobeerd, met alle poorten hetzelfde probleem. De TV staat nu inderdaad rechtstreeks op de modem, maar het probleem speelt met alle apparaten, bij de TV is het alleen goed zichtbaar dat er iets mis gaat. Als ik een apparaat uitzet die op de switch aangesloten zit, dan zou de TV er niks van merken maar alle andere apparaten op de switch dalen dan van 900 naar 1Mbps. Het maakt dus niet uit welk apparaat in de switch zit, het probleem speelt met alle apparaten alleen bij de ene is het goed zichtbaar en de andere is het merkbaar tijdens het internetten.

Reputatie 7

Hi @Jordy_, je geeft aan meerdere switches getest te hebben. Zijn dit managed of unmanaged switches? En van welk merk en type zijn deze? We raden een simpele unmanaged switch aan omdat een managed switch soms de boel door de war kan gooien. Een uitzondering van de unmanaged switches is de TP-Link TL-SG10, deze werkt dan weer niet.

Het zijn allemaal Netgear unmanaged switches. De volgende heb ik getest:

 

Netgear GS316

Netgear GS308

Netgear FS108 v3 (deze was echt puur om te testen en is oud)

Jullie eigen switch en nog een andere switch speciaal gekocht voor iTV met IGMP snooping.

Reputatie 7

Hey @Jordy_,

Bedankt voor je antwoord! En wat een vreemd issue. Dit is iets waar ik graag onze techneuten op af wil sturen. Daarvoor wil ik je eerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik dit aankaarten voor je.

Hi @Jordy_, je geeft aan meerdere switches getest te hebben. Zijn dit managed of unmanaged switches? En van welk merk en type zijn deze? We raden een simpele unmanaged switch aan omdat een managed switch soms de boel door de war kan gooien. Een uitzondering van de unmanaged switches is de TP-Link TL-SG10, deze werkt dan weer niet.

Vraagje ik heb ook vaak dat mijn modem wegvalt / uitvalt is het bekend probleem dat de TL-sg10 problemen geeft in combinatie met de T50? deze heb ik er namelijk bijgekocht.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t50-valt-geheel-weg-en-komt-naar-minuten-weer-terug-320232

 

 

Reputatie 7

Hi @WesleyW, ik bij meerdere klanten gezien dat specifiek de TP-Link TL-SG105 problemen geeft (ik vermoed omdat het een unmanaged switch is maar deze wel "smart” is en dus zelf dingen in wil regelen die niet goed werken met ons modem). Overige types zouden geen problemen moeten geven. 

Hallo Brian, Ik heb geen switch meer in mijn netwerk zitten welke direct verbonden is. 

 

Waarom kan ik niet meer reageren op mijn eigen vorige topic?

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t50-valt-geheel-weg-en-komt-naar-minuten-weer-terug-320232

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WesleyW,

 

 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:

 

Brandt de power led constant?

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroom adapter goed in het stopcontact zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.

 

Controleer of het modem op het FTU (plek waar Glasvezel het huis binnenkomt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. 

Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

Indien je een media converter tussen modem en FTU hebt, check of het FO Link lampje brandt.

 

Voer een factory reset uit op het modem.

 

Laat ons weten of het gelukt is met deze stappen, anders helpen we je met alle liefde verder aan een definitieve oplossing!

Hoi @WesleyW,

 

 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:

 

Brandt de power led constant?

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.

 

Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. Vaak zit er achter het ISRA nog een vertakking (bridge tap) die voor prestatie verlies zorgt.

Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Voer een factory reset uit op het modem.

 

Laat ons weten of het gelukt is met deze stappen, anders helpen we je met alle liefde verder aan een definitieve oplossing!

 

Bedankt voor je input. Jammer dat het een standaard tekst is met betrekking op adsl aansluitng. Ik heb een glas aansluiting .  Ik ga verder in mijn eigen topic:

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t50-valt-geheel-weg-en-komt-naar-minuten-weer-terug-320232

 

 

Reageer