Beantwoord

internet glasvezel traag

  • 16 December 2021
  • 9 reacties
  • 176 Bekeken

Ik ben sinds 15decwmber over gestapt van t mobile thuis van 30.mb/s lijn naar glasvezel 1000mbit.

Als ik een speed test doe van mij wifi geeft hij 60mbit aan als ik mijn wifi uitschakel en weer aan zet na een minuut geeft hij 300mb./s aan.

Als ik na een tijdje weer een speedtest doe geeft hij weer 60mb/s per seconde aan en als ik mijn wifi dan weer uitschakel en na een minuut weer aan zet geeft hij weer 300mb/s aan waar kan het aanliggen Heb de zyxel t50 modem 

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 December 2021, 18:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wibo jonkers 

Het lijkt erop dat je WiFi schommelt tussen 2,4 en 5 GHz,. Deze 2 frequenties kan je ook uit elkaar halen in de interface van de Zyxel-T50.

Wat is de snelheid als je een laptop bekabeld op de modem aansluit met minimaal een CAT5E kabel en de Ookla speedtest app?

 hoi @Waqqas  Dat moet ik hem even testen ja dat kan goed dat hij hem kruist ja en hoe kan ik dat aanpassen in de modem de speedtest doe ik ookla app

De speed test doe ik met ooklaa app

 

Hallo @Wibo jonkers 

Het lijkt erop dat je WiFi schommelt tussen 2,4 en 5 GHz,. Deze 2 frequenties kan je ook uit elkaar halen in de interface van de Zyxel-T50.

Wat is de snelheid als je een laptop bekabeld op de modem aansluit met minimaal een CAT5E kabel en de Ookla speedtest app?

Hoi Ik heb de laptop op de kabel aan gesloten is ie 824mb/s dus het ligt alleen maar de wifi

Hoi @Waqqas ik heb de laptop aan de kabel aangesloten en daar zit ie op 824mb/s.

 

Dus ik moet mijn wifi splitsen als ik het goed begrijp en hoe met ik dat doen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wibo jonkers 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en wachtwoord staat achter je modem achter Login Password.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, laatste tabblad easymesh, schakel deze optie uit en klik op toepassen.

Klik op het eerste tabblad algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden.

Kies bij band voor 5 GHz en zet achter de SSID 5 GHz en klik op toepassen.

Je hebt nu 2 netwerken in de WiFi lijst en je kan verbinden met het 5 GHz netwerk.

Hi @Waqqas,

 

Thnx voor het helpen het werkt bedankt hè.

Alvast fijne feestdagen

Hi @Waqqas 

 

Daar ben ik weer die vervelende vent,

 

Nu heb ik een wifi punt er tussen gezet voor boven maar nu als ik die wifi punt er in zetgaat in mijn instellingen de 2,4ghz weer aan en verlies ik snel heid hoe kan ik die uitzetten want als ik mijn modem ga kijken staat die gewoon op 5g en als ik de stekker eruit trek van de  wifi punt gaat gaat de 2,4ghz weer uit ik hoop dat je mij kan helpen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wibo jonkers 

Dus je had alleen 2,4 GHz uitgezet in het overzicht van de web interface ipv 2 netwerken aanmaken?

Het WiFi punt werkt denk ik alleen met beide frequenties aan, zie ook deze topic.