Beantwoord

internet lampje brand rood zyxelt50

  • 23 September 2020
  • 35 reacties
  • 7323 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Hier hetzelfde feestje: geen internet en tv. Lampje (wereldbol) is ineens rood en blijft rood. Duurt al 2 dagen inmiddels. Zowel zakelijk als privé niet te doen zo in deze tijd. 

Afspraak met Guidion staat pas over 5 dagen. Kun je dan ook nog vrij voor gaan nemen. Vooralsnog geen reactie op Twitter van T-Mobile. Schiet lekker op zo. Zoiets zou toch echt de hoogste prioriteit moeten hebben bij je provider.

2-3 dagen of zelfs langer niet normaal kunnen werken is geen enkele provider waard. Dat je verbinding het doet, daar moet je im principe op kunnen rekenen. Als het tegendeel zich toch voordoet, dan is het toch vanzelfsprekend dat dit in no time gefixt wordt? Zo niet, dan is geen enkel contract mij dat waard.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Caroline888,

Zojuist heb ik jouw privébericht beantwoord en ik ben erg blij dat je om 11 uur een afspraak hebt met een monteur van de netwerkbeheerder. Ik heb er veel vertrouwen in dat het spoedig is opgelost!

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Caroline888,

Fijn dat je aan de bel trekt en excuus dat het nog niet is opgelost. Ik had ook graag gehoopt dat het probleem makkelijker op te lossen was. Geen zorgen, wij zitten er bovenop en ik verwacht dat je morgen, of uiterlijk maandag, meer van ons zal horen. In ieder geval houd ik het nauw voor je in de gaten en, hoewel ik morgen niet aanwezig ben, zal ik je maandag sowieso van een update voorzien. Ondertussen werken we hard voor je door aan de oplossing, en desondanks wil ik je nog een mooie dag wensen.

Hallo moderators,

monteur is net langs geweest en die vertelde dat de glasvezel kabel een breuk heeft en dat ik contact met jullie moet opnemen. Er moet een andere monteur komen. Ik vind het echt ontzettend vervelend! We zijn nu al 9 dagen verder en dan moet er nog een andere monteur komen. Dan zijn we zeker drie weken verder voordat m’n internet het doet. Ik vind het echt ontzettend slecht dat er zoveel tijd over heen moet gaan om dit probleem op te lossen. 
jammer wij waren zo blij aan het begin dat de tmobile (2maanden plezier) glasvezel zo steady was. Was ik maar nooit overgestapt! En nu alleen maar gezeik! Zijn er mogelijkheden om dit proces te versnellen? 
 

groeten Caroline 

Reputatie 7

Hi @Caroline888,

 

Ik heb het vertrouwen in onze monteur. Er is geen verdere actie van jouw kant nodig!

Top jammer dat het zo lang moet duren voordat er een guidon monteur terecht kan! Dus ik moet er van uitgaan dat de monteur dit probleem kan oplossen? Is er nog iets wat ik zelf kan doen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Caroline888, welkom op de Community!

Ik ga meteen een uitgebreide analyse draaien om te checken of er wat aan te doen is op afstand. Guidion is correct aangestuurd, ook al brandt het FO-lampje niet.

Ik zie in de meting dat je een Power Rx hebt van -40,00 dBm, dit kan de monteur verhelpen. Om 100% zekerheid te verkrijgen, schakel in een expert in en kom ik straks met een antwoord. We willen natuurlijk niet dat er onnodig een monteur aangestuurd wordt die het eigenlijk op voorhand al niet kan oplossen. Je hoort snel weer van me!

UPDATE: onze topper Brian was me net voor, we typten schijnbaar tegelijk. Guidion kan dit euvel verhelpen!

Reputatie 7

Hi @Caroline888, ik heb het voor de zekerheid nog een keer nagelopen en we sturen inderdaad eerst een Guidion monteur om de binnenhuis uit te sluiten. Mocht de monteur het niet kunnen verhelpen dan gaan we daarna de binnenkomende verbinding controleren. Ik zie dat mijn collega je inmiddels al van een voucher heeft gezien voor mobiel internet zodat je in de tussentijd online bent. We gaan voor je aan de slag! 

Hallo Marcel, 

Wij zijn nu twee maanden klant, dit is de eerste x dat ie het zo lang niet meer doet. Voorheen heb ik het met een resets kunnen verhelpen. Heb zojuist gekeken schakelaartje 3 en 4 staan aan. Heb bij andere topics gelezen dat 1 en 6 het ook zouden moeten doen. Heb het net veranderd en het rode wereld bol lampje blijft branden heb de modem en de converter allebei van het stroom gehaald en weer gekoppeld. 
Nu je het zegt het, het FO lampje brandt idd niet. Betekend dat het probleem van buiten af is? 
 

Als het van buiten af is wat kan de Guidion monteur dan doen? Mij weer drie weken laten wachten tot er een andere monteur komt? Help zoveel dagen zonder internet is gewoon niet meer van deze tijd! 
 

kan een moderator ons misschien uit deze stenen tijdperk helpen? 
 

bedankt voor je vlotte reactie Marcel!

 

groeten Caroline 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Caroline888,

Vervelend! Heeft het wel al gewerkt, of is het onlangs geinstalleerd en heeft het nog niet gewerkt?

Het FO lampje op de foto lijkt uit. Het vage oranje licht is van het lampje ernaast.

Controleer even of de schakelaartjes 3 en 4 op de converter aan staan en de rest uit. (Achter de bruine plakker)

Het probleem lijkt dus buiten te zitten. Wellicht kan een moderator dit bevestigen en een oplossing versnellen. Een Guidion monteur gaat over het algemeen over het binnen huis gedeelte.

Mvg. Marcel

Reageer