Beantwoord

internet lampje brand rood zyxelt50

  • 23 September 2020
  • 35 reacties
  • 5493 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Hoi @Lisa. Maakt niet uit welke tijd, ik zorg dat ik kan. Hoe sneller, des te beter.

Bvd.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Caroline888,

Vervelend! Heeft het wel al gewerkt, of is het onlangs geinstalleerd en heeft het nog niet gewerkt?

Het FO lampje op de foto lijkt uit. Het vage oranje licht is van het lampje ernaast.

Controleer even of de schakelaartjes 3 en 4 op de converter aan staan en de rest uit. (Achter de bruine plakker)

Het probleem lijkt dus buiten te zitten. Wellicht kan een moderator dit bevestigen en een oplossing versnellen. Een Guidion monteur gaat over het algemeen over het binnen huis gedeelte.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Redyas, de technische dienst heeft jouw case in behandeling genomen en is het onderzoek gestart. Wanneer zij meer duidelijkheid hebben, zal je op de hoogte worden gebracht. Dit gebeurt doorgaans per e-mail.

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @SKarlijnn,

Goed van je dat je direct actie onderneemt en naar hulp zoekt! Ik wilde meteen voor je aan de slag, alleen was ik opgelucht en blij om te lezen dat je weer volledig online en bereikbaar bent. Dit meld je in het volgende topic: Rode wereldbol lampje brandt. Graag raad ik je aan om, in lijn met onze huisregels, jouw vraag te beperken tot één topic. Zo blijft alle informatie centraal en overzichtelijk waardoor je sneller geholpen kunt worden.

Voor nu wens ik je nog heel veel plezier met het internet toe!

 

Hi @Redyas,

Sorry dat wij je nog geen inhoudelijke update kunnen geven, ik vind het ook erg jammer dat we de onderste steen nog niet boven hebben. Het probleem lijkt een stuk dieper te zitten dan doorgaans gebruikelijk is. Hierdoor zijn wij nog hard op zoek naar de mogelijke oplossing. In ieder geval kan ik je verzekeren dat wij er bovenop zitten en hopelijk kunnen wij je snel het verlossende antwoord geven!

Hallo Marcel, 

Wij zijn nu twee maanden klant, dit is de eerste x dat ie het zo lang niet meer doet. Voorheen heb ik het met een resets kunnen verhelpen. Heb zojuist gekeken schakelaartje 3 en 4 staan aan. Heb bij andere topics gelezen dat 1 en 6 het ook zouden moeten doen. Heb het net veranderd en het rode wereld bol lampje blijft branden heb de modem en de converter allebei van het stroom gehaald en weer gekoppeld. 
Nu je het zegt het, het FO lampje brandt idd niet. Betekend dat het probleem van buiten af is? 
 

Als het van buiten af is wat kan de Guidion monteur dan doen? Mij weer drie weken laten wachten tot er een andere monteur komt? Help zoveel dagen zonder internet is gewoon niet meer van deze tijd! 
 

kan een moderator ons misschien uit deze stenen tijdperk helpen? 
 

bedankt voor je vlotte reactie Marcel!

 

groeten Caroline 

@Jason 

 

Hoelang zou zo’n onderzoek duren en wat wordt er tijdens zo’n onderzoek gedaan. Het namelijk al uitgesloten dat het probleem binnenshuis ligt, volgens een collega van u die ik gesproken heb zou het probleem bij de centrale liggen.

 

Wij gebruiken beide Tele2 en de bundel van mijn partner is bijna zo goed als leeg dus ik zie graag de voucher tegemoet voor mn partner.


Betreft mijn eigen werkzaamheden kan ik deze niet voortzetten omdat ik perse via een bekabelde verbinding moet werken. Hebben jullie daar toevallig een oplossing voor? Mijn vrienden, kennissen, buren werken namelijk zelf ook allemaal vanuit huis dus daar is het al druk.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @S elka, goed dat je het aankaart hier! Ik zie dat de netbeheerder jouw case in behandeling genomen heeft en verwacht dat er uiterlijk morgen of woensdag een afspraak wordt gemaakt zodat dit hersteld kan worden. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Reputatie 7
Badge +12

@inbelmodem Graag help ik je verder, Lisa heeft al een superbegin gemaakt dus dat is mooi! 😊

Ik heb zojuist de afsprakenlijn van Guidion gebeld en een lieftallige collega aan de lijn gehad, ze heeft alles uit de kast getrokken, maar kon de afspraak niet bespoedigen sorry. Ondanks het feit dat de afspraak pas maandag plaatsvindt, hoop ik dat je toch nog een mooi weekend tegemoet kunt gaan. Houd ons op de hoogte maandag en als je een tweede voucher goed kunt gebruiken, dan stuur ik die met alle plezier onmiddellijk naar je!

Sinds afgelopen maandag 24 januari ervaren wij het zelfde probleem. Bij ons brand het wereldbol lampje rood, knippert het LOS lampje groen en staat het PON lampje uit op ons Huawei kastje.

Ik heb de Guidion monteur ook telefonisch proberen te bereiken maar met een wachttijd van minstens een uur heb ik hem nog steeds niet kunnen bereiken. Zouden jullie zo snel mogelijk een Guidion monteur langs kunnen laten komen? Wij zijn elke dag beschikbaar dus het kan elke dag.

 

Wij werken beiden voor overheidsinstanties waardoor wij thuis moeten werken door deze pandemie. Verder kunnen wij dagelijks niet online zijn zoals het hoort doordat de data sneller opgaat dan wanneer je wifi gebruikt. Wij hebben beiden een Tele2 abonnement, ik onbeperkt en mijn partner een databundel. Een hotspot gebruiken is niet mogelijk met de instabiele verbinding dus graag een onbeperkt bundel voor de komende dagen tot dat het opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Redyas 

Bedoel je een rood knipperende LOS en PON uit of een groen knipperende PON en LOS uit?

Bij een rood knipperende LOS ontvangt de ONT mogelijk heen glasvezel signaal.

Zou je dan eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en ONT op 1 foto kunnen plaatsen?

Reageer