Beantwoord

Internet langdurig down, knipperend PON lampje

  • 31 January 2022
  • 71 reacties
  • 1452 Bekeken

Reputatie 1

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/internet-langdurig-down-knipperend-pon-lampje-331467#:~:text=Bij%20een%20knipperend%20PON%20lampje,monteur%20in%20huis%20opgelost%20worden.

 

Zie link, ik heb hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit oppakken met KPN, daar lijkt het probleem dus te zitten?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 February 2022, 11:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lsvleeuwen 

Hoelang knippert het PON lampje al?

Zoals in dat andere topic staat kan het dus zo zijn dat er een verkeerde mediaconverter is aangesloten door iemand en dat kan impact hebben op andere aansluitingen, dit zou opgelost moeten zijn wanneer de verkeerde mediaconverter is verwijderd.

Kan je voor de zekerheid een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT op 1 foto kunnen plaatsen?

Reputatie 1

Ik ben 21 jan jl. overgegaan en heb nu 2x (waar ik weet van heb) langdurig zonder internet gezeten door het knipperende pon lampje, beide omstreeks 11u.

Reputatie 7
Badge +15

@lsvleeuwen 

Even de stroom van de ONT halen helpt ook niet?

Hopelijk herstelt de verbinding vanzelf, bij een andere oorzaak zit je mogelijk langer zonder internet. Indien je T-Mobile mobiel hebt prepaid mag ook dan kan een moderator je een voucher aanbieden voor 7 dagen unlimited internet.

Reputatie 1

@lsvleeuwen

Even de stroom van de ONT halen helpt ook niet?

Hopelijk herstelt de verbinding vanzelf, bij een andere oorzaak zit je mogelijk langer zonder internet. Indien je T-Mobile mobiel hebt prepaid mag ook dan kan een moderator je een voucher aanbieden voor 7 dagen unlimited internet.

Alles al geprobeerd, kabels zitten goed en opnieuw opstarten/stroom eraf helpt niet. Zoals ook te lezen op andere threads ligt het probleem waarschijnlijk buitenshuis. Ik heb unlimited 5g dus bedankt, maar dat doet niet echt iets ;) Heb liever gewoon stabiel vast internet, zeker ivm thuiswerken.

Reputatie 1

Hier in Gouda hetzelfde verhaal, binnen huis stabiele verbinding maar signaal naar binnen is al drie keer weg gevallen, 1 keer einde van de avond tot in de ochtend, vervolgens een paar uur in de middag en vandaag 31-1-2021  vanaf 11 uur tot nu 17.30 geen signaal. En dan de klantenservice die meld dat je binnen 2 dagen terugkoppeling mag verwachten, sorry 2 dagen en dan thuis moeten werken? En slimme thermostaat die bij geen internet ook dom wordt, ze zetten je letterlijk en figuurlijk in de kou.

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Thanks voor jullie bericht en heel erg bedankt voor het aankaarten van de situatie. Ik begrijp dat er voor beiden inmiddels contact is opgenomen met onze telefonische helpdesk en dat er momenteel voor jullie allebei een onderzoek loopt naar oorzaak en oplossing. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We zien momenteel bij jullie dat er problemen zijn ontstaan nadat het netwerk is gemigreerd naar de PON technologie. Door een fout in de wijkcentrale valt daardoor kort de verbinding weg. Vanuit onze technische dienst wordt nu uitgezocht waar dit zit en wordt er een monteur aangestuurd om de oorzaak te verwijderen. Via deze weg wil ik jullie daarvan graag op de hoogte houden. Zijn er vragen, laat het ook vooral weten. We zitten voor jullie klaar! 

 

Reputatie 1

Hi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Thanks voor jullie bericht en heel erg bedankt voor het aankaarten van de situatie. Ik begrijp dat er voor beiden inmiddels contact is opgenomen met onze telefonische helpdesk en dat er momenteel voor jullie allebei een onderzoek loopt naar oorzaak en oplossing. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We zien momenteel bij jullie dat er problemen zijn ontstaan nadat het netwerk is gemigreerd naar de PON technologie. Door een fout in de wijkcentrale valt daardoor kort de verbinding weg. Vanuit onze technische dienst wordt nu uitgezocht waar dit zit en wordt er een monteur aangestuurd om de oorzaak te verwijderen. Via deze weg wil ik jullie daarvan graag op de hoogte houden. Zijn er vragen, laat het ook vooral weten. We zitten voor jullie klaar! 

 

Beste @Boris 

Dank voor je bericht, echter schrijf je dat de verbinding kort wegvalt, hoelang mag kort zijn?

Daar het nu om meer dan 24 uur down time gaat, sinds november zijn er storingen waarbij we in januari nu drie keer voor meer dan 3 uur geen verbinding hadden.

Vanuit T-mobile blijft het verder erg stil en weet de helpdesk niet meer dan dat de vraag is door gezet.

Ik hoop dat je meer inzicht kan geven @Boris .

 

Bij voorbaat dank.

mvg. Tim

 

 

Reputatie 1

@Boris @Jason zie dat er bij ander topics spoed achter wordt gezet, neem aan dat dat hier dan ook gebeurt? Zo lang zonder internet/compensatie zitten kan toch niet? Ik neem alles af bij T-Mobile en ben al aardig even klant, maar dan zo (niet) geholpen worden vind ik echt bizar.

Reputatie 7

Hoi @lsvleeuwen @tim_nl ,

Terechte vragen. Ik pak ze graag op. Ik wil direct zeggen dat de communicatie op dit gebied naar jullie toe, een verbeterpunt is, waarbij ik graag jullie feedback meeneem binnen de organisatie. Dat er onduidelijk is geweest wat er nu moet gebeuren, dat kan niet gebeuren en, vind ik, moet beter. Ik begrijp vanuit mijn collega die jullie problemen in onderzoek heeft, dat dit direct is opgepakt, maar dat dit uitzoekwerk vergt waarbij we er alles aan doen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. We zijn er in ieder geval keihard mee bezig. 

Wat betreft de problemen die voorkomen, worden bij ons omschreven als een ‘loss of frames’, waardoor de verbinding kan wegvallen. Dit kan inderdaad over een langere periode zijn, zoals @tim_nl terecht aangeeft. ‘Kort’ is wellicht dan niet de juiste bewoording, mijn excuus.

Is er in jullie geval een T-Mobile of Tele2 SIM kaart aanwezig in jullie huishouden? Dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kan zijn. Mocht ik dit voor jullie in orde kunnen maken, hoor ik het graag.

 

Reputatie 1

Dank voor je reactie @Boris 

Ik heb reeds unlimited 5g dus we zijn niet geheel internetloos. Maar mijn pc heeft geen WiFi kaart en usb tethering is helaas ook niet alles, dus thuiswerken (maar vrijwel al het gebruik) wordt dan gewoon op z'n zachtst gezegd bemoeilijkt. 

Reputatie 1

Dank voor je reactie @Boris 

Ik ben al aan het kijken voor een router met Sim kaart, om dit soort verassingen in het vervolg proberen te voorkomen, maar daar we ook TV en bellen via  T-mobile Thuis, vragen de kids ook: Pap wanneer los je het op.

We hebben T-mobile sim kaarten ja, dus dat zou enige shoelaas bieden, maar de slimme themostaat heeft een router nodig.

In het kort, is er al een monteur naar de meterkast?

IK zie je terugkoppeling met hopelijk een oplossing graag tegemoet.

 

met vriendelijke groet,

Tim

Reputatie 1

Nog steeds geen internet (en dus ook geen TV)! Komen jullie nog met een update en worden we hierin gecompenseerd aangezien we wel door moeten betalen?

Reputatie 7
Badge +15

@lsvleeuwen 

Uiteraard heb je recht op een vergoeding.

Zie hier de hoogte van je vergoeding

Reputatie 1

Dag 3 geen internet in een ‘thuiswerk-milieu’, kan er op z'n minst een update komen? En kan ik met iemand in contact worden gebracht bij wie ik per ommegaande al mijn diensten bij t-mobile kan opzeggen?

Vinden jullie dit zelf echt een juiste manier van met klanten omgaan?

Hier inmiddels ook dag 3 geen internet.Zelfde euvel helaas een knipperend pon lampje. Middels dit forum eindelijk wat meer informatie gevonden. Want na elke dag bellen naar de klantenservice T-mobile thuis over nieuwe informatie, en daar konden ze me weinig vertellen.

Het enige wat ze me vertelden is dat er 29 aansluitingen niet werken. En dat waren er eerst 28 . Waarschijnlijk nieuwe aansluiting bij geprikt en daarna is alles offline gegaan werd verteld. En dan ze het gaan monitoren nog twee dagen, vanaf gisteren.

 

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat zo een probleem tegenwoordig toch in max 24 uur opgelost zou moeten zijn.

 

Nu is het dus letterlijk wachten tot alles gemonitord is door T-mobile. En dan kan KPN er mee aan de slag begreep ik van de klantenservice.

 

Ik houd hoop…op een juiste afhandeling. 

 

 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, ik wil je heel graag laten weten dat ik jullie van updates wil voorzien in dit topic! Aan mijn collega van de technische dienst heb ik uitgevraagd of er een status update gedeeld kan worden. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dit gelijk aan jullie weten. Zoals @Waqqas al heeft aangegeven, krijg je uiteraard een vergoeding zodra jouw verbinding weer up and running is. Weet dat er achter de schermen hard wordt gewerkt door mijn collega's om jullie weer online te krijgen. Omdat ik me helemaal voor kan stellen dat je graag meer duidelijkheid wil, ben ik een update aan het chasen. Ik meld het hier direct als ik wat hoor! Zojuist heb ik je ook voorzien van een Unlimited Data voucher in een privébericht. Zo hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement wel moet. We willen dit echt zo snel mogelijk opgelost krijgen!

Hi @tim_nl, wij hebben al contact met elkaar in het onderstaande topic! Graag wil ik je vragen om de communicatie enkel daar nog te laten lopen, zodat dit niet door elkaar heen loopt. Je wordt het snelste geholpen door niet in meerdere topics tegelijk aan te kloppen. Dus ik help je graag verder in het andere topic!

Hi @Jerry39, heel goed dat je ook in dit topic aan de bel trekt! Ik wilde gelijk een kijkje nemen in jouw verbinding, maar aan de hand van het e-mailadres kom ik niet uit op jouw abonnement. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan wil ik ook voor jou proberen een concrete update te achterhalen. Ook hoor ik graag of jij ook een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement of prepaid hebt. Dan voorzie ik je namelijk graag van een Unlimited Data voucher, om zo gebruik te kunnen maken van onbeperkt internet. 

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, zoals beloofd heb ik een update voor je weten te bemachtigen! Guidion is momenteel aan het langsgaan bij de vermoedelijke ‘boosdoeners’ die ervoor zorgen dat jij op dit moment offline bent. Guidion is al bij enkele adressen langs geweest en er staan er nog een paar op de planning. De verwachting is dat als Guidion bij het laatste adres is langs geweest, dat jij weer van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Nogmaals excuses voor deze situatie! Er wordt dus volop werk van gemaakt om jou weer online te krijgen. Ik houd dit morgen weer voor je in de gaten!

Hi @Jerry39, super dat je mij vanmiddag nog hebt voorzien van een privébericht! Zoals ik je daar net ook heb laten weten, ben ik nog in afwachting van jouw update. Hier kom ik morgen bij je op terug! 

Reputatie 1

Hoi @Lisa dank voor de update.

Dit zal ongetwijfeld de snelste manier zijn… Maar neemt niet weg dat dit dag 4 zonder vaste lijn wordt.

Is de verwachting dat dat laatste adres vandaag bezocht wordt? Worden er over alternatieven nagedacht mocht het probleem straks toch niet gevonden zijn, zoals tijdelijk de DSL weer aanzetten?

Reputatie 1

Hoi @Lisa @Boris @Jason is er nog een update voor Gouda?
Is het uiterlijk morgen opgelost of wordt het een ‘vast’-internetloos weekend?

Op het andere topic werd duidelijk dat DSL er niet op kan, komen jullie met een andere oplossing?

Wat zijn de verwachtingen als het deze week niet lukt?

Ik hoop oprecht dat het niet zo ver moet komen maar anders moet ik toch noodgedwongen op zoek naar een andere provider, neem aan dat jullie met opzeggen dan ook kunnen assisteren?

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, heel graag gedaan! Ik ben het met je eens dat dit zo snel mogeiljk opgelost dient te worden. Ik zie dat op maandag (7 februari) het laatste adres op de planning staat, dus ik hoop echt dat jij dan weer online bent. Zelf ben ik morgen een dagje vrij, maar ik hoop dat we jou morgen wellicht nog met een andere update kunnen verblijden. Mijn collega houdt dit morgen in de gaten en ik check de status maandag weer gelijk voor je. Wat betreft het teruggaan naar DSL, dit is jammer genoeg geen optie inderdaad. Sorry! Ik stuur dan ook heel graag nog een extra Unlimited Data voucher jouw kant op als dat jou helpt, zodat je deze dagen het prettigst kan overbruggen. Voor nu is dit het alternatief om zo tóch gebruik te kunnen maken van onbeperkt internet. Weet dat wij niets liever willen dan dat jij zo snel mogelijk weer online bent. Ik respecteer uiteraard elke keuze die je maakt, dus ik help je zeker verder. Er wordt echt hard aan gewerkt! 

Hi @Jerry39, zoals beloofd zou ik jou ook nog voorzien van een korte update! Voor jou geldt hetzelfde. Guidion gaat momenteel langs bij de vermoedelijke ‘boosdoeners’ die ervoor zorgen dat jij op dit moment offline bent. De verwachting is dat als Guidion bij het laatste adres is langs geweest, dat jij weer van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Als jij nog een extra code nodig hebt, laat het dan ook vooral in dit topic weten. Ik hoop echt dat ik op maandag zie dat jullie weer online zijn! 

Het is eigenlijk ongelooflijk dat dit zolang kan duren....maargoed er zijn ergere dingen.

Reputatie 1

Is er nog een update?

Reputatie 1

Is er nog een update?

Hi @lsvleeuwen , hier doet het internet het plots weer (geen up-date vanaf T-mobile) 

En bij jou? gaan we lijkt het toch online het weekend in:smiley:

Reputatie 1

Heel fijn te horen dat je weer online bent @tim_nl !

Helaas ben ik nog offline :( Misschien ben ik de boosdoener wel ;p

Reputatie 1

Heel fijn te horen dat je weer online bent @tim_nl !

Helaas ben ik nog offline :( Misschien ben ik de boosdoener wel ;p

Hmm jammer te horen dat je nog offline bent @lsvleeuwen , maar technisch gezien zou jij de boosdoener niet kunnen zijn daar je nog dezelfde status lijkt te hebben.

Wat ik wel vreemd vind is dat met het uitrollen van het nieuwe technologie dit soort problemen ontstaan, gaat de vraag bij mij op, was dit niet op voorhand bekend? Of  heeft dit te maken met dat gebruikers nu hun eigen modem mogen/ kunnen gebruiken?

 

Hopelijk kan/ wil T-mobile uitleg geven.