Beantwoord

Internet onbereikbaar modem heeft geen WAN connectie


  • is een King Poster
  • 46 reacties

Geen internet meer moden internet symbool rood

 

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 24 May 2022, 11:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

41 reacties

Worden de dagen zonder internet wel gecompenseerd met het abonnement dat ik maandelijks betaal?

 

Wettelijk heb je recht op compensatie als de storing langer duurt dan 12-uur, en je gedurende deze tijd geen gebruik hebt kunnen maken van één of meerdere diensten.

Als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, dan passen wij de ‘wettelijke compensatieregeling’ toe. Je hebt recht op compensatie als:

  • je woont in het storingsgebied
  • én minimaal 12 uur last hebt gehad van een netwerkstoring

De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Je kunt dan niet meer internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken (via T-Mobile Thuis). Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee.

Ben je zakelijke klant? Lees dan meer over de compensatieregeling op de zakelijke site.

Is de netwerkstoring afgelopen? Dan bepalen we hoe lang de storing duurde en of je compensatie ontvangt. Je krijgt 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag vergoed. Duurde de storing tussen de 24 en 48 uur, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1,00 vergoed, of € 0,50 als je PrePaid hebt.

Is er een netwerkstoring geweest die langer duurde dan 12 uur? Dan kun je via een online formulier compensatie aanvragen. We zetten het formulier online als dat het geval is.

Bron 1) Werkzaamheden en storingen

Bron 2) Krijg ik geld terug bij een storing van mijn internet, televisie of telefoon?

Reputatie 7
Badge +16

Worden de dagen zonder internet wel gecompenseerd met het abonnement dat ik maandelijks betaal?

 

@rdbms Zodra het probleem volledig verholpen is - waarschijnlijk op 30 mei; ik heb het niet kunnen bespoedigen voor je, het spijt me oprecht - zullen we de gemiste periode direct vergoeden. De vergoeding wordt dan verrekend met een aankomend maanbedrag.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rdbms 

Kun je er iets meer bij vertellen? Gaat het om een DSL of glasvezel connectie en heb je gekeken of de bekabeling correct is?

Indien het om een glasvezel verbinding gaat welke lampjes zie je daarop branden/knipperen?

Er is op dit moment ook een storing in Deventer

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @rdbms, bedankt voor je geduld! Ik zie dat we gistere laat in de middag een update hebben ontvangen. Er is in de omgeving sprake van een stoorzender in het netwerk, de
monteur is volgens de planning op datum ter plaatse om deze stoorzender te verwijderen. De monteur hoeft niet bij jou thuis te komen, daarom is de afspraak al ingepland voor 30 mei. Mocht je die avond nog geen verbinding hebben, herstart dan je modem en de ONT even. Je zou dan netjes online moeten zijn. Geef je ons een seintje? Succes!

Mijn internet connectie is weer hersteld.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rdbms, dat is heel fijn om te lezen, bedankt voor het delen van de herstelupdate! Ik zal de vergoeding aanmaken voor de periode waarin je niet online kon zijn: 18 mei 2022 tot en met 6 juni 2022. Deze vergoeding wordt dan verrekend op een volgende factuur.

Worden de dagen zonder internet wel gecompenseerd met het abonnement dat ik maandelijks betaal?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @rdbms, sorry dat je nog niet online gekomen bent: het specialistenteam heeft verzocht om de patch te verwijderen en opnieuw te plaatsen zodat je wel weer verbinding kunt maken. Je zult hierover gecontacteerd worden zodra het behandeld is. Wij houden het uiteraard ook in de gaten. 

Kan ik je hier nog mee helpen (zie onderstaande)? 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Nog steeds geen internet

 

Is dit normaal?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rdbms,

Sorry dat wij je nog geen concrete update kunnen geven, wij zijn nog steeds met man en macht op zoek naar de oorzaak. Inmiddels is wél duidelijk dat het probleem niet bij jou thuis ligt, maar ergens in het glasvezelnetwerk in de buurt. Het lastige is alleen dat wij nog niet op kunnen sporen waar precies. De verwachting is dat er morgen uitslag is van het onderzoek naar het glasvezelnetwerk.

Mocht je nog een T-Mobile of Tele2 Mobiele abonnement hebben dan regel ik, net als Lisa, graag extra data voor je.

In de tussentijd werken wij onverminderd hard door aan een oplossing voor je!

Vandaag maar weer eens gebeld 

Ongelooflijk pas op 7 juni gaat iemand iets doen in de centrale. 

Dan heb ik dus al 3 weken geen internet.

3 weken om een patch te maken omdat mijn patch per ongelijk is opgeruimd.

Vraag blijft waarom het zo lang moet duren?

Reputatie 7
Badge +4

Op de Huawei heb je een rood lampje los er komt geen signaal binnen

groen lampje pop knippert aanmeld problemen ONT kan niet aanmelden op OLT.

Mogelijke oorzaken.

Serienummer komt niet overeen.

signaal word verstoord door een andere aansluiting.

Demping is te hoog.

Glasvezel 1Gbps

Ik ben bang dat Guidion heeft zitten patchen en mijn patch heeft verwijderd

Is al eens eerder gebeurd

Reputatie 7

Hi @rdbms, heel goed dat je dit zo snel bij ons aangeeft! Ik wilde direct aan de slag gaan om je hierbij te helpen, maar ik zie dat één van mijn collega's al een verzoek voor je heeft ingediend bij onze technische dienst. Zij gaan er dan ook alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Excuses voor het ongemak! ❤

Ik hoop dat ik snel geholpen word. Sinds 12:00 vandaag geen internet

 

 

 

Hi @rdbms, heel goed dat je dit zo snel bij ons aangeeft! Ik wilde direct aan de slag gaan om je hierbij te helpen, maar ik zie dat één van mijn collega's al een verzoek voor je heeft ingediend bij onze technische dienst. Zij gaan er dan ook alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Excuses voor het ongemak! ❤

Ja ze gaan KPN inschakelen

Duh die doen geen patching in de wijk centrales

Hi @rdbms, heel goed dat je dit zo snel bij ons aangeeft! Ik wilde direct aan de slag gaan om je hierbij te helpen, maar ik zie dat één van mijn collega's al een verzoek voor je heeft ingediend bij onze technische dienst. Zij gaan er dan ook alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Excuses voor het ongemak! ❤

Ja ze gaan KPN inschakelen

Duh die doen geen patching in de wijk centrales

Tmobile vertelde mij dat ik gebeld zou worden door KPN…………….niet dus

 

Hi @rdbms,

Sorry dat wij je nog geen concrete update kunnen geven, wij zijn nog steeds met man en macht op zoek naar de oorzaak. Inmiddels is wél duidelijk dat het probleem niet bij jou thuis ligt, maar ergens in het glasvezelnetwerk in de buurt. Het lastige is alleen dat wij nog niet op kunnen sporen waar precies. De verwachting is dat er morgen uitslag is van het onderzoek naar het glasvezelnetwerk.

Mocht je nog een T-Mobile of Tele2 Mobiele abonnement hebben dan regel ik, net als Lisa, graag extra data voor je.

In de tussentijd werken wij onverminderd hard door aan een oplossing voor je!

Nog niks gehoord en nog steeds geen internet…...

En Deventer is hier nogal ver vandaan

 

Hallo @rdbms 

Kun je er iets meer bij vertellen? Gaat het om een DSL of glasvezel connectie en heb je gekeken of de bekabeling correct is?

Indien het om een glasvezel verbinding gaat welke lampjes zie je daarop branden/knipperen?

Er is op dit moment ook een storing in Deventer

het is 1 Gbps glasvezel

 

sinds 12:00 gebruik ik mijnn telefoon als hotspot

Nu ver boven mijn 2Gbps budget

 

Ik ben bang dat Guidion heeft zitten patchen en mijn patch heeft verwijderd

Is al eens eerder gebeurd

Ik heb Guidion ook gebeld en verteld wat ze moeten doen.

Maar ze moeten een ticket van Tmobile hebben. Dus morgen maar weer bellen met Tmobile

Het is echt frustrerend, vooral omdat zie niet luisteren.
Nou ja , wel luisteren maar niet begrijpen waar het over gaat.

Unskilled helpdesk en geen second line die me kan helpen

Reputatie 7
Badge +4

@rdbms Dus T-Mobile zet de opdracht door naar KPN NetwerkNL en vervolgens ga je Guidion vertellen wat ze moeten doen. Tsja dat werkt niet

Probeerde eerst tmobile te vertellen wat er volgens mij aan de hand was.

Maar hier zijn 3 partijen betrokken

Guidion T-Mobile en kpn die op hun eigen eilandje opereren. Geen communicatie