Beantwoord

Internet profiel wijzigen

  • 6 June 2018
  • 1 reactie
  • 208 Bekeken

Goedenavond!

Vandaag werd ons aansluiting geactiveerd, 5 dagen voor de oorspronkelijke datum, dus bedankt daarvoor. Volgens fourstack is er maar 14 mbit/s haalbaar, vervolgens heeft T-Mobile ons op een ADSL profiel met 15 mbit/s aangesloten (ADSL). Mijn buren halen heel snellere snelheiden ofschoon ze verder weg van de centrale zitten (en er is geen straatkast).

Volgens mij (of de tweakers van tweakers.net) zat er erg lang geen verbinding meer op de lijn, dus gaf fourstack maar 14 mbit/s aan. In het verleden waren er hogere snelheiden mogelijk. Fourstack zegt dat er maar 14 mogelijk is want er geen activiteit of de lijn was. Dat heeft te maken met DLM (Dynamic Line Management): het modem praat elke 12/24 uur met de straatkast/centrale en berekent hoeveel foutjes er op de lijn zitten. Als er geen modem is verbonden, meet DLM meer fouten en de snelheid gaat omlaag.

Een KPN monteur vertelde mij dat hij ziet dat er tenminste 23 mbit/s kan worden gehaald, maar niet als ik op een 15 mbit/s profiel zit. Dit onderwerp is heel belangrijk voor mij, dus graag de reacties op mijn posts op tweakers.net lezen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1853631 (specifiek van vandaag, dus beginnend op https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55443619#55443619)

Graag betaal ik 1 euro extra (voor het 50 mbit/s contract) en laat DLM proberen er nog hogere snelheiden te halen. T-Mobile moet de lijn dus op een hoger profiel zetten (tenminste 25 mbit/s, maar graag 50 mbit/s.) Dat zou volgens mij ook bedoelen dat er een wissel van ADSL naar VDSL moet gebeuren. Volgens de KPN monteur bestaan er helemaal geen reden waarom T-Mobile ons op ADSL heeft aangesloten.

Als ik op VDSL met een hoger profiel zou zitten ga ik ook niet gek als ik de hogere snelheiden niet haal. Maar met een 15 mbit/s profiel blokkeert T-Mobile een effectieve werking van DLM en zo zal ik nooit de mogelijkheid hebben terug op 23 mbit/s te komen. KPN en Telfort bieden mij wel een 40 mbit/s VDSL profiel aan, ongeacht de "maximale snelheid" op fourstack.

Dus: mag iemand de zaak voor mij bekeken, svp? De gegevens van het contract staan in mijn profiel.

Bij voorbaat dank,
Benedikt
icon

Beste antwoord door Brian 11 June 2018, 17:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi Benedikt, ik heb je privébericht zojuist beantwoord! 🙂

Reageer