Beantwoord

internet snelheid

  • 12 March 2018
  • 10 reacties
  • 1227 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 15 reacties
Ik heb sinds vrijdag 9 maart t- mobile thuis. Wat heb ik daar een spijt van. Ik heb een abonnement van 750 Mb, maar ik haal maximaal 94 Mb zowel up als download. Heb de test bekabeld meerdere malen gedaan. Volgens de monteur die de boel aansloot kon het zijn omdat ik net was aangesloten. We zijn nu 3 dagen verder maar de beloofde snelheid word niet gehaald. Ik ben niet alleen ontevreden over internet maar ook over de TV. Terug kijken is helaas niet mogelijk bij T-Mobile. Ik kan niet wachten tot het jaar om is en dan stap snel weer over naar mijn vorige provider. :@:@
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 12 March 2018, 22:42

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beschikt de computer waarmee je bekabeld hebt getest over een gigabit ethernetkaart? Is de computer rechtsteeks aangesloten op het modem of zit er nog een switch tussen bijvoorbeeld? Alle apparatuur moet gigabit geschikt zijn anders kom je nooit hoger als 100 mb.

Terugkijken van programma's is mogelijk via uitzending gemist bij on demand onder de menu knop.
Denk niet dat er een gigabit ethernetkaart in zit. Hij is rechtstreeks op het modem aangesloten. Ik vind wel dat dit in de winkel doorgegeven had moeten worden want dan kies je niet voor deze snelheid.
Reputatie 7
Dus omdat jouw computer het niet aan kan is het de schuld van de provider?
Of heb je spijt dat je niet eerst heb onderzocht of je computer het wel aan kan ?
Reputatie 7
Hi C. Hom, je apparatuur moet inderdaad wel geschikt zijn voor deze hoge snelheid. Nu is dit gelukkig met de meeste moderne apparaten wel het geval maar sinds we de snelheid aanbieden merken we wel dat in veel gevallen verouderde netwerkkabels of hardware de reden zijn dat de snelheid niet boven de 100 Mbps uit komt. Thuis met mijn oude laptop kom ik ook niet boven de 80 Mbps uit terwijl mijn vriendin gemakkelijk snelheden van 300+ Mbps haalt via WiFi met die van haar (we gebruiken een 500 Mbps aansluiting).

Is het voor jou mogelijk om de verbinding te testen met een andere netwerkkabel en een ander apparaat? En welke snelheid haal je via wifi?
Reputatie 7
Badge +1
Mijn internetsnelheid is 100Mbps de laptop welke wordt gebruik is 1 jaar oud en dus voorzien van de nieuwste ethernetkaart, wat ik vreemd vind dat ik bij testen van de downloadsnelheid bij de Draytek op wifi niet hoger kom dan ongeveer 50Mbps op 2,4Ghz.

Aan de Draytek hangt ook een Sitecomrouter met 2,4Ghz en 5.0Ghz ook bij de Sitecom haal ik op 2,4Ghz slechts 50Mbps op 5Ghz haal ik met wifi makkelijk de 100Mbps
Beschikt de computer waarmee je bekabeld hebt getest over een gigabit ethernetkaart? Is de computer rechtsteeks aangesloten op het modem of zit er nog een switch tussen bijvoorbeeld? Alle apparatuur moet gigabit geschikt zijn anders kom je nooit hoger als 100 mb.

Terugkijken van programma's is mogelijk via uitzending gemist bij on demand onder de menu knop.


Dat terug kijken bij on demand weet ik, maar is alleen mogelijk bij NPO en alles wat van SBS is. Bij Telfort Kon ik alle zenders via de tvgids terug kijken en dat kan bij T-Mobile niet.
Hi C. Hom, je apparatuur moet inderdaad wel geschikt zijn voor deze hoge snelheid. Nu is dit gelukkig met de meeste moderne apparaten wel het geval maar sinds we de snelheid aanbieden merken we wel dat in veel gevallen verouderde netwerkkabels of hardware de reden zijn dat de snelheid niet boven de 100 Mbps uit komt. Thuis met mijn oude laptop kom ik ook niet boven de 80 Mbps uit terwijl mijn vriendin gemakkelijk snelheden van 300+ Mbps haalt via WiFi met die van haar (we gebruiken een 500 Mbps aansluiting).

Is het voor jou mogelijk om de verbinding te testen met een andere netwerkkabel en een ander apparaat? En welke snelheid haal je via wifi?


Mijn pc is bekabeld en mijn wifi snelheid weet ik niet zo ook niet weten hoe je dat kan meten. Heb net een nieuwe ethernet kaart geinstalleerd maar ik haal de snelheid nog niet blijft het zelfde.
Dus omdat jou computer het niet aan kan is het de schuld van de provider?
Of heb je spijt dat je niet eerst heb onderzocht of je computer het wel aan kan ?


Voor wat de internet snelheid betreft vind ik nog niet eens het ergste. Maar het terug kijken van zenders wel. Bij Telfort kon ik via de tv gids alle zenders terug kijken, en dat was heel prettig. En dat je een gigabit kaart nodig heb om de snelheid te halen hadden ze in de winkel best wel mogen melden vindt ik.
Probleem opgelost nieuwe kabel gelegd en de snelheid word gehaald. Bedankt voor het meedenken van jullie.:)
Reputatie 7
Super, C. Hom! Fijn om te lezen dat je de snelheid nu haalt. Pas je op dat je niet wegvliegt met die onwijs snelle internetsnelheid?

Reageer