Beantwoord

Internet snelheid met en zonder extra modem.

  • 3 February 2021
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste dames/heren,

 

Ik heb afgelopen zomer het huis voorzien powerline adapters werkt prima (voor betere internet). Ik heb recentelijk ook een oude cisco epc 3925 omgebouwd tot een repeater en alles lukte.Omdat ik afgelopen maand ook een werkkamer voor mijn vrouw heb ingericht op zolder wilde ik middels een repeater (omgebouwd router) de werkkamer voorzien van meerdere access points. Nu heb ik wat speedtesten gedaan en zag dat de snelheid van de internet lager ligt (dus 2 laptops gekoppeld aan een repeater en de repeater gekoppeld aan powerline adapter).

Vraag: 

1.Klopt de bovenstaande snelheid vermindering?.

2.Is er een router die de sneheid vermindering minimaliseerd?.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 3 February 2021, 18:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @EPDS 

Beloofde snelheden die vaak voor een Powerline adapter zijn gegeven door een fabrikant, zijn vaak niet de snelheden die een thuis gebruiker kan halen. Er zij tal van zaken, die de snelheid over je powerline nadelig kunnen beïnvloeden, zoals bijv de route die het signaal in huis moet afleggen om bij de base unit te komen. Zitten ze bijv. op verschillende groepen, of heb je veel ‘ruis’ op je net.

Waarschijnlijk is dit dan ook het eerste probleem waar je tegenaan loopt waarschijnlijk, want 1 Laptop gebruiken gaat nog netjes .. maar een tweede erbij dan is het een beetje dringen voor de data.

Hier een YT filmpje over 2 systemen (Power Adapters & MoCa) om je Wifi of netwerk op andere plekken te krijgen, dan vooral de eye opener als het gaat om Powerline adapters en hun geadverteerde snelheid.

 

 

Dank je wel Pieter. Ik haal met mijn powerline hoge snelheid en heb ook glasvezel. Ik zoek een router/repeater die over een 1 Gbps-poort beschikt en met een wifi volgens de 'N'-technologie werkt. Anders remt de oude router je hyperbreedbandverbinding af.

Reputatie 7
Badge +14

Zou een Mesh wifi netwerk niet een goed idee voor jou zijn? Heb zelf erg goede ervaringen. Met deze Deco systemen heb ik op elke “schotel” ook twee LAN aansluitingen en de backbone is dus een 2.4 en/of 5 Ghz verbinding. Door de kortere afstanden tot elkaar een uitstekend netwerk wat heel makkelijk te configureren was via een app op mijn mobiel.

 

Reageer