Beantwoord

internet snelheid wanneer verhoogd

  • 17 June 2022
  • 5 reacties
  • 117 Bekeken

ik heb op 14-6 mijn snelheid verhoogd, nu staat erbij afgerond. Maar ik merk er nog niet veel van, de oude snelheid wordt gehaald. Heb het modem herstart maar helaas. Ik hoop snel te horen

icon

Beste antwoord door Boris 17 June 2022, 11:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @karindev 

Indien je glasvezel hebt haal dan ook even de mediaconverter kort van het stroom, dit is vaak de oplossing bij een verhoging van de snelheid.

Reputatie 7

Hi @karindev,

Welkom bij de Community! Fijn dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct meegekeken naar de situatie en zie dat de snelheidsverhoging helemaal is gelukt. Daarbij zien we netjes de 1GB terugkomen tot aan het modem toe. Ik ben daarom erg benieuwd hoe de meting is verlopen en hoeveel je nu meet. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Hallo @karindev 

Indien je glasvezel hebt haal dan ook even de mediaconverter kort van het stroom, dit is vaak de oplossing bij een verhoging van de snelheid.

ik heb glasvezel maarre hoe ziet zo'n media converter eruit? Ik zie alleen dat glasvezel ding en dan een stekker naar mijn draytek modem

Hi @karindev,

Welkom bij de Community! Fijn dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct meegekeken naar de situatie en zie dat de snelheidsverhoging helemaal is gelukt. Daarbij zien we netjes de 1GB terugkomen tot aan het modem toe. Ik ben daarom erg benieuwd hoe de meting is verlopen en hoeveel je nu meet. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Hi Boris, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik lees bij andere reacties over een mediaconverter, maar die zie ik bij mij niet terug, Er komt een utp kabel uit de glasvezel aansluiting rechtsstreek naar mijn draytek modem. 

Reputatie 7
Badge +15

@karindev

Met de Draytek heb je geen mediaconverter, deze heb je alleen bij de Huawei en Zyxel, gebruik in ieder geval minimaal een CAT5E kabel vanaf de Draytek modem naar het apparaat waarop je de snelheid meet. Op een andere apparaat de snelheid testen kan je ook eens proberen.