Beantwoord

Internet snelheid wordt niet gehaald


  • is een Master Poster
  • 19 reacties

Goede middag,

Sinds gisteren is bij ons TMT opgeleverd. we hebben 1gbps als abonnement.

Ik zie alleen dat dit niet gehaald word. Laptop is rechtstreeks op zyxel aangesloten.

Bij https://t-mobile.speedtestcustom.com/ haal ik 350 down en 850 up.

Bij iperf speedtest3.serverius.net is de sum 750 down en 750 up.

zyxel reset uitgevoerd.

converter uit en aan gehad. dipswich van 1 en 6 naar 3 en 4 gezet op aanraden van guidion monteur.

Ethernet kabels ook al verwisseld.

POP staat om de hoek, dus de afstand is het ook niet.

Ik wil mn usenet met unlimited mbps speed wel eens testen.. :)

icon

Beste antwoord door Sander 28 June 2020, 13:55

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @qtje 

De enige correcte snelheidstest is een Windows 10 pc bekabeld aangesloten direct op het modem met de Ookla Speedtest app, niet via je browser! Start de pc in veilige mode om het aantal achtergrond processen te minimaliseren.

Laat even weten wat dan je resultaten zijn.

Groet, Folkert

160 down

600 up

Beste @Folkert 

haal jij wel de juiste snelheid? Gebruik je de app of iperf?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste @qtje 

Ik ben T-Mobile klant voor mobiel. DSL heb ik via een andere provider. Gebruik enkel de Ookla app na slechte ervaringen met andere manieren van snelheid meten.

Maar hier moet een moderator wel naar kijken, even afwachten tot ze morgen reageren...

Reputatie 7

windows starten in veilige modus en dan de speedtest.net desktop app gebruiken.

250-270 down

600 up

 

ik zie ook grote verschilllen met iperf. Is dat bij jullie ook zo? 

Reputatie 7
Badge +15

@qtje 

Niet iedereen heeft 1000 Mbps, ik heb 100 Mbit van T-mobile en heb constant 90+ Mbit bekabeld.

Een andere laptop erbij pakken heb je ook al geprobeerd? Kabel tussen mediaconverter en modem ook?

Reputatie 7
Badge +3

@qtje Het kan ook zo zijn dat de test server de snelheid niet haalt. De Ookla app kiest algemeen wel de beste server is mijn ervaring. Het kan ook nog zo zijn dat je netwerkkaart hardware de snelheid niet aankan, vooral bij laptops kan dat het geval zijn.

@qtje

Niet iedereen heeft 1000 Mbps, ik heb 100 Mbit van T-mobile en heb constant 90+ Mbit bekabeld.

Een andere laptop erbij pakken heb je ook al geprobeerd? Kabel tussen mediaconverter en modem ook?

Naar de nas met iperf3 haalt de kaart 935 up en 930 down. aan de kaart (docking station in mijn geval)  ligt het niet. ik heb de kabel tussen mediaconvverter ook al vervangen.

@qtje Het kan ook zo zijn dat de test server de snelheid niet haalt. De Ookla app kiest algemeen wel de beste server is mijn ervaring. Het kan ook nog zo zijn dat je netwerkkaart hardware de snelheid niet aankan, vooral bij laptops kan dat het geval zijn.

Heb meer dan 20 testen gedaan om verschillende servers.

tele2 kwam bij mij het beste er uit 477 down en 650 up.

Docking station kan de snelheid aan, getest met iperf naar synology nas met 935 up en 930 down.

 

Ik zag vanochtend dat mijn abonnement nog niet helemaal opgeleverd is. pas op 7- juli. Klanten service geeft aan dat dit niet uit maakt, want ik heb internet!?

Ook zag ik dat de Klantvoordeel nog "wacht op activatie” en bij abonnementen bij mijn Internet Premium staat “je aanvraag is in behandeling”

Kan het zo zijn dat als nog niet alles goed staat in de systemen, dan ook niet de snelheden gehaald worden?

@qtje

Niet iedereen heeft 1000 Mbps, ik heb 100 Mbit van T-mobile en heb constant 90+ Mbit bekabeld.

Een andere laptop erbij pakken heb je ook al geprobeerd? Kabel tussen mediaconverter en modem ook?


Wat traag @Waqqas ik heb ook 100/100 en haal 140/150 gemiddelt bedraad en op wifi haal ik de 100 met gemak vaak ruim er overheen.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33 

Ik heb een DSL lijntje en aangezien de minimaal te verwachten snelheid 70%, ben ik helemaal tevreden met de resultaten icm een 100 Mbit abonnement.

Via de wifi haal ik ook rond de 90%, kortom helemaal tevreden.

140/150? Ik dacht dat je 1000 Mbit op glasvezel had?

@Waqqas Nee hoor, de lijn is een gewone 100/100, denk dat je in de war bent geraakt doordat de LAN snelheid naar mijn Asus router maar tot 100 kwam ipv 1000.

Voor ADSL is het zeker niet slecht, ik dacht dat je ook glas had, daar was ik mee in de war.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33 

Ja inderdaad, ik herinner me nog dat je een probleem had met een kabel naar boven die 100 Mbit was ipv 1000 Mbit..

Reputatie 7

Hi @qtje,

 

Heel bijzonder dat je al online bent terwijl het abonnement pas op 7 juli start! Ik zou eerst die datum afwachten, daarna kunnen we pas 100% service verlenen en de snelheid gaan testen. 

 

Wel kan ik alvast een opzetje geven! Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je jouw maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten? 

 
1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset). 

2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 

3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.  

4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.  

5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 

6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen. 

7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel) 

 
Bedankt voor de moeite. Ik hoor de uitkomst graag! 

Goede middag,

Sinds gisteren is bij ons TMT opgeleverd. we hebben 1gbps als abonnement.

Ik zie alleen dat dit niet gehaald word. Laptop is rechtstreeks op zyxel aangesloten.

Bij https://t-mobile.speedtestcustom.com/ haal ik 350 down en 850 up.

Bij iperf speedtest3.serverius.net is de sum 750 down en 750 up.

zyxel reset uitgevoerd.

converter uit en aan gehad. dipswich van 1 en 6 naar 3 en 4 gezet op aanraden van guidion monteur.

Ethernet kabels ook al verwisseld.

POP staat om de hoek, dus de afstand is het ook niet.

Ik wil mn usenet met unlimited mbps speed wel eens testen.. :)


1 nee

2  nee

3 app in safe mode

4 maakt niet uit met of zonder

5 nee

6 nee rechtstreeks 

7 geen verschil.

 

Waarom zijn sommige reacties groen in posts. Dat zou HET antwoord moeten zijn maar ik geloof niet dat de ookla app in safe mode de oplossing is voor alle problemen met de internetsnelheid.

 

Er is iets anders aan de hand, het kan toch niet zo zijn dat bij iedereen die nu iets post over traag internet, snelheid die niet gehaald of iets wat er op lijkt in eens aan het testen of aan de hardware ligt..

Ik heb het idee dat er geknepen word tot +/- 20% van wat mijn abonnement zou moeten zijn.

Reputatie 7

Hi @qtje

 

Ik heb mijn reactie ‘groen’ gemaakt en als antwoord geselecteerd. Blijkt het niet het antwoord te zijn, dan vervang ik de reactie door hetgeen wél het antwoord is. Dit doe ik om andere klanten die eenzelfde probleem hebben (en in dit topic terechtkomen) een potentieel antwoord voor te schotelen. Wellicht dat het voor hen wél de oplossing blijkt. 

 

Wees gerust, dit topic blijft open totdat we weten wat er bij jou speelt. We ‘knijpen’ de snelheid in ieder geval niet bij jou. Je abonnement behoort 1000 Mbps te zijn, dan gaan we niet bij 600 ‘knijpen'. Na 7 juli kunnen we er dieper op ingaan!

 

Goede avond,

 

Deze week 2x gebeld voor mijn abonnement om dit goed te zetten. Dit is helaas nog niet gebeurt. M.a.w. Mijn account/abonnement is nog niet opgeleverd. Ook staat bij klantvoordeel nog steeds “wacht op activatie” 

kan iemand van T-Mobile hier naar kijken.

Ook is de snelheid nog niet in orde. Is er een overbooking op de lijn of is het de bedoeling dat het non overbooked is?

Reputatie 7
Badge +14

Alleen hele (dure) zakelijke internetlijnen kunnen non overbooked worden aangeschaft. Consumentenlijnen, bij alle providers zijn overbooked. De hoeveelheid klanten die in zo'n berekening worden betrokken (de toevalligheids factor dat iedereen tegelijk bezig is) kan wel verschillen per provider.

Dat is wel toevallig dan. Zowel bij Ziggo, KPN, Telfort en xs4all nooit problemen mee gehad. Of ik nu 50, 100, of 200mbit had, dit was altijd constant op elk moment van de dag.

Dit is de eerste provider waarbij de internet snelheid niet constant is en geen pijl op te trekken is.

Ben wel benieuwd waar het dan aan ligt. 

Reputatie 7

Hey @qtje,

Ik wil dit graag voor je uitzoeken! Soms heeft je activatie in ons systeem net een extra zetje nodig. Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik gelijk je gegevens erbij en kijk ik gelijk of ik opvallendheden kan opmerken in je huidige snelheid. :relaxed:

@Piotr je hebt een berichtje :)

Reageer