Beantwoord

Internet stopt bij grote requests

  • 23 February 2021
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Hoi,

Ik ben bezig met een cursus programmeren (richting data analyst etc.), dus ik heb hier oa webscrapers bij geschreven. De laatste week heb ik regelmatig (soms een paar keer binnen een uur) dat mn internet uitvalt. Dan reset ik het modem en de box aan de muur. Opvallend is dat dit dus binnen 10 minuten na het opstarten van een scraper gebeurt.

 

Wat is hier aan de hand? Heeft dit te maken met het aantal requests? Ik zit achter een VPN en het gaat om best grote hoeveelheden data. Het internet valt op alle devices uit, 2 PC,s wifi etc. Dus het heeft echt te maken met de verbinding die binnenkomt.

icon

Beste antwoord door Boris 26 February 2021, 10:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @nkorteling ,

Dank je wel voor je bericht aan de Community! Ik zie dat er onlangs contact is geweest met de telefonische klantenservice en zij hebben je modem geruild om te kijken of dit het probleem oplost. Laat je ons weten of je verbetering ervaart?

Wel ben ik erg benieuwd naar de scraper. Je geeft aan dat het om grote hoeveelheden data gaat, over hoeveel MB’s of GB’s praten we in dat geval? Ook ben ik erg benieuwd of je de scraper wilt testen zonder een VPN. Wellicht dat deze het data verkeer namelijk nog verder ‘knijpt’. Ik hoor het graag van je!

Hoi @Boris ,

Ik heb het nieuwe modem binnen gekregen maar er zit ook een nieuwe converter bij die door een monteur geplaatst moet worden. Ik neem aan dat ik die gewoon met het oude modem moet terug sturen? 

Qua data weet ik niet hoeveel de scraper zelf heeft verwerkt. Maar als ik in de network gegevens kijk, zit mn PC over een TB in de laatste 30 dagen. Een stuk Meer Dan ik had verwacht. 

Reputatie 7

Hi @nkorteling Als het dezelfde media convertor is dan kan je hem inderdaad gewoon retour sturen (of omwisselen en de oude retour sturen). Gaat het inmiddels beter met de nieuwe modem? :slight_smile:

Jazeker, het nieuwe modem werkt perfect! Dankjewel. 

Reageer