Beantwoord

Internet traag Den Haag


Reputatie 1

Ik heb sinds 12 uur zeer traag Internet en wifi.  Modem herstart help niet.  Dus ook maar de converter én de modem hetstart, maar geen verbeteringen. Voor en na herstart is de downloadsnelheid rond 8 Mbs

Is er een storing?

icon

Beste antwoord door Boris 29 July 2022, 10:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7

Hoi @pieter Om,

Dank voor je bericht! Bij ons zijn er geen algemene problemen bekend bij jou in de regio. Ik heb daarom direct je verbinding gemeten en zie daarbij een mooie verbinding binnenkomen op het modem. Ervaar je nog problemen met je verbinding? Mocht het onverhoopt nog zo zijn, laat het vooral weten. In dat geval wil ik je vragen de snelheid te meten door de volgende stappen te volgen: 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Reputatie 1

Beste Brian,

Vanmiddag nog een complete reset gedaan ( dus converter en modem) en ik kwam helaas nog tussen 6-8 Mbs uit.

Ik zal per Pm screenshots sturen van de acties op de PC. Hoe kan ik foto's ( ipconfig)pm sturen, anders kijkt iedereen mee.

mvg,

 

Reputatie 7

Hi @pieter Om,

Ondanks dat ik Brian echt een topnaam vind, mag je me gerust Boris noemen! 😁 Het delen van de ipconfig kan in principe niet veel kwaad. Het klopt dat er geen afbeeldingen gedeeld kunnen worden in de privéberichten. Mocht je de gegevens toch deels willen delen, dat kan ook gemaskeerd, dan zie ik deze nog graag terug.

Wel is het natuurlijk vrij duidelijk dat de snelheid te laag ligt. Nu zie ik in de meting geen apparaten aangesloten op het modem. Via welke LAN poort heb je deze meting gedaan? Is er een mogelijkheid om deze om te ruilen naar een andere poort? Ik wil je in ieder geval vragen om een fabrieksreset uit te voeren op het modem: 

Wil je me laten weten of deze ervoor zorgt dat de verbinding weer helemaal up-to-speed is? Zo niet, gaan we door tot we de juiste oplossing voor je hebben.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Beste Boris,

 

Haha ja ja, beiden mooie namen;) Denk dat auto correct aanstond ofzo. 

Dank voor je info en reactie.

Heb je suggesties opgevolgd. 

Heb een reset van de modem gedaan. Dat heeft helaas niks uitgehaald. 

 

PS; met VPN is de  verbinding  2 Mbs sneller dan zonder. Heel bijzonder.

Reputatie 7

Haha, what's in the name @pieter Om! Ik wil graag een monteur voor je aansturen, maar ben niet zeker van de gegevens die we koppelen aan je account. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik direct actie ondernemen en de aansturing in orde maken. Let me know! 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Hierbij mijn glasvezel IGBs Tmobile convertor.

Reputatie 7

Hoi @pieter Om,

Thanks voor je privébericht! Ik begrijp dat er inmiddels een afspraak is gemaakt om de situatie thuis te bekijken. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Ik weet zeker dat we achter het probleem komen en een oplossing kunnen geven. We horen het graag van je!

Reputatie 1

Goedenavond Boris,

Hierbij een update: Monteur van Guideon is langsgeweest. Er bleek in eerste aanleg ets mis te zijn  mijn converter te zijn. Deze is vervangen plus de pinnen  zijn op 1 en 6 gezet.

De snelheid is  wat beter, namelijk 160 Mbs down/ 950 mbs.up. Maar zeker nog niet in orde. De ping is ook extreem langzaam.

Hij vermoed dat er centraal  ook  nog iets mis, en heeft dat via de app aan Tmobile teruggekoppeld.

Hij gaf aan dat de modem geen rol speelt, maar persoonlijk vraag ik me dat af. Helaas had hij er geen reserve bij zich om het te testen.

 

Reputatie 7

Hoi @pieter Om,

Dank voor je terugkoppeling. Het is evident dat er stappen moeten worden gemaakt om het netwerk beter te doen laten werken. Ik heb daarop de terugkoppeling van de monteur direct doorgezet naar onze technische dienst, zodat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oppakken. We gaan de onderste steen boven halen, want het is klaarblijkelijk een te lage snelheid die je binnenkrijgt. Mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 1

Dank voor het ( extra)onder de aandacht brengen van de issue bij de technische dienst .

Het kan zijn dat er iets gedaan is, ik merkte dat mijn modem (weer) gereset was. 

Geen idee wat er gedaan is, maar had gisterenmiddag 930  Mbs down en 160 up. Klopt nog steeds niet helemaal, maar iets is veranderd.  Op andere momenten krijg ik soms andere snelheden weer. Dus gaat alle kanten op zegmaar.

Enig idee wat ze hebben gedaan of gaan doen? Dat stuk bij de technische dienst lijkt wel een onvindbare "black box" voor iedereen .

Reputatie 7

Hi @pieter Om, merci voor deze aanvulling! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. Ik zie dat de technische dienst dit nog niet heeft kunnen oppakken, omdat het weekend ertussen zit. Hoe deze lichte verandering tot stand is gekomen, durf ik dan ook nog niet te zeggen. Na het weekend gaan mijn collega's van de technische dienst hier verder mee aan de slag. Zo heeft Boris de opdracht gegeven om de netwerkbeheerder aan te sturen. Zodra zij zijn aangestuurd, ga jij hier ook verder bericht over krijgen. Weet jij voor nu voldoende? We doen er alles aan om dit issue zo snel mogelijk bij jou te fixen! 💪

Reputatie 1

beste @Lisa,

 

Dank voor je reactie en uitleg. 

Mm, wellicht dat de monteur toch mijn modem  gereset heeft? Hopelijk maandag meer dan.

Reputatie 1

@Boris @Lisa ,

 Dinsdag hen jk een nieuwe T50 modem per post ontvangen.  

Na installatie doet alles het weer zoals het hoort.

 

Blijkbaar was er dus iets niet in orde met converter en de modem. Had.de technische dienst nog iets anders ontdekt ?

 

Reputatie 7

Hi @pieter Om, ik word super blij van deze update! Heel fijn dat het nieuwe modem de eerdere problemen heeft opgelost. Zojuist ben ik een kijkje gaan nemen achter de schermen om te zien of de technische dienst nog iets in het specifiek heeft gedeeld. Ik zie dat zij enkel een nieuw modem hebben gestuurd op basis van het onderzoek, dus er werd inderdaad echt geconstateerd dat het puur aan de apparatuur lag. Weet jij zo voldoende? Het belangrijkste is dat jij nu weer van de juiste snelheid geniet! 🎈

Reputatie 1

@Lisa Blij idd dat alles het weer doet en tnx voor nazoeken. van de info. Dan weet ik dat de rest ook in orde is👍

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@pieter Om Geweldig om te zien dat de snelheid weer optimaal is! Geen dank namens @Lisa en een heel mooi weekend toegewenst! 😄