Beantwoord

Internet trager na paar weken

  • 22 August 2018
  • 10 reacties
  • 591 Bekeken

Hi,

Ik heb T-Mobile Thuis met 750 Mb internet, en dat werkt perfect na installatie en ik haal zelfs iets meer snelheid. Maar na een paar weken bleef er nog maar 125 Mb van over. Monteur langsgekomen, en na een factory reset van de modem (niets meer dan dat) was het weer netjes 750. Nu weer een paar weken later (4-6), en het is weer 125. Dus ik zelf een factory reset, en weer netjes 750.

Hebben anderen daar ook last van?

Ik heb de Draytek Vigor2132FVn en alles is bekabeld met nette CAT7a kabels.

Mvg,

Bas
icon

Beste antwoord door Brian 27 August 2018, 16:22

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Ik weet niet hoe het zit met de Draytek van T-Mobile, maar ik heb zelf in het verleden ook een Draytek router in gebruik gehad. Probleem wat ik had was dat de hardware NAT "stuk" ging. Door het uit en aanzetten had ik weer volle snelheid. Sinds ik een Ubiquity router gebruik, heb ik hier nooit meer last van.
Helaas werkt even van het stroom afhalen niet.

helaas mag ik ook geen ander modem installeren van T-Mobile...
Reputatie 5
@travelan

Je hebt vrijheid om aan te sluiten wat je wilt. T-Mobile geeft je er alleen geen ondersteuning in.
Er zijn genoeg topics op het forum die uitleg geven hoe je je eigen router kunt aansluiten (zie ook https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/draytek-vervangen-met-je-eigen-router-297061).
Reputatie 3
@travelan

Wie heeft dat gezegd van T-Mobile?
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Het gebruik van een eigen router is toegestaan, alleen T-Mobile geeft hier geen officiële ondersteuning op.
Router snap ik, ook eigen modem?

Los van dat, dat is geen oplossing. Het Draytek modem doet het niet goed. Neem aan dat dat gewoon opgelost moet worden.
Reputatie 3
De Draytek is een router met een SFP poort.
Dus router en media converter in één.

Die kan je beide zelf vervangen.
Over het oplossen van het issue door T-Mobile: als het in de hardware zit, dan valt er weinig op te lossen.
Nieuwe klanten die zich aanmelden na 1 september krijgen een andere router in bruikleen, daar zal het issue niet inzetten vermoed ik.

Maar ik laat de reactie vanuit T-Mobile verder graag over aan 1 van de moderators 😉
Reputatie 7
Hi travelan,

Ik help je graag om jouw snelheid voor altijd op 750 Mbit/s te houden! Kun je een andere UTP-kabel testen? Mocht dit niet helpen, kun je de andere LAN-poort gebruiken? LAN en LAN 2 zijn voor internet gereserveerd. Ik heb je ook alvast een handleiding toegestuurd over het meten van de snelheid. Blijft dit probleem zich voordoen, dan zie ik graag screenshots van jouw meting tegemoet. Hiermee kan ik aankloppen bij onze technische dienst, zodat zij het probleem kunnen onderzoeken voor je. Laat me de uitslagen weten, dan kunnen we dit samen oplossen!
Hoi Sterre,

Fijn dat je je 'antwoord' gelijk als 'antwoord' hebt geflagged. Het zou fijn zijn als je de volgende keer een probleem eerst doorleest in plaats van alleen de titel.

Nogmaals, het internet doet het perfect, ik haal ook ruim 750 Mb, maar na een aantal weken wordt het trager. Daar is ook een monteur voor langs gekomen en die heeft het modem een factory reset gegeven. Dat loste alles op. Nu een paar weken later is hetzelfde gebeurd en heb ik zelf een factory reset van het modem gedaan, wat het ook wederom oploste. Ik heb verder nergens aan gezeten. Er is dus niks mis met mijn bekabeling. Net zoals ik de vorige keer met eigenlijk iets te veel moeite bij de technische dienst heb gedaan toen ik inderdaad screenshots van speedtests moest sturen (ze geloofde niet dat ik bekabeld was en dachten dat het op wifi was, ik heb het nooit over wifi gehad). Ik kan dus nu wel een screenshot maken van de speedtest, maar die is perfect, 764 op het moment zelfs. maar over een paar weken is hij weer ~125.

Dus nogmaals, dit is geen antwoord of oplossing van het probleem.
Reputatie 3
En het is ook heel duidelijk dat dit door de Draytek komt.
De fysieke lijn of switchpoort in het PoP blijft gewoon de "750 Mbps" leveren.

Ik heb wel issue gehad bij andere provider dat de bandbreedte op de backbone te schaars werd en lag niet aan de router. Dat is hier niet van toepassing, want na de Draytek reset is de volle snelheid terug, dus het zit hem 100% in de Draytek en ik weet eigenlijk wel zeker dat dit door de hardware NAT komt.
Reputatie 7
Hi travelan, we markeren een topic als 'beantwoord' wanneer er een antwoord is gegeven. Dit doen we vooral om het overzicht te bewaren en betekent niet per se dat het topic ook volledige afgehandeld is. Maar maak je geen zorgen, we zijn je zeker niet vergeten! De monteur heeft de vorige keer de patchkabels al vervangen en ik heb nu onze technische dienst opnieuw ingeschakeld met het verzoek om de modem te vervangen. Mochten de collega's van mening zijn dat er toch een andere oorzaak is dan zullen ze dit wel eerst nog uitsluiten.

Reageer