Beantwoord

Internet valt elke paar minuten uit (bekabeld + wifi)

  • 9 November 2020
  • 1 reactie
  • 424 Bekeken

Hallo allemaal,

 

Sinds ik fulltime thuis aan het werk ben, ervaar ik dat mijn internet om de haverklap uitvalt. Zowel bekabeld als de wifi. Dit geldt dan gelijk voor alle apparaten in het huis die verbonden zijn met het internet. Als ik bijvoorbeeld op mijn laptop aan het werk ben (bekabeld) en het internet valt uit. Dan vallen ook mijn smart tv + mobiel weg die op de wifi zitten. Op de modem zijn dan ook alle lampjes bijna uit, waaronder: WAN, Internet, Wifi etc. Lan 1 en Lan 2 branden nog wel (heb twee dingen bekabeld). Ik heb de modem meerdere keren uit en aan gedaan, maar er verandert niks. Het ligt dus niet aan de snelheid, want die is goed elke keer als ik een meting doe. Puur om de verbinding die wegvalt.

 

Ik heb zojuist mijn laptop weer op de wifi gezet ipv bekabeld en valt nog steeds elke paar minuten uit. Dit geldt dan nog steeds voor alle apparaten in huis. Soms valt het internet enkele seconden uit en soms enkele minuten. Maximaal 4-5 minuten.

 

Kan iemand mij aub helpen? Ik heb vaak overleggen en ik kan zo echt niet werken. Weet niet wat ik nog meer kan doen…

 

Groeten,

Arien

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 10 November 2020, 20:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Arien911,

Handig dat je al zoveel gecontroleerd hebt! Geen zorgen, dit gaan we zeker voor je oplossen. Het probleem dat je beschrijft klinkt duidelijk als een bekabeld probleem, dat vervolgens ten koste gaat van de Wifi verbinding. Ik heb de verbinding vervolgens uitgebreid uitgelezen, maar ik kan eigenlijk totaal geen trend vinden in de uitval gedurende de afgelopen weken. Ik zie dat het vorige week wat heftiger is geweest, maar is het normaliter ongeveer eens per 3 à 4 dagen dat je volledige uitval ervaart?

Momenteel zien de internetlijn en de aansluiting er goed uit, en ik kan hier verder geen fouten in ontdekken. Als je toevallig nog een reserve RJ45 kabel ergens liggen? Dit is de kabel waarmee het modem verbonden is met de internetaansluiting. In dat geval raad ik je graag aan om deze kabel te vervangen.

Daarnaast zie ik dat er aanstaande vrijdag een monteursbezoek gepland staat. De monteur zal ook reserve bekabeling en apparatuur meenemen, en de monteur zal ook het modem en de bekabeling voor je kunnen vervangen.

Voor verdere vragen of opmerkingen sta ik zeker voor je klaar!

Reageer