internet valt regelmatig uit. na reset terug

  • 12 June 2021
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

Sinds enkele dagen valt ons internet steeds uit.
Als ik het modem reset is het weer terug, om even later opnieuw weer uit te vallen.
Enkele dag geleden zat er wel wat tijd tussen het uitvallen, maar nu heb ik max. 10 minuten internet.

Modem is prima. Wifi is prima. Ik heb verder niks gewijzigd.

wat is er loos?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@OostWestThuisBest 

Wat heb je allemaal aan netwerk apparatuur zoals versterkers/switchen/routers dat verbonden is aan je modem?

Misschien eens kijken met zonder iets aangesloten aan je modem en voer eventueel een fabrieksreset uit door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

 

Ben er even in gedoken: Ik had mijn Amplifi router rechtstreeks in de media converter zitten.
Dit heeft maandenlang prima gewerkt. Ik heb met de Amplifi na een reboot weer internet, al is dat van korte duur. Nu werkt het alleen nog met de Zyxel T50 router.

Helaas biedt de T-Mobile Firmware op de T50 geen Bridge Mode. Daarom was bovenstaande oplossing gebruikt. Is er iets gewijzigd waardoor op dit moment alleen de meegeleverde Zyxel router werkt?

 

Reputatie 7
Badge +15

@OostWestThuisBest 

Een eigen router zou gewoon moeten werken. Dus je geeft aan dat de verbinding met de Zyxel niet wegvalt? Ik stel voor dat je je eigen router even een reset geeft en opnieuw instelt, sluit hem dan eens aan op de mediaconverter.

Reageer