Beantwoord

Internet valt steeds weg.

  • 5 June 2018
  • 6 reacties
  • 744 Bekeken

Hallo,

Mijn internet valt om de zoveel tijd steeds uit.

Ik heb de stroom er al van af gehaald, en een factory reset gedaan.

Ik heb de DSL kabel al vervangen.

In het log van het modem staat het volgende:

WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)

WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)

WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)



Kunnen jullie iets doen van jullie kant ?

Met vriendelijke groet,
Matthijs
icon

Beste antwoord door Brian 11 June 2018, 14:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hoi Matthijs123,

Top dat je al een reset hebt uitgevoerd en de DSL kabel (rj11) hebt vervangen! Dat sluit al enkele zaken uit. Nog enkele zaken roepen om antwoord:

1-Vallen tegelijkertijd ook TV en Bellen uit?
2-Welke lampjes branden op het modem als het internet wegvalt?
3-Hoe vaak per dag valt het uit of om de hoeveel tijd?
4-Herstelt het modem weer uit zichzelf of moet je hier iets voor doen?
5-Is er nog een ander aansluitpunt in jouw huis? Misschien in de meterkast of de gang of kruipruimte? Kun je, bij wijze van test, het modem hierop aansluiten?

Ik vraag veel, maar hierdoor heb ik een scherp beeld van jouw situatie. En is het sneller op te lossen. Ik hoor graag van je!
Dag Sander.

1-Ja
2-De Power, Wifi en Lan 1-4 (ligt eraan welk apparaat aan staat). Het Wan lichtje knippert of staat uit.
3-Meerdere keren per dag. Het verschilt per dag. In een slecht geval om de 5 minuten. Het duurt meestal een minuut of 10-15 voordat het weer eventjes werkt.
4-Het herstelt uit zichzelf. Resetten of de stroom aan en uit doen lijkt geen effect te hebben op het proces.
5-Ik heb voor zover ik weet geen ander aansluitpunt. Het modem staat op het moment in de meterkast.
Reputatie 7
Hi Matthijs, goed nieuws! Uit het onderzoek van onze technische dienst lijkt het erop dat je verbinding sinds het weekend weer stabiel is. Is dit ook jouw ervaring? Mocht je het wegvallen toch nog ervaren, laat het dan zeker, dan gaan we weer voor je aan de slag!
Dag Brian.

Ik zal erop letten deze week. Gisteren leek het goed te gaan. Enig idee waar het precies aan lag/ligt ?
Reputatie 7
Hoi Matthijs123,

Ik ben benieuwd naar jouw ondervindingen over de stabiliteit van jouw internet. Ik heb voor je gekeken wat de technische dienst qua terugkoppeling heeft gegven. Er staat niet bij wat ze hebben gedaan en waar het probleem vandaan kwam, ze melden alleen dat de verbinding weer stabiel is. Sorry, ik had ook graag geweten wat er aan de hand was. Maar ik vind het belangrijker om te horen dat jouw diensten nu volledig naar wens werken. Hopelijk is dit het geval!
Dag Sterre,

Tot op heden zijn mijn diensten in orde !

Reageer