Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 25 August 2020
  • 55 reacties
  • 2271 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 43 reacties

Vandaag is al meerdere keren het internet uitgevallen. De Wi-Fi blijft dan wel actief. Hinderlijk met thuiswerken (is bedraad aangesloten). Op de modem (zyxel t-50) blijft het wlan (wereld bol) lampje groen, maar knippert vooral in plaats van continu branden zoals de eerste twee lampjes. De Wi-Fi lampjes knipperen ook vooral. Het zevende lampje (een soort slotje in een vierkantje?) is ook aan, weet niet of dat normaal zo is. Wij hebben niks aangepast of veranderd. Na de stroom eraf halen komt het internet wel terug, maar vanochtend en vanmiddag heeft dit (te) lang geduurd!

 

Ligt er nu ook al een half uur nog steeds uit, heb al de stroom eraf gehaald...

 

Zie niks terugkomen over storingen. Iemand tips of een verklaring? Postcode 5301

icon

Beste antwoord door Brian 2 September 2020, 14:26

Bekijk origineel

55 reacties

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

 

Balen! Heb je ook een alternatief in de tussentijd gekregen in de vorm van unlimited op je mobiel? Of geen mobiel bij T-mobile?

Nee, geen mobiel bij T-Mobile. Dit heb ik wel overwogen. Wwe zijn sinds 1 augustus overgestapt op T-Mobile internet en tot nu toe alleen maar drama met wegvallende verbinding. 

Weet niet hoe het mobiel is, maar als dit net zoveel ellende geeft, houd ik het nog maar bij mijn huidige provider.

Verschillende providers gehad voor internet thuis, maar nog nooit zoveel (opstart) ellende als dit… 

Hopelijk heb je snel een oplossing met de monteur die langs komt. Het is hier nog sowieso 3 weken tobben…..

Voor de liefhebber: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-steeds-weg-zyxel-modem-325616 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Steo, fijn dat je van overbrugging voorzien bent! Jammer dat dit voor jou nog niet kan @joosting87. Ik zie wel dat het onderzoek inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Fijn dat er een oplossing komt! Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan bespreek ik graag een mogelijke tussenoplossing!

Hoi @Steo, fijn dat je van overbrugging voorzien bent! Jammer dat dit voor jou nog niet kan @joosting87. Ik zie wel dat het onderzoek inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Fijn dat er een oplossing komt! Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan bespreek ik graag een mogelijke tussenoplossing!

 

@Cheyenne dankjewel voor deze geboden tussenoplossing. Netjes van T-Mobile. 

Reputatie 1

@Cheyenne @Jason @Brian

Vanochtend verliep de unlimited data (voordat de monteur kwam), gebeld met de klantenservice en gelijk een nieuwe 7 dagen gekregen. Dat was (gelukkig) positief.


De monteur is net weg. Heeft een nieuw modem geprobeerd, geen verbinding. Is sowieso nog steeds drama en alleen maar erger geworden, dat er lange periodes geen internet (rood wereldbolletje) zijn. Toen ik aangaf dat vanuit T-Mobile al was gezegd dat de verbinding instabiel was, was hij verbaast dat hij en niet gelijk netbeheerder KPN was gestuurd. Hij heeft het wel doorgezet naar KPN, die komen binnen 5 werkdagen langs als het goed is.

 

Dus ja. Nu hebben we een week gewacht op een monteur wachten was, terwijl er eigenlijk een andere monteur had moeten langskomen - waar het nog eens een week op wachten is?

 

De unlimited data is een tussenoplossing. Kan in ieder geval werken. Of via de tv naar Netflix kijken. Of op de telefoon. Of via de vaste computer. Maar de Chromecast werkt er niet mee. En als ik boven zit, kan mijn partner beneden geen verbinding met mijn hotspot maken. We worden er redelijk door beperkt. 

 

En het gaat langer duren had gemoeten, waarom is er niet gelijk een melding bij KPN gedaan?

 

Mijn partner zit bij Tele 2. Kunnen jullie haar ook unlimited data geven?

Reputatie 7

Hi @Steo, ik geef je graag meer duidelijkheid. We sturen in bijna alle gevallen eerst een monteur vanuit ons langs om uit te sluiten dat het niet aan het “klantdomein” ligt. Daarna kunnen we de opdracht doorzetten naar KPN. Als we dit andersom doen dan bestaat er namelijk een kans dat KPN de opdracht afwijst en de meest logische volgorde is binnenhuis (eigen bekabeling) > modem > aansluiting > binnenkomende verbinding > wijkcentrale. In dit geval was direct een KPN monteur inderdaad sneller geweest maar dit weten we pas wanneer onze monteur is geweest dus dit is een beetje een catch-22. :wink:

Tele 2 heeft geen unlimited data vouchers maar ik kijk graag wat ik hierin kan betekenen. Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van het Tele 2 abonnement? Dan kijk ik er even samen met een Tele 2 collega naar!

Reageer