Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 3 February 2022
  • 11 reacties
  • 201 Bekeken

Overgestapt van ziggo naar T-mobile thuis. Internet (DSL) valt steeds weg voor korte periodes, zowel WIFI als LAN. Moest 3 weken wachten voordat een monteur langs kwam. Die had het modem vervangen en de kabels vervangen, maar dat was tevergeefs. Nog steeds niet opgelost. 

Zat voorheen bij Ziggo en had daar bijna nooit problemen.

Spijt dat ik ben overgestapt en ik nog steeds geen goed werkend internet heb.

Zou nog liever teruggaan naar ziggo, maar dat kan niet ivm het contract wat ik heb voor een jaar. 

 

icon

Beste antwoord door Sander 5 February 2022, 16:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tsdrumss 

Is de modem aangesloten op het originele KPN aansluitpunt?

En verder maak je alleen gebruik van de T-Mobile modem dus geen ander netwerk apparatuur?

 Hallo @tsdrumss 

Is de modem aangesloten op het originele KPN aansluitpunt?

En verder maak je alleen gebruik van de T-Mobile modem dus geen ander netwerk apparatuur?

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Het modem (zyxel) is aangesloten middels varkenssnuit met DSL kabel (uit de muur). Bij ziggo gebruikte ik een andere (ronde) aansluiting De monteur heeft dit gecontroleerd. Momenteel zit het modem aangesloten op een Netgear r7800 router en wifi op de modem uitgezet. Al heb ik het ook getest wanneer ik alleen de modem aangesloten had. Toen was het probleem er nog steeds

 

Een paar dingen die ik geprobeerd heb:

  • Daarnaast heb ik de DNS geflusht, en WINSOCK, IPv4 TCP/IP and IPv6 TCP/IP gereset.
  • getest om het 2 Ghz en 5 Ghz netwerk op een vast kanaal te zetten (ipv automatisch). 
  • modem resetten
  • modem voor een halfuur van de stroom af te halen
  • netgear router naar fabrieksinstellingen
Reputatie 7
Badge +15

@tsdrumss 

Ik lees dat de Netgear hetzelfde LAN IP als de Zyxel heeft, 192.168.1.1.

Dit kan zorgen voor problemen dus die van de Netgear kun je beter wijzigen naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld?

Als je die wandcontactdoos eens openschroevt dan kan je ook eens controleren of er maar 2 draden zijn aangesloten. Meerdere draden die zijn aangesloten zorgen mogelijk ook voor problemen met de verbinding.

@tsdrumss

Ik lees dat de Netgear hetzelfde LAN IP als de Zyxel heeft, 192.168.1.1.

Dit kan zorgen voor problemen dus die van de Netgear kun je beter wijzigen naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld?

Als je die wandcontactdoos eens openschroevt dan kan je ook eens controleren of er maar 2 draden zijn aangesloten. Meerdere draden die zijn aangesloten zorgen mogelijk ook voor problemen met de verbinding.

Ik heb de klep erafgeschroefd, maar verder kan vanuit hier niet de draadjes zien (durfde niet verder hieraan te zitten). De  LAN IP had netgear vanzelf ingesteld op 10.0.0.1, maar ik kan het veranderen naar 192.168.0.1. Zou dat helpen denk je?

Reputatie 7
Badge +15

@tsdrumss 

Kan geen kwaad om de kap er eens halen maar ik denk dat het wel goed zit, die 192.168.0.1 was gewoon een voorbeeld dus dat het niet hetzelfde is als die van de Zyxel.

Is dit verder het enige aansluitpunt in huis of zit er nog iets in de meterkast bijvoorbeeld?

de enige kabel die ik niet ken in de meterkast is dit. wellicht dat dit de bron is, maar dat zou ik niet weten. die ziggo kabel aansluiting zit net als de DSL kabelaansluiting in de woonkamer, dus ik denk dat dat de enige aansluiting is. 

Reputatie 7
Badge +15

@tsdrumss 

Wellicht is dit de kabel die naar dat punt in de woonkamer gaat? Als dat zo is dan kan de lengte van deze kabel ook een rol spelen in de stabiliteit van je verbinding volgens mij.

@tsdrumss

Wellicht is dit de kabel die naar dat punt in de woonkamer gaat? Als dat zo is dan kan de lengte van deze kabel ook een rol spelen in de stabiliteit van je verbinding volgens mij.

Dat zou kunnen. Vraag me alleen af of daar iets aan gedaan zal worden door Tmobile. 

Reputatie 7
Badge +15

@tsdrumss

Je zou misschien eerst eens kunnen kijken waar het ISRA punt zit dus van waar deze kabel afkomstig is als dit de kabel is die naar dat punt in de woonkamer gaat, wellicht buiten de woning?

Reputatie 7

Hoi @tsdrumss,

 

Ik zie dat we nogmaals een monteur hebben aangestuurd, ditmaal om de situatie buitenshuis te controleren. Mogelijk zit er een probleem in de wijkkast. Dat gaan we nu onderzoeken. Zodra we meer weten, laten we het weten. Houd jij ons ook op de hoogte hier? 

Bedankt voor je bericht. Heb inmiddels de afspraak met de 2e monteur ingepland. Hopelijk gaat dat helpen.