Beantwoord

internet valt uit

  • 24 November 2019
  • 7 reacties
  • 444 Bekeken

Ik heb sind een paar weken dat het internet af en toe uitvalt. Het wordt wel steeds erger lijkt het.

Ik meet nu de verbinding met pingplotter of het inzichtelijk te maken.Deze xraait op een pc welke bekabeld is aangesloten. De problemen zijn zowel met de meegeleverde Huawei als met mijn eigen Synology 1900AC router. Het lijkt dus echt aan de verbinding te liggen. Wat kan dit probleem veroorzaken?

Het begint namelijk erg irritant te worden. Eerst al die problemen dat het verkeer via DTAG ging, nu dit weer.

Ik heb alleen internet van Tmobile, geen TV. Dus ik kan niet controleren of daar ook issues mee zijn.

Zie plaatje voor het pingplotter overzicht.

 

icon

Beste antwoord door Sander 25 November 2019, 13:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @Nicaptm

 

Ik kijk graag met je mee! Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Allereerst wil ik je vragen om een fabrieksreset uit te voeren: fabrieksreset modem. Als het daarna nog steeds voorkomt, heb ik nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen?
  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?
  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?
  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?
  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

Aangezien het waarschijnlijk niet aan het modem ligt maar aan iets wat ervoor zit doe ik vooralsnog liever geen fabrieksreset. Want dan kan ik alles weer instellen wat betreft Mac reserveringen.

1. Het valt beide tegelijk uit. Streams uiteraard wat later doo het bufferen. Je ziet het a de rode blokken in het plaatje. Dus zowel bedraad als WiFi.

2. Er is helemaal geen verbinding meer.

3. Zag dat  het internet lampje knipperde op de Huawei. Op de synology niet gekeken.

4. Heb in eerste instantie niet gewacht tot het ophield. Gister was het in regelmatige intervallen. Elk uur viel het weg. Heb de laatste keer er niets aan gedaan omdat ik lokaal een serie aan het kijken was. Maar na een halfuur was er weer verbinding. 

Ik had een pinger in Domoticz ingesteld op het pingen van de Google dns. Als dit wegvalt gaat de lamp boven de bank rood branden. Dus als dat gebeurde haalde ik de stroom van de media converter en na 10 seconden er weer op. En na 5 seconden was er weer verbinding. Zag tijdens het kijken van de serie dat ineens de lamp weer uitging, dus er was toen weer verbinding. 

5. Dit is te zien in het plaatje. Maar ook gister om 2100,2200 en 2300 ongeveer. 

Heb in de log gekeken van de pinger naar Google en zag dat het daarna niet weer is geweest.

 

 

Reputatie 7

Hey @Nicaptm,

Bedankt voor je terugkoppeling! Ik neem voor nu het stokje van mijn collega over en help je hier graag mee verder. Heb je op dit moment je eigen modem aangesloten? Zo ja, dan wil ik je vragen om het modem dat je van ons hebt ontvangen aan te sluiten. Om alles uit te sluiten raad ik je vervolgens aan om toch de fabrieksreset van je Huawei modem uit te voeren. Mocht dat niet gewenste effect hebben dan kunnen we onze techneuten aansturen om dit probleem voor je op te lossen. :relaxed:

Ik zal van't weekend het modem omwisselen. Heb daar nu even geen tijd voor. 

Al enige tijd glasvezel internet via Draytek modem. Echter de laatste tijd valt vast en wifi-internet steeds weg. De frequentie waarop dit gebeurt neemt toe en is niet meer acceptabel. Nu gebeurt het dagelijks.

In het thuisnetwerk achter het modem is niets bijzonders. 

Wat valt hieraan te doen?

Reputatie 7

Hey @puma88,
 

Ik help je hier graag verder mee! Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?

  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

@Piotr 

 

Ik heb een techneut ernaar laten kijken en heeft het voor me opgelost. Bedankt voor je reactie.

 

 

 

Reageer