Beantwoord

Internet werkt niet

  • 3 November 2022
  • 10 reacties
  • 139 Bekeken

Mijn internet werkt niet. Ik heb de modem en media converter aan en uit gezet, maar er is geen internet. Wereldbol lampje om modem brandt rood.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 3 November 2022, 17:46

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Evgenii,

Welke lampjes branden / knipperen er wel / niet op de media converter? Misschien kan je een foto hiervan plaatsen.

Mvg. Marcel

Power - groen
FDX - groen
Status - oranje
Speed - oranje
FO link - oranje
TX link - groen

 

Reputatie 7
Badge +2

Het FO-link lampje is uit zo te zien. Dat betekend dat er geen signaal binnenkomt. Als alles gewoon gewerkt heeft en er is verder niets veranderd, dan is de kans groot dat het probleem buiten de woning zit. Wacht even op een reactie van een moderator, zij kunnen eventueel een monteur aanvragen.

Dank u wel Marcel

Reputatie 7

Hi @Evgenii, hier gaan we iets aan doen - want ik wil je zo snel mogelijk weer online krijgen! 💪 Top dat je alvast op aanraden van @Marcel MCi hebt kunnen doorzetten welke lampjes er branden op de Media Converter. Kun je ook aangeven of het WAN-lampje (het tweede lampje van links) continue groen brandt op het modem? 

Daarnaast staan achterop de Media Converter de 'dipswitches'. De juiste switches moeten omhoog/omlaag staan om diensten goed te laten werken. Kun je hier een foto van maken, zodat ik kan checken of dit goed staat? Merci alvast! 

 

Helaas werkt internet nog steeds niet...

Reputatie 7

Hi @Evgenii, dankjewel voor de aanvullende foto's! Ik heb nog één troef voor jou in petto. Zou je de dipswitches op de Media Converter kunnen aanpassen naar:

1: Off
2: Off
3: On
4: On
5: Off
6: Off
7: Off
8: Off

Is dit de oplossing? Zo niet, dan ga ik de hulptroepen inschakelen en zorg ik dat onze monteursservice Guidion wordt aangestuurd! 💪

 

Goedemiddag!  Helaas heeft het niet geholpen. Nog steeds geen internet.

Reputatie 7

Hi @Evgenii, hartstikke bedankt voor deze snelle (re)actie! Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingeschoten voor onze monteursservice. Je ontvangt zo een sms/e-mail met daarin onze afspraaktool. Ik duim dat er snel een plekje vrij is, zodat je heel snel weer online bent. Geef je het hier aan als jouw verbinding weer up and running is? Dan kan ik namelijk aan de slag met de vergoeding. 

Reageer