Beantwoord

internet werkt niet

  • 3 November 2022
  • 8 reacties
  • 109 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Dinsdag aangesloten bij T-Mobile sinds vanmiddag geen internet meer. Ik heb de modem en media converter aan en uit gezet, maar er is geen internet. Wereldbol lampje op modem brandt rood. Lampje op Huawei converter knippert

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 3 November 2022, 23:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge

Dinsdag aangesloten bij T-Mobile sinds vanmiddag geen internet meer. Ik heb de modem en media converter aan en uit gezet, maar er is geen internet. Wereldbol lampje op modem brandt rood. Lampje op Huawei converter knippert

Welk lampje op de Huawei knippert?

Is PON aan aan of knippert dat? Idem voor LOS?

@Rambler 

Ik vermoed dat het probleem in de pop (wijkkast) zit.

Zie hier wat de lampjes betekenen op de Huawei GPON ONT 

 

 

 

Reputatie 6
Badge

@peter-keetfm: vandaar mijn vraag: als PON knippert ziet de ONT wel licht maar kan niet authenticeren aan de OLT, dus mogelijk een verkeerde media converter bij een andere klant.  Als PON uit is is er geen licht en zal LOS knipperen en is er een probleem met de verbinding tussen OLT (in de POP) en de ONT. In beide gevallen mag T-mobile aan de gang, maar zal de oplossing een wat andere aanpak vragen.  Geeft  T-mobile techneuten wat meer informatie voor hopelijk een meer gerichte aanpak

 

@louisL 

Inderdaad hoop ik dat het voor @Rambler zo snel mogelijk opgelost wordt.

Aan de mijn aangehaalde lijstje kun je precies zien wat er speeld en hier gemeld moet worden.

Ik ben zelf nooit voorstander geweest van pon 

(Passief delen van glasvezel)

Ik zit zelf nu ook op GPON.

 

Reputatie 6
Badge

@louisL

Inderdaad hoop ik dat het voor @Rambler zo snel mogelijk opgelost wordt.

Aan de mijn aangehaalde lijstje kun je precies zien wat er speeld en hier gemeld moet worden.

Ik ben zelf nooit voorstander geweest van pon 

(Passief delen van glasvezel)

Ik zit zelf nu ook op GPON.

 

Helemaal eens. GPON heeft helaas het probleem dat het makkelijk te verstoren is vanaf andere aansluitingen op dezelfde splitter en veel lastiger te monitoren en debuggen vanuit de POP.  Ik heb ook de indruk dat oversubscription veel sneller een probleem is (downstream geeft GPON je 2.5Gb, upstream zelfs maar 1.25Gb) waardoor gebruikers veel sneller die bandbreedte dicht trekken. 2 heavy users is genoeg om de pret voor iedereen te bederven. Met AON heb je de 1Gb tot de POP voor jezelf alleen en kom je daarna met x gebruikers op een gemeenschappelijke xGb uplink. Maar dan is de kans op problemen door oversubscription toch kleiner omdat de kans op voldoende heavy users om de hele xGb uplink vol te trekken gewoon kleiner is.

Maar ik ben al blij met GPON. Nog altijd veel sneller dan DSL wat ik tot voor kort had

@louisL

Daarom heeft kpn GPON naar XGS-PON over gezet.

Alleen is het splitsen tussen meerdere klanten in gezet. (bij kpn)

GPON T-mobile dacht ik 16 klanten en XGS-PON kpn 64 klanten

Je deelt het internet toch ook via de backbone.

Alleen passief splitten van glas vindt ik niks.

Sorry voor mijn off topic.

 

Dinsdag aangesloten bij T-Mobile sinds vanmiddag geen internet meer. Ik heb de modem en media converter aan en uit gezet, maar er is geen internet. Wereldbol lampje op modem brandt rood. Lampje op Huawei converter knippert

Welk lampje op de Huawei knippert?

Is PON aan aan of knippert dat? Idem voor LOS?

Status van de lampjes op dit moment is:

  • PON knippert
  • LOS is uit
  • LAN knippert af en toe
Reputatie 7

Hi @Rambler, heel fijn dat je al meteen te hulp bent geschoten door @louisL en @peter-keetfm! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken om jou hierbij te helpen en ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest. Er staat dan ook een verzoek uit naar onze technische dienst om deze issues zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak. Ik wil dat je hier zo min mogelijk hinder van ervaart, dus denk graag met je mee. Zo zie ik dat je een Unlimited mobiel abonnement hebt, maar hoor ik graag of ik je kan verblijden met een Unlimited Data voucher. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Zou dit fijner voor jou werken? 🍀

Reageer