Beantwoord

Internet werkt niet, LOS lampje blijft knipperen

  • 5 September 2022
  • 11 reacties
  • 435 Bekeken

Sinds vandaag ineens geen internet meer.  Het LOS lampje op de Huawei ONT knippert rood.  

De helpdesk gebeld, maar ze kunnen niet precies zeggen wanneer en hoe dit wordt opgepakt. Het is doorgezet naar de backoffice/technische dienst en dit kan wel 2/3 werkdagen duren helaas. Netjes een voucher gekregen om onbeperkt mobiel te internetten, maar dit is niet optimaal. Ons huis is een ‘smart home’ en we kunnen niet helaas veel van onze lampen en dergelijke niet bedienen. 

Kan iemand van het Webcare team mij vertellen hoe lang dit gaat duren? Is het wellicht mogelijk om alvast een nieuwe kabel op te sturen? Wellicht is deze gewoon kapot en dan wacht ik niet liever eerst ook nog het ‘onderzoek’ van de backoffice af. Met thuis werken/studeren etc. is dit erg balen allemaal.

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 6 September 2022, 21:18

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mark92929 

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en de ONT op 1 foto? Daarop zou te zien moeten zijn of er iets mis is in de glasvezel installatie of niet.

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je reactie! Bijgaand een foto. Wat zou je hierop moeten kunnen zien? Het LOS lampje knippert rood.

 

Reputatie 3

@Mark92929 heb je die glasvezel kabel nou met een tie wrap vastgemaakt 😟

Zou best kunnen dat deze inderdaad niet meer functioneert.

Probeer altijd een buigstraal van minimaal 3 centimeter (het liefst meer!) aan te houden als je een glasvezel kabel oprolt. 

Hi @Niels de Jong de monteur heeft het geïnstalleerd twee maanden geleden. Heb er zelf niet echt meer aan gezeten. Maar dan zal het inderdaad de kabel zijn… Helaas willen ze deze niet opsturen en moet er dan waarschijnlijk een monteur komen.

@Mark92929 

Ik denk dat het probleem in het pop station (wijkkast) zit.

Je kunt wel even proberen het zwarte trek bandje door knippen en de glasvezel losser te leggen.

Haal ook even de stroom af van de Huawei. (Glasvezel kastje) een soort reset 

 

Reputatie 7

Hi @Mark92929, thanks voor je berichten en duidelijke omschrijving van het probleem! Ik heb deze direct toegevoegd aan het onderzoek wat er momenteel is gestart door onze technische dienst. Om te bepalen waar het probleem én oplossing zich bevindt, moet dit eerst worden onderzocht worden door onze technische dienst. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen, maar dit onderzoek kan enkele dagen in beslag nemen. Mijn excuses voor het ongemak. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. De Community staat voor je klaar! 💪

Hi @Boris de oplossing van @peter-keetfm heeft geholpen. Door het loshalen van het zwarte touwtje, werkt het gelukkig weer. 

Reputatie 7
Badge +3

Ter leering en vermaakt over het buigen van glasvezel.

Je ziet dat het effect van een netter radius amper verlies oplevert, maar bij een ‘knik’ .. dan beginnen de problemen pas zichtbaar te worden.

Reputatie 7

Thanks voor de heads-up @Mark92929! Fijn om te horen dat tips hebben gewerkt. Ook dank aan @peter-keetfm natuurlijk! Ik heb de terugkoppeling toegevoegd aan het onderzoek wat openstaat, zodat deze gesloten kan worden. Mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zijn er voor je! 

Reputatie 6
Badge

Ter leering en vermaakt over het buigen van glasvezel.

Je ziet dat het effect van een netter radius amper verlies oplevert, maar bij een ‘knik’ .. dan beginnen de problemen pas zichtbaar te worden.

en dit filmpje gaat ook nog over multimode fiber. De single mode fiber is de minimum radius normaal iets van 20mm, voor multimode is dat 30 mm (zie https://thenetworkinstallers.com/blog/fiber-optic-cable-bend-radius/.) 

Die tie wrap om de kabel is verre van fraai, maar lijkt net op de grens te zitten.

De geruchten dat het losser maken van een fiber bundel problemen oplost lijken eerder de komen door het losmaken van de connector (die er waarschijnlijk niet goed in de bus  zat) dan door buigradius.

@louisL 

Ik denk ook dat de demping tegen de grens aan zit.

En het losser maken van de patchkabel net de verbinding tot stand komt.

Het beste is dan de Huawei ont uit te lezen.

Bij mij was het ook niet goed.

Maar is opgelost.

Huawei ont foute demping.

Huawei ont goede demping.

Mijn Fritzbox 5590.

 

Reageer