Beantwoord

Internet werkt niet, nieuwe klant.

  • 16 November 2017
  • 5 reacties
  • 1443 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goedemiddag,

Ik heb vorige week mijn modem gekregen voor internet. Afgelopen dinsdag kreeg ik een e-mail van t-mobile met een herinnering om mijn modem aan te sluiten. Ik was al een week lang iedere dag aan het kijken of hij al werkte, maar helaas. Gisteren dus nog een keer aangesloten en helaas werkt deze nog steeds niet. Het lampje internet gaat niet aan. De lampjes Power, WAN, Wifi en LAN staan aan.
Na nogmaals het boekje doorgelopen te hebben en het filmpje op de website te hebben bekeken om te kijken of ik alles goed heb aangesloten, ben ik op internet gaan zoeken. Daar kreeg ik de tip om de modem eens te resetten. Dit heb ik gedaan, maar ook dit heeft niet geholpen.
Als ik verbinding probeer te maken met de wifi, krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Ik heb het wachtwoord inmiddels zo vaak gecheckt, dat deze echt niet fout meer kan zijn.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Groet, Amy
icon

Beste antwoord door Brian 4 December 2017, 12:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi Amy, dat gaan we meteen oplossen! Zou je eens willen proberen om een fabrieksreset uit te voeren? Dit kan je doen door de reset knop een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip totdat alle lampjes op de modem gaan branden. De modem start daarna helemaal opnieuw op en na 1 of 2 minuten gaat hij opnieuw verbinding maken. Als je hierna nog steeds geen internetverbinding hebt zou je mij dan het MAC-adres en het serienummer van de modem (deze vind je op de sticker van de modem) door willen sturen via een privébericht? Dan kijk ik meteen met je mee!
Goedenavond,

Ik heb precies hetzelfde probleem, en heb al een reset uitgevoerd zonder resultaat. Ik zou aangesloten worden per 27 november.
Ik zal het MAC-adres en het serienummer van het modem sturen in een privébericht.

Groeten
Jolanda Groot
Hoi Jolanda,

Bij mij is er uiteindelijk iemand langsgekomen om het te checken, zij constateerde hetzelfde probleem. Na enig zoekwerk zijn ze er achtergekomen dat mijn aardepunt (van de telefoonlijn) niet werkte. Gelukkig zat er een tweede aardepunt in de telefoonlijn. Deze hebben ze omgewisseld en daarna werkte het allemaal.
Mijn WiFi werkte niet, omdat ze het verkeerde wachtwoord op mijn sticker hadden gezet, op het modem stond een ander wachtwoord.

Wellicht dat je hier iets mee kan...

Groeten, Amy
Reputatie 7
Hi Jolanda, ik zie dat je inmiddels telefonisch contact op hebt genomen en dat we een monteur bij je langs gaan sturen, helemaal goed! Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar!

Sinds ik ben verhuisd en van een draytek modem over ben gegaan op de nieuwe zyxel alleen maar ellende 🤔

WiFi valt steeds uit blikkerig beeld via mijn homeplug moet nu weer met kabels werken echt jammer. 

 

Wil me sterke draytek modem terug. 

Mvg Thomas 

Reageer