Beantwoord

Internet werkt niet (utrecht)

  • 30 April 2020
  • 9 reacties
  • 250 Bekeken

Thuis Internet werkt zeer slecht vanaf 24 april 2020 (Utrecht wijk Oog in Al). Volgens https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/opgelost-problemen-met-vast-internet-t-mobile-thuis-24-4-2020-323165 is probleem opgelost. Router meerdere maken gereset, maar internet blijft zeer slecht werken. Snelheid down/up is zeer langzaam (down < 2mb/s, up < 0,1mb/s.

Het lijkt of het interent wel werkt, maar zeer regelmatig wegvalt voor enkele seconden of langer waardoor veel requests een timeout krijgen.

 

icon

Beste antwoord door Sander 1 May 2020, 15:47

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @svandevooren 

Kan je de modem eens voor een aantal minuten van het stroom halen en mediaconverter indien glasvezel?

Helpt het veranderen van de DNS servers misschien?

Op een zyxel is dat in de modem interface, menu, netwerkinstellingen, thuis netwerk, eerste tabblad (lan configiratie), selecteerde bij DNS waarden statische en voer bij DNS server 1 & 2 bijvoorbeeld die van Google in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 klik op toepassen en herstart je modem hierna

Ik heb het modem wel een aantal minuten uitgezet en opnieuw aan gedaan. 

Ik heb een Home Gateway HG659 modem. deze is verbonden met de normale telefoon verbinding die in het huis binnenkomt. Ik zal properen de DNS aan te passen. 

Dank
 

Reputatie 7
Badge +15

@svandevooren 

Huawei

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 

Weet niet of het gaat helpen maar je kan het een poging geven. 👍

 

Reputatie 7

Hoi @svandevooren,

 

Ik denk graag mee. Het probleem van vrijdag de 24e is opgelost en zou geen reden meer mogen zijn. Om het modem 100% uit te sluiten wil ik vragen een fabrieksreset te doen. Welke snelheid haal je daarna met een bekabelde verbinding? Of ging je vraag over de Wifi? Tot slot hoor ik graag of er nog een ander aansluitpunt bij jou thuis is. Wellicht in de meterkast of de gang? 

 

Helpt dit allemaal niet, wil je dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Dan kijk ik met je mee! 

Dank je wel voor het meedenken. Ik heb gebeld met de klantenservice en met hun een fabrieksreset van de modem uitgevoerd.
 

Snelheid daarna was 4mb/s down, 0,1mb/s up en +/- 250ms ping. Niet erg best dus. Lastig is dat het vooral erg fluctueert. 

 

ik heb helaas geen ander ingang van telefonie in mijn huis en probleem is niet met de Wifi

 

ik heb ook geprobeerd met de andere dns setting,  maar dit lijkt niet uit te maken. 

Reputatie 6

@svandevooren fijn dat je dit al hebt kunnen doen. Ik zou graag meekijken in jouw verbinding, in de hoop te achterhalen wat er aan de hand is. Zou je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen sturen? 

Reputatie 7

Hi @svandevooren,

 

Bedankt voor je privébericht. Ik heb de volgende stap gezet. Zullen we elkaar op de hoogte houden via dit topic?

Ja top, ik begreep dat het probleem is neergelegd bij KPN omdat er waarschijnlijk een probleem zit in hun netwerk waar de verbinding overheen gaat?

Reputatie 7

Klopt! Twee opties: 1) ze nemen contact op om een afspraak in te plannen of 2) ze kunnen iets aanpassen in de wijkcentrale en je ontvangt een e-mail na herstelwerkzaamheden van ons. 

Reageer