Beantwoord

Internet / wifi blokkeren ip of mac-adressen op modem Zyxel T50

  • 2 September 2020
  • 4 reacties
  • 1874 Bekeken

Graag wil ik voor bepaalde apparaten de (draadloos) internettoegang blokkeren. Indien mogelijk ook op specifieke tijden en/of specifieke websites. Als ik op mijn Zyxel T50 inlog, dan zie ik geen ingelogde apparaten waaraan dan eventueel een IP of MAC-adres is toegekend.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?

icon

Beste antwoord door robertd65 12 September 2020, 22:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @inbelmodem 

Wanneer je via 192.168.1.1 inlogt met admin en wachtwoord op de kaart achter je Zyxel modem, dan zie je in het overzicht verbondenheid klik op > er naast en onder draadloos kun je apparaten blokkeren voor internettoegang.

Let op : het apparaat dat je wilt blokkeren voor internettoegang moet wel eerst verbonden zijn met de WiFi anders verschijnt hij niet onder draadloos.

Specifieke websites en/of tijden gaat niet helaas volgens mij.

Reputatie 1

Beste inbelmodem,

Het is mij vandaag gelukt om websites te blokkeren via de Zyxel T-50 modem :-) Het was even puzzelen, maar uiteindelijk is het gelukt.

Download in ieder geval de uitgebreide handleiding. Die kan je ook in deze community vinden. Vanaf bladzijde 272 zie je een korte beschrijving hoe je blokkeringsregels kan opstellen. 

Let op het volgende: de regel om bepaalde websites te blokkeren kan je op verschillende opstellen. Als je, zoals Waqqas eerder heeft aangegeven, toegang hebt gekregen tot de router zijn er 2 mogelijkheden van ouderlijk toezicht in te richten.

  1. Via de openingswebpagina met de overzichtsblokken. De laatste daarvan is voor ouderlijk toezicht. Via die optie kan je wel de toegang tot internet blokkeren, maar kan je geen profielen opstellen om bijvoorbeeld bepaalde websites te blokkeren. 
  2. Via het menu rechtsboven op de openingspagina (druk/klik op de liggende streepjes/puntjes rechtsboven in het scherm) krijg je een menu met 6 keuzen. Kies ‘Beveiliging’, dan ‘ouderlijk toezicht’. Daar kan je verschillende toezichtsprofielen (Parental Control Profile) aanmaken. Als een nieuw profiel aanmaakt kan je bij de optie 'Gebruiker van thuisnetwerk’ via een pulldownmenu aangeven voor welke apparaten je wilt dat het profiel van toepassing is. Je kan dan ook de dagen en tijden aangeven en welke websites je wilt dat er geblokkeerd worden. 

Ik heb op deze manier enkele adressen toegevoegd aan de filtering door het OpenDNS (Ip4-adressen 208.67.222.222 en 208.67.220.220). 

Succes, en met vriendelijke groet van Robert

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robertd65, wow wat een supermooie beschrijving heb je geplaatst, oprecht enorm bedankt! 😁

Ik weet zeker dat dit veel users gaat helpen. Mag ik deze gebruiken voor future-reference indien iemand om hulp vraagt met het blokkeren van websites op de Zyxel?

 

Reputatie 1

Natuurlijk, graag zelfs. Want het helpt bij het beschermen van de mentaliteit van jezelf en anderen.

Reageer