Beantwoord

internetsnelheid

  • 25 October 2022
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Beste TMobile,

 

Ik heb sinds begin dit jaar glasvezel internet van jullie. Het bevalt me zeer goed. Ik heb direct een internetkabel in mn pc zitten vanaf de router en de snelheid was bijna 1gig. Echter heeft de snelheid nu problemen. Ik haal op mn pc niet eens de 100mb meer. Ook de wifi snelheid is ook erg achteruit gegaan.

Ik heb de router al eens gereset maar ook dit bracht geen verbetering. 

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen?

icon

Beste antwoord door louisL 26 October 2022, 23:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @stefan2424 

Kan je eens inloggen op 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, klik in het overzicht op > naast systeeminformatie en kan je daarvan eens een screenshot plaatsen?

Hallo @stefan2424 

Kan je eens inloggen op 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, klik in het overzicht op > naast systeeminformatie en kan je daarvan eens een screenshot plaatsen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@stefan2424 

Je router heeft wel een 1000 mbit verbinding maar de apparaten aangesloten op de LAN poorten hebben een 100 Mbps verbinding. De oorzaak kan de internetkabel zijn of het probleem kan aan de aangesloten apparatuur liggen.

Test een andere internetkabel (minimaal CAT5E) of gebruik een andere laptop/pc als test.

@stefan2424

Je router heeft wel een 1000 mbit verbinding maar de apparaten aangesloten op de LAN poorten hebben een 100 Mbps verbinding. De oorzaak kan de internetkabel zijn of het probleem kan aan de aangesloten apparatuur liggen.

Test een andere internetkabel (minimaal CAT5E) of gebruik een andere laptop/pc als test.

Hoe is dit mogelijk? Ik heb niks aan mijn instellingen veranderd. Zoals eerder gezegd had ik eerder met het zelfde apparaat gewoon bijna 1gig. De internetkabel die ik heb liggen is ook net nieuw.

Reputatie 6
Badge

Dat kan komen door een gare kabel. nieuw is niet per definitie goed. Maar @Waqqas heeft gelijk: het probleem zit tussen router en wat aan lan2 en lan3 zit. Die poorten staan op 100Mb. Weet je zeker dat de apparaten aan die poorten echt 1Gb aankunnen? Je opmerking hoierboven lijkt te suggereren dat het goed heeft gewerkt.

Probeer anders eens de kabels opnieuw aan te sluiten? Ik heb wel meer gezien dat een RJ45 soms geen goed contact maakt.

Anders echt even een andere kabel proberen.

 

Reageer