Beantwoord

Internetsnelheid eigen router en switch

  • 2 June 2017
  • 5 reacties
  • 769 Bekeken

Onlangs heb ik T-Mobile Thuis afgenomen.

De glasvezel heb ik zelf in een switch (TP-Link TL-SG3210) gestopt en daarachter mijn router (ASUS RT-N66U) geplaatst.
Hierbij heb ik onderstaande methode aangehouden:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43607896#43607896

Helaas krijg ik mijn Internet Access snelheid niet naar de gewenste (en bestelde) 500 Mb.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
icon

Beste antwoord door Pilovali 2 June 2017, 15:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Welke snelheid krijg je wel? Heb je dit op draadloos of op bekabeld?
Als ik via mijn smartphone test (speedtest app) dan is het net iets meer dan 100 Mb (zie laatste 2 tests in screenshot).

Bij eigenschappen van mijn internet verbinding (status wifi) op de laptop wordt er slechts 72 Mbps doorgegeven.
En ja het is draadloos.

En ik wil het ook draadloos halen. Ik weet dat bedraad sneller is, maar een verschil van 400 Mb moet ergens vandaan komen. Vandaar vraag ik mij af of ik in mijn router of switch ergens verkeerde instellingen heb gebruikt, of niet alles volledig heb aangepast.
Reputatie 5
De kans dat je 500 Mbps haalt via draadloos is nogal laag. Zou je eens willen proberen om bedraad te testen en kijken als je daar wel 500 Mbps haalt?

Niet elk draadloos apparaat ondersteunen de nieuwere wifi-standaarden, en 100 Mbps is best netjes op wifi.

Zou je misschien een screenshot van de wifi instellingen van je router posten?
Reputatie 7
Badge +3
Maximale internetsnelheid meten op een mobile device is waardeloos en onbetrouwbaar.
Wat Pilovali ook al aangeeft, controleer eens met een vaste aansluiting en 100Mbps is echt heel erg netjes.
Dat halen hier de nieuwst iPads en iPhone 7 plus ook nagenoeg op 5G.
Reputatie 7
Hey Geertsema83, allereerst welkom op het forum. Ik merk dat er flink wat kennis is over technische zaken, mijn complimenten. Heb je wat gehad aan de antwoorden van Pilovali en Pieter_B?

Reageer