Beantwoord

Internetsnelheid GLAS

  • 28 February 2018
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hi - de oplevering van mijn glasvezelverbinding was al niet geweldig, maar nu is de snelheid de laatste dagen aan het terugvallen naar 8/18 ipv 50/50. Ik zit inmiddels 41min in de wachtrij maar probeer dit ook maar even. Het is wel jammer dat dit allemaal zo shit loopt (vanaf de installatie). Moeten jullie echt wat aan doen!
icon

Beste antwoord door Brian 5 March 2018, 15:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Hallo Sgthuis.

Wat een vervelende situatie!.

Misschien is het handig om de draytek router zelf te herstellen naar fabrieksinstellingen.
Als dit via de internet browser te moeilijk is, zit er altijd een knopje op de router/modem, houdt deze dan langer dan 10seconden ingedrukt.

Controlleer ook de aansluiting van de glasvezelkabel in de modem, pas op! Het is een kabel die snel problemen kan krijgen.

Probeer na de stappen een speedtest uit via beta.speedtest.net.
Pak dan de server van ookla om te testen of die van xs4all (Dit zijn 1GBps servers).

Als er verdere vragen zijn, dan hoor ik het graag

- Diego
Diego - router reset en alles opnieuw (..) ingesteld. Het eerste uur prima zelfs hoger dan de 50/50. Maar inmiddels zit ik op 17/6 17/17. Wat een getob - en dat voor glasvezel! Ik ga maar weer bellen...
Gr. Sidney
Reputatie 5
Hoi Sidney.

Bellen lijkt me echter wel handig.

Het rare is dat glasvezel een constante verbinding hoort te hebben, niet zoals bij coaxiaal met pieken en dalen

Zelf ben ik wel tespreken over de verbinding van ziggo: Mijn Snelheid

Hopelijk wordt het snel opgelost.

Succes Sidney

- Diego
Reputatie 7
Hi sgthuis, daar gaan we meteen wat aan doen! Ik heb meteen meegekeken en ik zie dat we van plan zijn om een monteur langs je te sturen. In je laatste e-mail geef je aan dat het niet om wifi gaat maar in je eerdere bericht heb je het wel over een draadloze verbinding. Even om er voor te zorgen dat ik je goed begrijp, haal je de lagere snelheden alleen via een draadloze verbinding (wifi) of ook wanneer je verbinding bent via een netwerkkabel? Ik hoor het graag van je!
Reputatie 7
Hoi sgthuis,

Post eens een foto van de draytek en de FTU. misschien gaat daar wat mis.

Reageer