Beantwoord

Internetsnelheid van abonnement wordt niet behaald

  • 11 January 2022
  • 29 reacties
  • 625 Bekeken

Goedemorgen,

Hiervoor zat ik bij KPN VDSL en toen werd de opgegeven snelheid van 100 MB wel behaald op mijn adres. Nu heb ik hetzelfde abonnement (Internet Fast) afgesloten bij jullie, maar is de maximale snelheid die ik krijg maar 65 MB met een upload van 30 MB. De upload snelheid wordt wel behaald. Is dit te verbeteren?? Pair bonding?? Ik hoop dat hier wat aan valt te doen. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

 

Shifaed

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 January 2022, 12:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Shifaed 

T-Mobile biedt geen paorbonding aan maar wat is de maximaal haalbare snelheid op jouw adres volgens de T-Mobile postcodecheck? Is de snelheid bedraad gemeten met de Ookla speedtest app en wat voor een aansluitpunt heb je?

Hoi @Waqqas Postcode check geeft aan 100MB download en 30MB Upload. Ja is gemeten via een LAN aansluiting. En ik heb de Speedtest gebruikt die jullie op de site aangeven evenals de Ookla Speedtest. Hoe kan het zijn dat de metingen zover uit elkaar liggen?? Ik stuur van alles een foto mee.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shifaed je haalt dus wel gewoon de snelheid die je hoort te halen wat top is 💪

De Ookla speedtest is wel een stuk nauwkeuriger dan andere speedtest websites, via de app is wel het beste om je snelheid te meten.

Aangezien ik blijkbaar geen nieuw topic kan starten. Plaats ik het hier maar.
---
 

Goedenavond,

Sinds gisteren heb ik Glasvezel via T-Mobile en ik heb 1000/1000 afgenomen maar dat zie ik niet terug in de speedtest.

Download is 785 Mbps

Upload is 325 Mbps

Ik vind vooral de upload schandalig laag, ten opzichte wat ik heb afgenomen. Ik wil dat hier iets aan gedaan wordt. 

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JustinB 

Wil je eens een laptop bedraad aansluiten op de Zyxel met minimaal een CAT5E kabel en meet vervolgens je snelheid met de Ookla speedtest app.

Kan je dit ook eens doen in veilige modus om zo alle factoren te minimaliseren die de snelheid beïnvloeden?

Ik ziet met mijn PC bedraad aangesloten op de Zyxel router. 

En met diezelfde kabel heb nu nog een andere actieve router van mijn bijna oude provider waar ik een upload van tussen de 600-700 Mbps haal. Dus het zit echt aan de T-Mobile kant.

Reputatie 7

Hi @Shifaed, heel fijn dat je deze tests hebt uitgevoerd! Terechte opmerking van je over het verschil tussen beide tests. De speedtest op onze website gebruikt andere servers, waardoor deze ontbetrouwbaarder is. Daarom adviseren wij altijd om te testen via de Ookla Speedtest. Gelukkig zijn de resultaten die jij laat zien via de Ookla Speedtest perfect en werkt alles zoals het zou moeten horen. Weet jij zo voldoende? Klop vooral weer aan als je nog andere vragen hebt, want ik help je graag! 

Hi @JustinB, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik zou je graag hetzelfde willen vragen als wat @Waqqas al voorstelde, zodat er een onderzoek gestart kan worden door onze technische dienst. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite, ik ga hier graag voor je achteraan! 🎈 

@Lisa bedankt voor je antwoord ik zal zorgen voor de informatie die je vraagt. Ik heb vandaag op verschillende tijdstippen metingen gedaan met de Windows app, vanmorgen was de snelheid (down- en upload) maar even later ging de upload snelheid weer drastisch omlaag.

14-01 0800 -> https://www.speedtest.net/my-result/d/723abeda-4c2f-4131-818b-ce64d241cc27 (In orde)
14-01 0950 -> https://www.speedtest.net/my-result/d/67dafbad-0d7b-45c8-9f01-f2fe26622b17 (Download in orde, upload traag)
14-01 1124 -> https://www.speedtest.net/my-result/d/35372338-9719-42af-8d85-2ccbd018025b (Download in orde, upload traag)
14-01 1430 -> https://www.speedtest.net/my-result/d/9090bb1c-a770-4166-add3-69b28c6450bb (Download in orde, upload traag)

Reputatie 7
Badge +15

@JustinB kan je eens een foto maken van je glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter in 1 foto?

@JustinB kan je eens een foto maken van je glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter in 1 foto?

Op deze manier?
 

 

Reputatie 7

Dat ziet er niet zo mooi uit. Het lijkt er op dat de glasvezel kabel knel zit in de behuizing. Alleen die zou al preventief vervangen moeten worden.

Dat ziet er niet zo mooi uit. Het lijkt er op dat de glasvezel kabel knel zit in de behuizing. Alleen die zou al preventief vervangen moeten worden.

Ik heb de kabel wat lucht gegeven:
 

 

Reputatie 7

Hi @JustinB, super fijn dat je de speedtests op verschillende tijden heb uitgevoerd! Ik zie inderdaad dat de uploadsnelheid af en toe erg laag uitvalt, dus ik zet dit graag door voor verder onderzoek. Zou je enkel de onderstaande stappen nog willen uitvoeren? Dan heb ik alle informatie om door te spelen naar de technische dienst. Ik wil namelijk graag dat dit wordt uitgepluisd:

- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Daarnaast hoor ik graag of je een verschil meldt nu de kabel wat meer lucht heeft gekregen. Kan je hiermee uit de voeten? Thanks alvast! 😊

Hi @JustinB, super fijn dat je de speedtests op verschillende tijden heb uitgevoerd! Ik zie inderdaad dat de uploadsnelheid af en toe erg laag uitvalt, dus ik zet dit graag door voor verder onderzoek. Zou je enkel de onderstaande stappen nog willen uitvoeren? Dan heb ik alle informatie om door te spelen naar de technische dienst. Ik wil namelijk graag dat dit wordt uitgepluisd:

- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Daarnaast hoor ik graag of je een verschil meldt nu de kabel wat meer lucht heeft gekregen. Kan je hiermee uit de voeten? Thanks alvast! 😊

@Lisa Heb je aan de volgende twee screenshots voldoende?


Daarnaast wisselt de snelheid nog steeds, over het algemeen is de download snelheid in orde. Maar de upload is een stuk lager dan geadverteerd. Verder merk je ook dat tijdens “prime tijden” ‘s avonds tussen 20.00 - 22.00 de downloadsnelheid ook wat aan de lage kant is.

Reputatie 7

Hi @JustinB ,

Graag ontvangen we nog een screenshot van de resultaten van de Speedtest, waarop ook wordt aangetoond dat deze bekabeld is gedaan. Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is voor onze technische dienst). Wil je deze nog voor mij uitvoeren, dan kan ik het direct voor je doorzetten. 

Hi @JustinB ,

Graag ontvangen we nog een screenshot van de resultaten van de Speedtest, waarop ook wordt aangetoond dat deze bekabeld is gedaan. Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is voor onze technische dienst). Wil je deze nog voor mij uitvoeren, dan kan ik het direct voor je doorzetten. 


Ik hoop dat dit voldoende is. @Boris 

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor de moeite @JustinB. Ik ben er wat dieper ingedoken en ik denk dat het beter is direct een monteur naar je toe te sturen. Hij zal op de hoogte zijn van de situatie en komt je op locatie helpen. Ik heb dit dan ook meteen in orde gemaakt! Je zult snel van Guidion horen, zo kan je een afspraak via de e-mail maken. Veel succes en voor nu een mooie dag gewenst! 

Bedankt voor de moeite @JustinB. Ik ben er wat dieper ingedoken en ik denk dat het beter is direct een monteur naar je toe te sturen. Hij zal op de hoogte zijn van de situatie en komt je op locatie helpen. Ik heb dit dan ook meteen in orde gemaakt! Je zult snel van Guidion horen, zo kan je een afspraak via de e-mail maken. Veel succes en voor nu een mooie dag gewenst! 

 Bedankt voor het regelen, ik heb inderdaad vanuit T-Mobile al een email gehad dat ik een afspraak kan inplannen zodra ik een email/sms ontvang van Guidion.

Reputatie 7

Helemaal super @JustinB! Ik zie ook dat er inmiddels een afspraak is gemaakt, top. Laat je ons hier na afloop weten of jij weer van de juiste snelheid kunt genieten? Fingers crossed! 😁

Goedendag, wij hebben glasvezel thuis met 1000 up en download nu halen wij bij lange na niet de snelheid. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik van het t-mobile modem naar mijn firewall ging dus heb het t-mobile modem er tussen uit gehaald en de firewall met een uplink van 1gb aangesloten. Internet werkt prima maar meer als 400mb krijg ik er meestal niet uit. Het is niet dat ik het nodig heb en doordat wij meerdere abonnementen hebben betalen we er ook niet meer voor maar volgens mij moet het toch mogelijk zijn om de snelheid te halen waarvoor je betaald. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @R.keyzer9 

Een hogere snelheid hoor je zeker te halen, kan je eens een foto van je glasvezelaansluitpunt en mediaconverter in 1 foto plaatsen?

Welke snelheid haal je met de Zyxel-T50 direct hierop aangesloten (bekabeld) met de Ookla speedtest app?

Voer deze test ook eens uit in veilige modus op je pc/laptop.

Hallo @R.keyzer9 

Een hogere snelheid hoor je zeker te halen, kan je eens een foto van je glasvezelaansluitpunt en mediaconverter in 1 foto plaatsen?

Welke snelheid haal je met de Zyxel-T50 direct hierop aangesloten (bekabeld) met de Ookla speedtest app?

Voer deze test ook eens uit in veilige modus op je pc/laptop.

Met zowel het t-mobile modem als met de UniFi Security gateway haal ik niet de 1gb. 

Reputatie 7
Badge +15

@R.keyzer9 

Kan je eens een printscreen van je laptop/pc uploaden waarop te zien is dat je bekabeld test met de Ookla speedtest app?

@Lisa De monteur moet nog komen overmorgen, maar het lijkt erop dat de snelheid ondertussen in orde is, zojuist 3 speedtests gedaan:
https://www.speedtest.net/my-result/d/36160f83-f1b8-4ee9-8ee3-dd534359cd43

https://www.speedtest.net/my-result/d/c903ad3a-418d-4e28-bc9b-a27d10f0f8e0

https://www.speedtest.net/my-result/d/6917be7d-291f-4cf6-a9ed-96ef7a78ec09

Ik zal het vanavond nog eens meten tijdens de ‘prime tijden’ (tussen 20.00 - 22.00)

En er is thuis niks verandert qua netwerk configuratie...

Reputatie 7

Hi @JustinB, wat een mooi nieuws! Dit zijn inderdaad prachtige resultaten. Mijn advies zou zijn om de monteur er alsnog naar te laten kijken overmorgen, zodat je echt zeker weet of alles weer goed is. Hopelijk kan de monteur dan wellicht ook aangeven hoe dit issue uit zichzelf is opgelost. Ik ben in ieder geval heel blij dat jij weer de juiste snelheid ervaart. Super dat je dit zo goed in de gaten houdt en ons hiervan op de hoogte brengt. Ik ben erg benieuwd of de resultaten vanavond ook zo goed zullen zijn en, dus ik hoor het graag van je! 😊