Beantwoord

Internetverbinding T-Mobile Thuis

  • 27 February 2018
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Sinds gisteren dus 26 februari 2018 heb ik mij aangemeld voor een internet pakket van T-Mobile thuis. Ik zit al jaar en dag bij t-mobile maar dan met een 06 nummer en dat is 4xxxxxxx.

Ik ban overgestapt van Ziggo naar T-Mobile en uiteraard belt Ziggo mij en dat dopen ze op een agressieve wijze, niet erg hoor kan ik tegen ben oud en wijs genoeg echter ....

Ziggo adviseerde mij om niet over te stappen naar T-Mobile om reden dat T-Mobile oude apparatuur zou gebruiken van KPN en ook gebruik maakt van de "oude" KPN lijnen.

Is het waarheid dat dit het geval is maakt T-Mobile gebruik van oude KPN apparatuur, werkt T-Mobile samen met KPN en/of maakt KPN gebruik van de oude KPN infra structuur.

Ik wil dit weten en wel om de reden dat ik ook niet tevreden was met KPN en dus weer terug ben gegaan naar Ziggo.

Kunt u mij persoonlijk informeren

Groet Paulus Rutten
icon

Beste antwoord door Pilovali 27 February 2018, 10:48

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Ik heb je privé gegevens weggehaald, want dit is een openbaar forum.
T-Mobile maakt gebruik van het netwerk van KPN. In veel gevallen is dit al glasvezel (en dus velen malen sneller dan Ziggo). In sommige gevallen maakt T-Mobile gebruik van het xDSL netwerk.
In dat geval ligt het aan de afstand tot de centrale wat je snelheid is. Woon je dichtbij, dan kun je een hogere en goedkopere snelheid hebben dan Ziggo, maar woon je ver van de centrale af, dan is het helaas trager.

Hier kun je je postcode en huisnummer invoeren, dan kun je zien wat er beschikbaar is op je adres. Zou je de resultaten kunnen delen?

Groet,
Hallo Paulus,

Zelf versimpel ik altijd graag de keuze voor een internetaansluiting. Dit doe ik als volgt:

Heb je glasvezel tot de deur? Sluit een glasvezelabonnement af. Dit is de meest stabiele, snelle en toekomstbestendige techniek. Op het glasvezelnetwerk zijn genoeg providers actief, zodat je altijd wel een pakket kan afsluiten dat aansluit op je behoeften en wensen.

Heb je geen glasvezel? Kies dan voor de kabel. Deze kan alsnog vrij hoge snelheden halen en is ook vrij stabiel. Het grootste nadeel van de kabel is dat er altijd maar één provider op actief is: in jouw geval Ziggo.

Ook geen kabel? Dan rest de keuze voor xDSL. Dit is de oude telefoonlijn, omgetoverd om naast telefonie ook internet en tv te leveren. Deze variant is ongetwijfeld het minst stabiel en haalt vaak de laagste snelheden. In sommige gevallen kunnen er door technische trucjes hogere snelheden behaald worden.

Wat betekent dit voor jou? Ga je over van de kabel naar glasvezel, dan heeft de Ziggo verkoper geen poot om op te staan. Alhoewel, als je over gaat op xDSL, dan heeft hij wel ergens een punt.

Nu overdrijft de verkoper natuurlijk graag, maar het kan zijn dat je inlevert op stabiliteit en snelheid. Zoals Pilovali al noemt, hangt dit af van de afstand tot de wijkcentrale. Je kunt de postcodecheck uitvoeren om te kijken hoe dicht je op de wijkcentrale zit: hoe dichter, hoe beter.

Ik hoop dat je met deze informatie en afgewogen keuze kunt maken.

Als je nog met vragen zit horen we het natuurrijk graag!

Geen vragen meer? Dan wens ik je van harte welkom bij T-mobile Thuis!

Reageer