Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt


Reputatie 4

Hoi,

 

Ik heb internet, TV en telefonie va T-Mobile. Ik heb daarvoor een Zyxel T50 modem van T-Mobile staan in mijn meterkast. Daarachter hangt mijn eigen router die via switches het netwerk thuis verder bedient incl. WIFI. WIFI op de Zyxel staat uit. 

Ik ben nu klant sinds najaar 2019. Sinds enige tijd merken we toenemende instabiliteit in het internetverkeer en TV signaal. Ik monitor nu daarom nu actief de stabiliteit van de internetverbinding.

Het valt op dat latency en packet drop toeneemt tot internet en TV er uiteindelijk helemaal uit liggen. Een powercycle van de Zyxel blijkt als enige de zaak weer in de lucht te krijgen. Daarna begint het hele verhaal van voren af aan en binnen max 1 week is het zaakje weer zover uit de hand gelopen dat de Zyxel weer gereboot moet worden.

Herstarten van eigen netwerkapparatuur heb ik ook geprobeerd. Dat heeft geen effect. Er lijkt mogelijk een relatie te zijn met netwerkbelasting maar dat is nog niet helemaal duidelijk. Wel valt op dat er rond het weekend vaker storing is. 

Kortom, alles wijst erop dat de Zyxel instabiel is. 

Is dit een config issue met de Zyxel of is het gewoon een defect modem?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 16 December 2020, 15:16

Bekijk origineel

180 reacties

Reputatie 4

Net Zyxel maar weer gereset. Nieuwe STB duidelijk geen verbetering. Ik ga de oorspronkelijke STB met HDD weer installeren en stuur die nieuwe zonder opnamemogelijkheid weer retour. 

 

TV app op Android tablet ook nog eens waardeloos trouwens. Roept regelmatig dat service niet beschikbaar is of andere vage foutmeldingen. Waarschijnlijk zo veel verkeer dat Zyxel het niet trekt en/of instabiel server side wegens EK. Na veel proberen lukt het soms om er in te komen als verbinding niet tript. Vaak zat crasht de app spontaan. Wil ik een film terugkijken van paar dagen geleden, wil het ding niet verder gaan bij waar we gebleven waren en doorspoelen is niet toegestaan zegt de app. Wat een gepruts.

 

Hebben jullie niet een beter modem dan die Zyxel? 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, ik ben een beetje bang dat we inmiddels alles wat we hebben kunnen vervangen en uit kunnen sluiten als mogelijke oorzaak inmiddels wel gedaan hebben. De modem is al eerder dit jaar vervangen en ook de TV Box blijkt het niet te zijn. De binnenkomende verbinding ziet er ook nog steeds prima uit en is nagelopen door de monteur. Als je echt het vermoeden hebt dat het aan de modem ligt dan zou je dit simpel kunnen testen door zelf een andere modem aan te sluiten. <aar ik kan eigenlijk niet anders concluderen dan dat het hem ergens zit in de eigen hardware (al dan niet in combinatie met de modem) en daar kunnen wij weinig invloed op uitoefenen.

Reputatie 4

@Brian zelfs als het probleem aan mijn hardware ligt, dan nog mag het Zyxel modem niet spontaan trippen en zeker niet elke 1 a 2 weken.

Verder is het probleem alleen op te lossen door het Zyxel modem te herstarten zoals je kunt nalezen in deze conversatie van inmiddels meer dan een jaer oud.

En de monteur heeft alleen het modem omgewisseld destijds omdat jullie binnendienst destijds niet bereikbaar was om een lijnmeting te doen samen met de monteur toen hij hier was. 

Ter info: de apparatuur die jullie hadden opgestuurd is inmiddels richting jullie retour onderweg (STB met HDD, STB zonder HDD en 'mystery' netwerkswitch). De STB met HDD en Zyxel komen begin augustus ook retour na mijn overstap naar een andere provider omdat ik nu wel een beetje gehad heb met T-Mobile Thuis. 

 

Reputatie 4

Ik zie net een mailtje dat er opgestuurde apparatuur is ontvangen. Maar tot mijn verbazing niet wat ik zou verwachten maar slechts:

0 modem

0 Interactieve TV Box(en),

1 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder

0 Wifi-punt(en)

 

Krijg ik ook nog ontvangstbevestiging van de rest die dezelfde doos zat? 

 

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, dankjewel voor de aanvullingen! Ik had echt heel graag gewild dat ik jouw problemen kon oplossen en jij bij ons zou blijven. Ontzettend balen dat de problemen nog steeds blijven aanhouden. Zoals @Brian ook al heeft aangegeven, zou jij kunnen testen wat er gebeurt als jij een ander modem aansluit. Zo kunnen we definitief checken of het inderdaad mogelijk aan het Zyxel modem ligt. Als er nog een mogelijkheid was om dit probleem op een andere manier aan te vliegen, dan had ik dat graag voor je gedaan. 

Heel erg bedankt alvast voor het retourneren van de twee TV Boxen inclusief de netwerkswitch! Ik zie in het systeem inderdaad alleen staan dat de Entone TV Box bij ons is afgemeld. Ik vermoed dat dit komt omdat de andere TV Box nog niet teruggestuurd hoefde te worden. Zou jij mij in een privébericht jouw verzendbewijs willen doorzetten? Dan kan ik namelijk uitzoeken wat er hier misgaat en dit voor jou rechtzetten.

Reputatie 7

Hi @Henk Ernst, zoals beloofd ben ik voor jou achter de hardware aan gegaan die jij retour hebt gestuurd! Ik heb dit gecheckt en jij hoeft je geen zorgen te maken. Het staat nu kloppend in het systeem en ik zie dat het overeenkomt met het gewicht van de Track and Trace die jij mij hebt doorgezet. Bij deze krijg je dus de bevestiging van mij. Dit is in de mail dus niet helemaal goed verwerkt, excuses hiervoor. Mocht jij nog andere vragen hebben, laat het dan vooral weten! 😊

Dit verhaal is nu 7 maanden verder, @Brian & @Lisa is dit probleem nu ondertussen wel op te lossen?

Ik gebruik ondertussen een Zyxel T-50 en 2 Zyxel Mesh Wifi punten maar het netwerk valt regelmatig weg.

Is het bij jullie nu wel oke @dw1985  en @waterworld ?

 

Reputatie 7

Hi @Linux_man, tof dat jij je dit afvraagt! Ik geef je graag wat toelichting. Zyxel en Zyxel Mesh is er juist voor bedoeld om zo goed mogelijk met elkaar te kunnen communiceren. Dus dit zou inmiddels goed moeten werken. Wat balen om te lezen dat bij jou het netwerk regelmatig wegvalt. Werkt het verder wel goed zonder deze wifipunten? Want als dat het geval is, dan kan ik je daar niet verder bij helpen - hoe graag ik dat ook zou willen. Ik vermoed dat het probleem zich dan ook in de Zyxel Mesh wifipunten begeeft en zou je adviseren om met hen contact op te nemen. Mag ik vragen waarom jij voor dit soort wifipunten hebt gekozen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 6
Badge +3

Dit verhaal is nu 7 maanden verder, @Brian@Lisa is dit probleem nu ondertussen wel op te lossen?

Ik gebruik ondertussen een Zyxel T-50 en 2 Zyxel Mesh Wifi punten maar het netwerk valt regelmatig weg.

Is het bij jullie nu wel oke @dw1985  en @waterworld ?

 

Als het wegvalt welke lampjes en kleur branden er dan om de wifi punten van boven naar beneden.

Hoe branden ze als het wel goed werkt. 

Zijn de wifi punten bedraad of draadloos verbonden

Reputatie 3

Hoi allen, 

 

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb een account aangemaakt omdat ik het probleem van Henk Ernst nu ook heb bij mijn verbinding. Ik ben sinds mei 2022 klant van t-mobile thuis, maar ik zie ook vaak (soms wekelijks, soms enkele dagen erna) verbindingsissues die dan pas opgelost worden na een herstart van het Zyxel T50 modem.

Ik heb hier ook 2 tijdstippen en foto's, voor de t-mobile medewerker, dat het uitgevallen was.
14 okt 06:32 en op 10 okt 19:04. foto's zijn van het mediaconverter kastje en het modem. Op beide data zelfde lampjes die aan/uit zijn, dus ik heb de foto's maar niet dubbel erin gezet. 

Ik heb geen eigen router of dergelijke eraan hangen.

Ik heb alleen glasvezel 100MB/s internet van T-mobile en geen tv (ook niet van andere providers, aangezien ik alles online kijk) en ook geen telefoon. 


Is het mogelijk om het nieuwste modem, de zyxel T54, te krijgen om te kijken of dit het probleem oplost? 

Mijn wijk is vrij nieuw (6 jaar), dus kan dit modem deze glasvezel aansluiting aan?

 

mvg, 

Annelies

 

 

Reputatie 7

Hoi @AnneliesUtrecht, bedankt voor je heldere uiteenzetting! Ik heb het direct doorgezet naar de technische dienst voor onderzoek. Er is weinig meerwaarde voor het omwisselen van het modem. Ik denk eerder dat er iets gebeurt in het netwerk of de Media Converter. Maar goed, dat is aan de techneuten! Ik houd je op de hoogte vanaf onze kant. Houd jij mij op de hoogte vanaf jouw kant? 😎

Reputatie 3

Ok, super! Nog voor de data voor de techneuten. Ik had vanavond weer storing en om 20:13 weer herstart. Dit keer was het wereldbolletje (3e lampje) wel nog groen. 

Hier hebben wij thuis met het adsl modem ook last al 2 weken van, valt weg duurde eerst ongeveer 5 min en toen was i weer terug maar vandaag bleef hij rood op het modem. 
mij dacht eerst dat het aan mijn eigen router lag deze heb ik dan vernieuwd afgelopen week maar dat mocht niet baten. 
wat heeft de verhuurder ( T- mobile) hier voor een oplossing voor ??

Reputatie 3

Voor de data: gisteravond 18:55 tijdens film kijken weer tijdelijk geen internet. Modem herstartte zichzelf. Vannacht (04:00) ook geen internet en toen zelf moeten herstarten. 
wanneer kunnen jullie hiernaar kijken? Ik heb referentienummer 60250290 maar nog geen reactie ontvangen van de technische dienst. 

Voor de data: gisteravond 18:55 tijdens film kijken weer tijdelijk geen internet. Modem herstartte zichzelf. Vannacht (04:00) ook geen internet en toen zelf moeten herstarten. 
wanneer kunnen jullie hiernaar kijken? Ik heb referentienummer 60250290 maar nog geen reactie ontvangen van de technische dienst. 

Nu tussen 18:00 en 19:50 3 maal uitval gehad waar ik 2x van heb moeten resetten door de stekker en softwarematig uit te voeren 

Reputatie 3

Vandaag ook uitval gehad om 18:45 terwijl ik niet thuis was en dus (haast) geen internet dan gebruik. Nu net het zyxel modem herstart en toen deed ie het pas weer. 

Reputatie 3

Dinsdag 25 oktober om 11:00 weer uitval. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, dank je wel voor de aanvullende gegevens. Momenteel staat het onderzoek nog uit naar de oorzaak én oplossing. Zodra meer bekend is, zal je direct van ons een update kunnen verwachten. We houden je graag op de hoogte. 

Hoi @Thumpke, de problemen die jij ervaart staan los van de problemen die in dit topic worden besproken. Ben je in de mogelijkheid de stappen uit dit topic te volgen: Ik heb een wegvallende verbinding | T-Mobile Community? Ik hoor graag of deze al verbeteringen geeft.

Reputatie 3

Ok, dank je wel Boris voor de toelichting. Ik krijg vandaag opeens een sms-je van t-mobile om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen aan de hand van een telefoongesprek met de servicedesk vandaag 14:13, maar ik ben helemaal niet gebeld. Ik hoop dat diegene alsnog zal bellen. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, top dat je dit checkt! Ik ben meteen met jou mee gaan kijken, maar ik zie ook geen log terug achter de schermen. Kun je het sms’je eens doorsturen? Dan pluis ik het graag voor je uit. 

Reputatie 3

Ja tuurlijk, bij deze:

 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, super - thanks voor het snelle doorsturen! Ik ga dit voor je uitzoeken en kom er bij je op terug als ik meer weet. 

Reputatie 3

Ok, bedankt Lisa!

Ter info, vannacht was het internet weer uitgevallen dus moest ik het modem vanochtend weer herstarten. 

Reputatie 7

Hi @AnneliesUtrecht, ik ben er voor je in gedoken! Zelf kan ik niet herleiden waar dit sms’je vandaan komt. Ook heb ik gecheckt of jouw telefoonnummer welilcht nog gekoppeld is aan een ander account, maar dit is ook niet het geval. Ik wil je dan ook vragen om dit sms’je te mailen naar: phishing@t-mobile.nl. Dan gaat deze afdeling het verder uitzoeken.

Voor wat betreft jouw internet, ik zie dat mijn collega gisteren de netwerkbeheerder heeft aangestuurd. Zij komen langs om dit bij jou op te lossen: goed nieuws dus. Laat je het hier weten zodra er een afspraak met hen is ingeschoten? 💪

Reputatie 3

Hoi Lisa, 

Ok bedankt! Ik hoor het dan wel van de netwerkbeheerder wanneer ze kunnen komen. 

Reageer