Beantwoord

IP adres invoeren voor Netflix

  • 23 February 2018
  • 12 reacties
  • 467 Bekeken

Sinds afgelopen woensdag heb ik tmobile thuis maar wil nu Netflix kijken maar moet IP adres invoeren. Waar vind ik dat?
icon

Beste antwoord door Fred_M 23 February 2018, 21:11

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Hoe probeer je Netflix te kijken, zou je misschien een schermafbeelding kunnen uploaden om het te verduidelijken?

Groet,
Voorheen deed ik stekker Wifi in tv en kon zo Netflix opstarten. Nu doe ik hetzelfde alleen kan die nu geen verbinding maken zegt ie. Ik dacht misschien is het IP adres veranderd nu we t mobile als provider hebben( voorheen KPN).
Bij klantenservice zeggen ze dat ik stekker van tv in poort van Wifi moet stoppen en dat lukt ook maar dat betekent dat ik constant stekker moet wisselen an Wifi poort naar tv poort en andersom. Voorheen hoefde dat niet. Mijn vraag is hoe ik dit kan veranderen?
Reputatie 5
Je wilt dus Netflix kijken op de TV? Maak je gebruik van de Netflix app op je TV zelf, of heb je daar een aparte apparaat voor?
Zou je misschien een foto kunnen maken om de situatie te verduidelijken?
Ik weet niet hoe ik via hier een foto moet uploaden? Ik hebb idd een Netflix app op mijn smart tv
Reputatie 5
Als je gebruik maakt van de mobiele versie van het forum, kun je drukken op menu, en vervolgens drukken op "Bekijk desktop versie".
Vanuit de desktop versie kun je drukken of "Afbeeldingen", en kun je een afbeelding toevoegen.

Hoe is je Smart TV verbonden met het internet? Door middel van een kabel naar de powerline adapter?
Nee gewoon via aansluiting in muur
Reputatie 2
Ik denk dat Nathalielotte19 bedoelt dat ze bij KPN de internetkabel die in de TV ontvanger gaat in haar TV stopte. Bij KPN is namelijk het TV-signaal niet gescheiden van internet. Dat is bij T-mobile wel het geval, vandaar dat internet in poort 1 of 2 van het modem gestopt moet worden en TV in poort 3 of 4.

Nathalielotte, als ik jouw probleem goed uitlegt, dan zijn er maar 2 oplossingen. Of je legt een extra kabel die op poort 1 of 2 van het modem is aangesloten. Of je gebruikt de huidige kabel, maar die moet je dan in je modem uit poort 3 of 4 halen en in poort 1 of 2 stoppen. Als je daarna normaal televisie wilt kijken via de T-Mobile ontvanger, zul je alle kabels weer op hun oude plek moeten aansluiten.
Duidelijk verhaal. Dank je wel voor je inzet😃en geduld
Reputatie 2
Misschien heeft je TV ook draadloos internet? Dan heb je voor netflix helemaal geen kabelverbinding nodig.

Een andere oplossing is de zogenaamde powerplugs/powerline adapters. Die versturen internet via de stroomleidingen. Een powerplug sluit je aan op het modem (poort 1 of 2), de andere sluit je aan bij je tv en verbind de internetkabel met je TV. Zo'n setje powerplugs koop je vanaf zo'n 40 euro. Dan blijft je TV ontvanger aangesloten en heeft je eigen TV altijd een eigen internetverbinding.

Dit is een voorbeeld van zo'n set: https://tweakers.net/pricewatch/327762/tp-link-tl-pa4010kit-av500-nano-powerline-adapter-startset.html
Deze heb ik ook op mijn kamer op zolder en dat werkt prima. Bedankt voor al je bruikbare tips
Reputatie 2
Graag gedaan 😃
Reputatie 7
Yes! Fijn dat jullie er uitgekomen zijn! Veel plezier van het abonnement en Netflix.

Reageer