Beantwoord

IP adres locatie blijkt niet Nederlands te zijn?

  • 12 December 2020
  • 5 reacties
  • 479 Bekeken

Hi, ik probeer via Google Stadia games te spelen. Echter, wanneer ik een game start, sluit deze direct af met de melding dat de content niet in mijn land beschikbaar is.

Na contact met T-Mobile en Google Stadia, blijkt dat mijn publieke IP adres met een ander land dan Nederland geassocieerd wordt. T-Mobile gaf aan dat meer mensen hier momenteel last van hebben en dus geen toegang hebben tot Nederlandse content op verschillende platformen.

Blijkbaar is er een probleem voor IP adressen tussen 62.166.128.[…] en 62.250.128.[…]. Dit zou binnen twee dagen opgelost moeten zijn, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Mijn publieke IP adres ligt in de range zoals eerder aangegeven, en geeft via IP locatie vinder sites aan dat deze soms Belgisch is terwijl dit natuurlijk Nederlands moet zijn. Steekproeven van andere IP adressen in de reeks op IP locatie vinder sites geven wel Nederlands terug.

Weet iemand hier meer vanaf en hoe ik dit mogelijk op kan lossen? Als ik via mijn VPN provider connect met een Nederlandse server en Google Stadia open, doet alles het wel. Dat is natuurlijk niet wenselijk vanwege de verlaagde snelheid maar goed, het heeft dus wel iets te maken met IP en locatie, toch?

icon

Beste antwoord door Sander 14 December 2020, 12:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @BaconMilkshakes  Welkom in de community, lees even Hier.

Hopelijk kom je dan verder, het blijkt dat meer mensen hier tijdelijk last van kunnen ondervinden. Succes! 

Groetjes en fijn weekend

Beste @BaconMilkshakes  Welkom in de community, lees even Hier.

Hopelijk kom je dan verder, het blijkt dat meer mensen hier tijdelijk last van kunnen ondervinden. Succes! 

Groetjes en fijn weekend

Ah fijn, bedankt voor de snelle reactie!

Reputatie 7

@BaconMilkshakes Wat je zou kunnen proberen is een regio switcher gebruiken.

bijvoorbeeld Smartdns heeft een 14 dagen trial en werkt voor YouTube maar ook voor Netflix en Disney +

Het is misschien wat omslachtig maar het zou je moeten helpen. (tip stel je router in)

@BaconMilkshakes Wat je zou kunnen proberen is een regio switcher gebruiken.

bijvoorbeeld Smartdns heeft een 14 dagen trial en werkt voor YouTube maar ook voor Netflix en Disney +

Het is misschien wat omslachtig maar het zou je moeten helpen. (tip stel je router in)

Dat zou wss goed werken. Ik game nu via VPN en kan alles bereiken.

Reputatie 7

Hi @BaconMilkshakes,

 

Bedankt voor de VPN tip, die neem ik mee! We zijn op de hoogte en druk in gesprek hoe dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra ik meer weet, plaats ik het in dit topic: Stadia werkt niet

 

Ik sluit dit topic, zodat het gesprek centraal blijft en iedereen de updates terugvindt en ik geen berichten van klanten misloop.