Beantwoord

ip adres modem

  • 19 May 2022
  • 7 reacties
  • 306 Bekeken

ik wil graag alles in een , internet ,tv en vast bellen .heb al mobiele mobiel . ik heb nu glasvezel en wil daar gebruik van maken , maar wil weten of ik handmatig een ip adres toe kan kennen aan de nieuwe modem . zodat ik mijn nas , router en tv er op aan kan sluiten . na 5 medewerkers te hebben gesproken weet ik nog niets . de ene zegt ja de andere nee , en volgens de laatste kan er helemaal niets . terwijl de check altijd zegt dat tot een gig internet mogelijk is . een monteur kun je alleen bereiken voor een afspraak . ik moet dus mijn mobiele abonnement op gaan zeggen omdat er geen monteur te spreken is . wel heel slordig lijkt mij ….

icon

Beste antwoord door eric 19 May 2022, 19:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het is heel duidelijk. Een consumenten internet lijn heeft geen vast WAN IP adres. Maar er zijn zeker oplossingen voor om jouw toepassingen bereikbaar te houden. De eerste is een DDNS dienst zodat allerlei toepassingen achter de router, ook na het veranderen van het IP adres , gewoon bereikbaar blijven. Als je vanaf buiten alleen je NAS wilt bereiken kun je de Synology QuickConnect dienst gebruiken. Doet een beetje hetzelfde als DDNS, maar dan is het alleen voor alle Synology applicaties.

Voor de LAN kant kun je apparaten hetzelfde IP adres laten houden als je nu hebt. 

Het is heel duidelijk. Een consumenten internet lijn heeft geen vast WAN IP adres. Maar er zijn zeker oplossingen voor om jouw toepassingen bereikbaar te houden. De eerste is een DDNS dienst zodat allerlei toepassingen achter de router, ook na het veranderen van het IP adres , gewoon bereikbaar blijven. Als je vanaf buiten alleen je NAS wilt bereiken kun je de Synology QuickConnect dienst gebruiken. Doet een beetje hetzelfde als DDNS, maar dan is het alleen voor alle Synology applicaties.

Voor de LAN kant kun je apparaten hetzelfde IP adres laten houden als je nu hebt. 

het gaat mij ook om de lan kant , mijn pc gaat nu met een kabel naar mijn router , die gaat met een kabel naar de modem . mijn nas zit ook met een kabel in de modem . dus met mijn pc ga ik via de modem naar mijn nas . kan dit straks zo blijven ook al kan ik het ip adres van de modem niet zelf aanpassen ?

Reputatie 7
Badge +14

Het IP adres van de LAN zijde van de Zyxell router kun je zelf aanpassen!

Het IP adres van de LAN zijde van de Zyxell router kun je zelf aanpassen!

ok bedankt !

Het IP adres van de LAN zijde van de Zyxell router kun je zelf aanpassen!

ok bedankt !

nog 1 vraag , nu gaat er vanuit mijn modem (waar de wifi van uit staat n) een kabel naar boven in mijn losse router . van daaruit een kabel in mijn pc . kan ik vanuit die losse router nu ook een kabel naar mijn tv kastje doen die ernaast komt te staan ? dan hoef. ik geen tweede kabel naar boven te leggen . en kan ik in de zyxel modem de wifi ook uit zetten ?     zyxel t 54

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @glasfrankie 

Ja dat kan, naast het glasvezelaansluitpunt komt een mediaconverter van waaruit een internetkabel naar de Zyxel-T54 gaat en van daaruit kan een internetkabel naar boven naar je eigen router.

De WiFi kan uit op de Zyxel-T54, tv kan ook op je eigen router boven.

Reputatie 7
Badge +14

Vergeet niet de DHCP functie van je eigen router uit te zetten. De Zyxell is in jouw situatie geen modem maar ook al een router. Je kunt ook boven een eenvoudige 'switch' neerzetten in plaats van je eigen router.