Beantwoord

IP adres wijzigen

  • 1 December 2022
  • 13 reacties
  • 521 Bekeken

Goedemiddag. Ik lees wisselende verhalen, dus vandaar dat ik ook een poging doe.

Tijdens online gamen is het IP adres achterhaald en sinds dien vinden een aantal mensen het leuk om te ddossen. Hierdoor heb ik structureel heel vaak geen internet. Dat heb ik wel nodig gezien we allemaal vaker thuiswerken. En daarnaast doe je dit gewoon niet. Ga anderen pesten. 

Ik weet dat het allemaal niet mag etc. etc maar daar heb ik nu weinig aan. Inmiddels heb ik een VPN maar ook daar heb ik weinig aan, aangezien ze ons echte IP al hebben. 

Ik heb een T50 modem met een media converter. Als ik deze allebei 24 / 48 uur van het stroom haal, zal de lease dan verlopen en zal ik dan een nieuw IP adres hebben?

Zo nee, hoe kom ik dan aan een nieuw IP? Of ben ik genoodzaakt om mijn abonnement op te zeggen en over te stappen naar een andere provider?

Wat kan ik zelf doen en wat kan T-Mobile hierin doen?

Ik ben van plan nadat ik een nieuw IP heb om altijd via een VPN verbinding te maken zodat het niet meer voor zou moeten komen 

icon

Beste antwoord door eric 1 December 2022, 17:15

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt het bij het rechte eind. De uit te geven IP adressen zijn dynamisch en de leasetijd is ca. 24 uur.

Dus als je het modem voor 2 dagen uitzet zou deze een ander IP adressen moeten krijgen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Haboes 

Wanneer je de mediaconverter voor zeker 48 uur van het stroom haalt dan is de kans groot dat je een nieuwe IP adres toegewezen krijgt.

De lease verloopt al na 24 uur maar er is geen garantie datje na 24 uur in nieuwe IP adres hebt.

Bedankt, ik heb nu beide van het stroom gehaald. 

Zaterdag dus eerst de mediaconverter aan en na een minuut of 10 het modem aandoen? Moet ik het modem nog volledig resetten (fabrieksinstellingen) of is dat niet nodig.

Mocht dat niet werken, zou een upgrade naar een T54 modem helpen? Tenslotte heeft die een ander MAC adres en zou ik dus ook een ander IP moeten krijgen. Of is dat iets wat T-Mobile überhaupt niet doet (modem upgraden / verwisselen) 

Reputatie 7
Badge +14

Je hoeft het modem niet naar fabrieksettings terug te zetten. De DHCP server draait binnen het netwerk en die krijgt gewoon een IP adres request.

Er is geen modem omruil programma bij t-mobile.  Je zou wel een eigen modem kunnen aansluiten. B.v. een Fritzbox. Maar allemaal erg vergaand voor een ddos dingetje. Op een gegeven moment is het voor de aanvaller wel een keer klaar toch. Het kost hem ook moeite en resources.

Ik denk dat je zelf eens moet ervaren hoe vervelend het is als je al 2 weken lang te pas en te onpas geen internet hebt.

En dat eigenlijk de enige oplossing is 2 dagen helemaal geen internet te hebben in de hoop dat het dan opgelost is.

Het is niet zomaar een ddos dingetje. Het zijn hele communities die boot panels en dergelijke aanbieden. Is een complete business 

Reputatie 7
Badge +14

Juist, het is business, het kost ook geld om dit uit te voeren. Meestal voor geldelijk gewin of het ontwrichten van een organisatie. Maar bij een particulier, die ook nog eens een dynamisch IP adres heeft komt dit maar heel weinig voor. Je moet echt heel veel attempts op de router/firewall voordat het een verbinding dichtzet. Hoe heb je trouwens vastgesteld dat je continue onderder ddos attack ligt? Kan het niet gewoon een storing op de verbinding zijn?

Omdat ik een streamer ben en zodra ik live ga, valt mn verbinding weg. En aangezien ze het ook aankondigen in de live chat op YouTube. 

Die jochies weten helaas wel hoe het werkt. Ach ja ff 48 uur geen internet en dan een VPN en dan weer door met je leven 

Reputatie 6
Badge

Ik denk dat je zelf eens moet ervaren hoe vervelend het is als je al 2 weken lang te pas en te onpas geen internet hebt.

En dat eigenlijk de enige oplossing is 2 dagen helemaal geen internet te hebben in de hoop dat het dan opgelost is.

Het is niet zomaar een ddos dingetje. Het zijn hele communities die boot panels en dergelijke aanbieden. Is een complete business 

je moet je wel afvragen in hoeverre een ander IP op je internet verbinding je gaat helpen. De kans dat je nieuwe ip-adres ook snel bekend wordt is best groot. Misschien moet je overwegen het gamen en streamen via een VPN te gaan doen waarbij je voor iedere sessie een ander IP-adres krijgt,

Ik denk dat je zelf eens moet ervaren hoe vervelend het is als je al 2 weken lang te pas en te onpas geen internet hebt.

En dat eigenlijk de enige oplossing is 2 dagen helemaal geen internet te hebben in de hoop dat het dan opgelost is.

Het is niet zomaar een ddos dingetje. Het zijn hele communities die boot panels en dergelijke aanbieden. Is een complete business 

je moet je wel afvragen in hoeverre een ander IP op je internet verbinding je gaat helpen. De kans dat je nieuwe ip-adres ook snel bekend wordt is best groot. Misschien moet je overwegen het gamen en streamen via een VPN te gaan doen waarbij je voor iedere sessie een ander IP-adres krijgt,

Lees het eerste bericht van mij even. 

Modem en mediaconverter zijn nu sinds donderdag 14.00 uit. Nog een nachtje uit laten of kan ik het er weer in doen? Het is nu 29 uur geleden

Je hebt het bij het rechte eind. De uit te geven IP adressen zijn dynamisch en de leasetijd is ca. 24 uur.

Dus als je het modem voor 2 dagen uitzet zou deze een ander IP adressen moeten krijgen.

Helaas net alles weer aangedaan en nog steeds hetzelfde IP adres. Wat nu? Fritzbox ertussen doen? 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, het is ook geen garantie,  dat lees je ook in de andere topics. Moderators hebben ook geen tools om hierin iets te betekenen. Dus je zou nog met een andere router kunnen proberen, wie weet.

Tja, het is ook geen garantie,  dat lees je ook in de andere topics. Moderators hebben ook geen tools om hierin iets te betekenen. Dus je zou nog met een andere router kunnen proberen, wie weet.

Ja heb die fritzbox besteld. Die komt morgen binnen. Mocht dat ook niet werken dan stap ik wel over naar KPN. Is in principe toch dezelfde toko

Reageer