Beantwoord

IP Camera buitenhuis benaderbaar maken in de HG659

  • 17 October 2017
  • 6 reacties
  • 1958 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,
Ik heb een IP camera . Kan zowel op wifi als op een UTP-kabel.
Intern werkt ie prima maar extern kan ik geen contact krijgen.
Zowel op de PC als op de smartphone.
Interne poort (IP-Camera poort 8080), externe poort staat op 45.
Als ik buiten mijn externe IP adres invul op m'n 31.xxx.xxx.xxx:45 krijg ik geen contact.
Wie weet de oplossing?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 17 October 2017, 15:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo PaulOu,

Wat leuk dat je je IP Camera buiten huis wil bekijken.
Wat het snelste is om te proberen is even je IP camera in de DMZ zone te zetten zodat alle poorten naar de IP Camera open staan. Vergeet dan ook niet om je DDNS in te stellen op je IP camera in te stellen zodat je er ook bij kan als je ipadres is aangepast.

Kan je me vertellen wat voor camera je heb ?
Het is een redelijk oude Foscam FI8909W camera. Ik weet van de DDNS maar dat kost me 40€ per jaar. Dat heb ik er niet voor over. Toen ik nog bij ziggo zat werkte het ook zonder DDNS. Gewoon portforwarding en hoppa, beeld buiten het lokale netwerk om. En dat moet met dit modem toch ook kunnen. Heb al wel in de gaten dat meerdere mensen met dit soort problemen zit .O.a. met een nasserver. Ook geeft de (engelstalige) pagina voor de originele HG659 geen oplossing.
Reputatie 7
Hallo PaulOu,

Ik heb zelf een ddns van myfoscam.org zit er gratis bij :)
Kijk voor de portforwarding ook even naar https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-hg659-283957
begrijp ik goed dat je de externe poort 45 wil koppelen aan de interne poort 8080 ?
Reputatie 7
Hoi PaulOu, mijn tip had ook geweest om die poort te forwarden. Is het gelukt met de link van Hidden.nld? Houd je ons op de hoogte?

Gebruik je het voor beveiliging trouwens of is er iets speciaals te zien? Controle op de hond als hij alleen thuis is? 😉
Ik zit met een vergelijkbare vraag. Mijn camera is alleen te benaderen als'ie aan de UTP kabel hangt. Ik ben dan bv buiten met mijn foon op 4G (WIFI uit). dan lukt het wel maar het moet ook zonder UTP kabel kunnen. De camera geeft aan dat de 4g verbinding wel lukt met smartsites.t-mobile etc. Echter lukt het de app van de camera niet om te verbinden zodra de utp kabel er uit gaat.

externe poorten staan aangegeven in de camera.

In mijn geval heb ik een 06 abbo (Go 5GB dacht ik) en een extra sim kaart vd winkel gekregen voor in de camera (097 nummer). Die vinden elkaar dus alleen als de utp kabel aan de camera hangt. solo 4G werkt niet.

Reputatie 7
Hi roflastc, je verhaal kwam me bekend voor en zie dat het inmiddels al opgelost is via social media! 🙂 Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan zeker weten!

Reageer