Beantwoord

ip configuratie mislukt

  • 7 December 2019
  • 52 reacties
  • 4651 Bekeken

Reputatie 3

Sinds vanochtend kan geen enkel WIFI apparaat in huis nog verbinding krijgen met de router.

Netwerk is wel zichtbaar maar blijft steken op ip-adres ophalen.

Ik heb een draytek 2132fvn glasvezel modem en omdat ik al wifi problemen had heeft T-Mobile een FRITZ!WLAN Repeater geplaatst.

Dit werkte prima en had goed en stabiele wifi.

Router en repeater uitzetten en wachten tot de router weer is opgestart en dan pas de repeater aanzetten geeft geen oplossing.

Netwerk vergeten en opnieuw inloggen ook niet.

 

Wat kan ik nog meer proberen?

 

icon

Beste antwoord door Brian 10 December 2019, 16:32

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 3

@Jason & @Hidden.nld @Brian 

Ik heb inmiddels berichten ontvangen dat er nieuwe apparatuur onderweg is en ik daarna via Guidion een monteur kan inplannen.

 

Bedankt voor jullie hulp en reacties!

Reputatie 2

Hoi @Jason Er staat inderdaad een afspraak gepland voor de 26e. Gisteren kreeg ik helemaal geen ip adressen meer toegewezen, niet via Devolo en niet via Draytek. Geen enkel device kon meer gebruik maken van WiFi. Uiteindelijk maar weer een Factory Reset uitgevoerd op de Draytek en nu werkt alles (voorlopig) weer goed gelukkig. Hoop dat de monteur een structurele oplossing heeft (ik vermoed vervanging van de oude Draytek...). Deze lijkt na verloop van tijd DHCP problemen te krijgen. Ik laat nog wel even weten of het gelukt is, heb er alle vertrouwen in ;-)

Reputatie 3

@Waqqas bedankt voor je hulp en reactie.

Helaas heb ik (zoals blijkt uit mijn laatste reactie van 7 december) al deze stappen al eens doorlopen.

Net voor de goede orde dit (na een fact. reset van FRTZ) nogmaals gedaan. Zonder resultaat!

Probleem blijft:

  1. IP-adres wordt niet vrijgegeven door FRITZ
  2. Na een paar minuten (nog geen 5 minuten) geeft FRITZ niet meer thuis en kan ik via de kabel (want WIFI verbinding heb ik niet ivm uitblijven IP-adres) FRITZ niet meer benaderen.

Ik ben klaar met deze FRITZ en met de wankele WIFI verbinding van het  draytek 2132fvn glasvezel modem waar ik nu weer op aangewezen ben.

 

Ik ben niet blij! Daarom mijn vraag of een Medewerker van T-Mobile zelf zich met mijn probleem wil bemoeien (of bij jij @Waqqas een medewerker van T-Mobile, dan mijn excuus dat ik de aanname deed dat je niet voor T-Mobile werkt)

Reputatie 7

Hallo @M. Sommers 

 

Het komt omdat de verkeerde conclusies word getrokken. je geeft aan dat je wifi niet werkt.

Het probleem waar ik naar refereer heeft uitsluitend te maken met de bekabelde verbinding van de draytek. en daar gaat het mis. je repeater zit bekabeld aangesloten en is voor de draytek een bekabelde verbinding! het belscript ondervangt het probleem niet omdat de focus ligt op de wifi. richt je je op de playstation dat die bekabeld niet werkt kom je er wel ;)

maar geen nood @Brian gaat dit voor je oplossen. dat weet ik zeker!

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, wat @Hidden.nld zegt klopt helemaal. We hebben de opdracht voor de monteur vandaag uitgezet en hij kom bij je langs om de modem te vervangen en voor je aan te sluiten via de mediaconvertor!

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers

Haha nee hoor ik ben net als jou een klant 👍

Je zou nu trouwens wel eens een fabrieksreset kunnen proberen en vervolgens de repeater installeren met de handleiding. Mocht dat ook niet lukken dan kan je het met een Moderator bespreken als ze reageren 😉

Reputatie 3

@Waqqas thanks maar met fact.reset bedoelde ik fabrieksreset.

 

bin there done that.

 

Nogmaals dank!! ik wacht op een moderator……

…….

…..

..

.

 

 

.

 

:frowning2:

Reputatie 2

@Jason@Brian Vanmiddag een half uur met de klantservice gesproken. Zeer teleurstellend, want vervanging van de modem is geen optie. Er is geen bewijs dat het aan de Draytek ligt volgens de medewerker. Dat devices via de Devolo geen ip adres krijgen is niet voldoende bewijs. Er is nu (op afstand) een factory reset gedaan. Ik heb aangegeven dat ik dit al herhaaldelijk zelf heb gedaan, maar dat telt schijnbaar niet. Nu moet ik 3 dagen wachten en weer bellen met de klantenservice (dan ben ik al 2 weken verder...). Als ik dan nog steeds het probleem heb, dan gaan ze misschien verder kijken. Ik begrijp niet waarom het modem niet vervangen kan worden voor de Zyxel? In meerdere conversaties blijkt dat de oplossing te zijn voor dit probleem. Hoop dat T-Mobile alsnog mij wil helpen...

Reputatie 3

@Jason het heeft precies een week goed gedraaid. Nu weeeer ip config probleem. Zie bovenste 2 van screenshot, geen enkel apparaat heeft meer WIFI.

Ik ga maar voor de 4e keer weer eens bellen met de klantenservice...ze herkennen me daar inmiddels wel.

Reputatie 3

Helaas net gebeld met klantenservice. Honds behandeld. Ik moet het doen met wat ik nu heb. Argument: ik betaal alleen voor een bekabelde verbinding met de buitenwereld, meer niet.

 

Ik meen ook te betalen voor een router (zit toch in het abonnement opgenomen) waar een WiFi antenne op zit en die ook een signaal uitzend. Echter als dit signaal niet van die kwaliteit is die je er van mag verwachten mag je geen rechten verbinden aan deze dienst.

 

Omdat ik tot op heden nog steeds niet geholpen wordt door T-Mobile heb ik via #klachtenkompas een klacht ingediend.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M. Sommers,

 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer het IP-adres wederom niet vrijgegeven wordt. Heb je hier op alle apparaten last van? Is jouw Fritz bekabeld aangesloten als access point, of zoals je zegt als repeater ingesteld? 

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, bedankt voor de info en de uitgebreide toelichting! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd en ik hoor daar graag van je! :slight_smile:

Reputatie 2

Klacht bij klachtenkompas gemeld. Hopelijk helpt dit. Hier onder een aantal screenshots als bewijs van het probleem.

 

Iphone screenshot
Samsung Galaxy S8+ screenshot

[Screenshots verwijderd op verzoek van poster]

Reputatie 7
Badge +15

Hi @M. Sommers 

Zou Je je modem eens een fabrieksreset willen geven, met een tandenstoker of paperclip het reset knopje achter de modem in te drukken en wanneer alle lampjes uit zijn behalve het power lampje na ongeveer 10 seconden loslaten?

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo M. Somers,

Is de FRITZ!WLAN Repeater bedraad aangesloten? (Type 1750E ?)

Als het goed is heeft de monteur deze dan als Access point ingesteld. 

Als dit het geval is mag de Fritz niet gereset worden, anders werkt deze niet meer, en moet opnieuw geconfigureerd worden.

Mvg.

Marcel

 

 

 

Reputatie 3

Hoi, 

Deze is inderdaad bedraad aangesloten. Factory reset ben ik huiverig voor.

Kom wel weer in het modem en de repeater met mijn laptop en ethernet kabel maar liever niet.

 

@Waqqas waarom moet ik het draytek modem resetten? Naar mijn idee geeft het FRITZ modem geen IP vrij. Of maakt de repeater alleen een verbinding en krijg ik een IP vanuit het draytek modem? 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @M. Sommers 

Ik was niet op de hoogte van wat er nog ingesteld moet worden voor de repeater dus excuses daarvoor.

Bij gewone repeaters zoals devolo is het niet zo veel en als je er mee problemen ondervindt, kan je eens nagaan hoe het gaat met de wifi van je modem maar ik weet helaas niet hoe het met die Fritz zit.

Reputatie 3

Sorry, als acces point. Ja alle apparaten krijgen geen IP adres.

 

Het rare is dat na een dag de FRITZ van de spanning en de ethernet kabel er uit te hebben gehaald er weer een IP adres wordt vrijgegeven.

 

T werkt nu dus weer, maar voor hoe lang?

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, top dat het gelukt is met de nieuwe repeater! We hebben dit type net nieuw in gebruik dus ik heb nog geen uitgebreide handleiding kunnen vinden (ook niet online) maar dit type lijkt redelijk vergelijkbaar en daar vind je wel een uitgebreide handleiding voor. De repeater wisselt overigens net als de Zyxel modem automatisch tussen 2.4 Ghz en 5 Ghz maar je kan deze ook handmatig instellen. Ik kan mij voorstellen dat je dit ook bij de repeater het geval is!

Reputatie 3

Ik ben er uit! De fritz repeater 1750e werkt niet meer zoals de fabrikant het bedoeld heeft :-)

 

Als ik de 1750E met de kabel aan mijn PC hang en dan via http://192.168.178.2 inlog gebeurt er niks. (site is niet bereikbaar )

Ik heb de repeater een Fact.reset gegeven en na het opstarten kan ik wel via http://192.168.178.2 in de repeater komen echter wordt er nog steeds geen IP vrijgegeven. Nadat ik alles weer heb ingesteld (ook als accespoint) krijg ik nog steeds geen WIFI ook valt het me op dat alleen het 2,4ghz netwerk zichtbaar is. Het 5ghz signaal staat niet in de lijst met actieve WIFI-signalen (staat wel aan in de router hoor.. :-)  )

Na een minuut of 5 wordt de verbinding met de kabel via http://192.168.178.2 verbroken en kan ik de repeater nier meer benaderen. Pas na een fact.resest wel weer.

 

Noodoplossing is: Weer WIFI verbinding maken met het draytek 2132fvn glasvezel modem maar deze is:

1. een stuk trager

2. instabiel

Ik ben dus weer terug bij af!

 

@TMobile kom de repeater en de draytek 2132fvn maar ophalen en plaats een nieuw modem/router. Dit werkt zo niet meer!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jeroenwijnen,

 

Goed dat je hier aan de bel trekt! Gelukkig zie ik dat je al met onze collega’s geschakeld hebt. De afspraak staat erin voor 26 februari aanstaande. Laat je weten of het gelukt is? Ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om het te verhelpen! :smile:

Reputatie 3

@Hidden.nld

Mijn setup is redelijk basis.

Draytek modem met daaraan via poort 2 een netwerkkabel naar de FRITZ die het WiFi signaal verzorgt.

Verder aan poort 1 een LAN kabel naar een switch met daaraan mijn: PS4, blu-ray speler en home cinema receiver.

Poort 3 de LAN kabel voor TV.

Poort 4 niks.

 

Je vraag is al ik deze goed begrijp: op het moment dat FRITZ dienst weigert en geen IP adres vrijgeeft om dan via een netwerkkabel rechtstreeks op het draytek modem te controleren of in dan wel op internet kom?

 

 

Reputatie 7

@M. Sommers 

klopt! kan je bijvoorbeeld met de ps4 wel op internet ? volgens mij werkt deze dan ook niet maar de wifi van de draytek werkt wel.

Reputatie 3

Op t moment dat ik weer problemen heb ga ik bovenstaande proberen.

 

Thanks.

 

Probleem komt random ( nog geen patroon kunnen ontdekken) dus even geduld 😁

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, top dat je zelf al een aantal zaken hebt geprobeerd! Een vraag die ik heb, hoeveel apparaten verbinden er met de modem en/of de repeater? De repeater krijgt inderdaad een IP-adres toegewezen vanuit de modem, apparaten die met de repater verbinden krijgen dan vanuit de repeater een IP-adres. Ik begrijp dat de verbinding tussen modem en repeater  ook wegvalt, een fabrieksreset van de modem kan daarom in dit geval toch helpen. Zou je dit eens willen proberen? Ik ben benieuwd of de verbinding hierna wel constant blijft.

Reageer