Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11144 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

262 reacties

@TheJoker40 Uit het verhaal op Klachtenkompas kan ik niet halen of het om een losse IPTV-dienst gaat zoals bij jou, of om de TV-dienst van T-Mobile (dat is ook IPTV). En diegene heeft de T50, dus dat zou ook verschil kunnen geven, al hoort het natuurlijk gewoon te werken. Omdat we al het andere al uitgesloten hebben, zou je een eigen router kunnen gaan gebruiken. Dan heb je alles zelf in de hand. FritzBox is een veelgebruikte vervanger voor providerapparatuur en er zijn hier genoeg mensen met positieve ervaringen. Als je dat liever niet doet, heb ik nog één suggestie (met de aanname dat de TV bekabeld aansluiten geen optie is): je zou een wifi-punt kunnen nemen dat je naast de TV plaatst. Die verbind je draadloos met de T54 en je sluit de TV er bekabeld op aan. Het is een omweg, maar hopelijk werkt het wel.

@UmKa Voor de zekerheid: gaat het om een aparte IPTV-dienst of om TV van T-Mobile? En werkt het bij jou wel op een ander apparaat binnen je netwerk? Als dat niet het geval is, zou het ook kunnen dat je IP-adres geblokkeerd is. Dat heb ik hier vaker langs zien komen.

Beste TMTV, iptv niet vanuit t- mobile, zojuist Fritzbox geïnstalleerd en ik heb geen problemen meer met kijken naar IPTV. De Zyxel T54 blokt mijn stream. hoe kunnen we dit oplossen?  

Reputatie 7
Badge +6

@TheJoker40 Uit het verhaal op Klachtenkompas kan ik niet halen of het om een losse IPTV-dienst gaat zoals bij jou, of om de TV-dienst van T-Mobile (dat is ook IPTV). En diegene heeft de T50, dus dat zou ook verschil kunnen geven, al hoort het natuurlijk gewoon te werken. Omdat we al het andere al uitgesloten hebben, zou je een eigen router kunnen gaan gebruiken. Dan heb je alles zelf in de hand. FritzBox is een veelgebruikte vervanger voor providerapparatuur en er zijn hier genoeg mensen met positieve ervaringen. Als je dat liever niet doet, heb ik nog één suggestie (met de aanname dat de TV bekabeld aansluiten geen optie is): je zou een wifi-punt kunnen nemen dat je naast de TV plaatst. Die verbind je draadloos met de T54 en je sluit de TV er bekabeld op aan. Het is een omweg, maar hopelijk werkt het wel.

@UmKa Voor de zekerheid: gaat het om een aparte IPTV-dienst of om TV van T-Mobile? En werkt het bij jou wel op een ander apparaat binnen je netwerk? Als dat niet het geval is, zou het ook kunnen dat je IP-adres geblokkeerd is. Dat heb ik hier vaker langs zien komen.

Hi @TheJoker40

Werkt het wel als je de Firewall tijdelijk eens uitzet. 

Daarnaast vraag ik mij af wat die App op de Tv anders doet dan op je iPhone gezien dat daar wel op werkt via de Wifi. 


ik zal vanavond weer mijzelf verder verdiepen en kijken of dat iets zal doen, dit betreft meerdere IPTV applicaties op de tv zelf … dus dat stukje is al uitgesloten;( Wordt er echt hopeloos van.

Weet 99.9% zeker dat het met de mixxed vlan's te maken heeft. de 0.1% ga ik uitsluiten na de FRITZ!Box en het ligt niet aan de verschillende apps of TV.

Ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn nieuwe verbinding vrijdag ontvangen, echter sinds die tijd geen IPTV via T-Mobile netwerk. Wel als ik een hotspot via mijn telefoon maak en als ik een kabel vanuit de buurman aansluit (KPN). Indien er geen oplossing wordt geboden, zal ik mijn abonnement opzeggen gezien ik 14 dagen bedenktijd heb. 

”Gelukkig” ben ik niet de enige die hier last van heeft.. heb jij toevallig ook een zyxel t54 modem?

Ja ook de Zyxel t54 en internet only 1g up 1g down

Reputatie 2

Hi @TheJoker40

Werkt het wel als je de Firewall tijdelijk eens uitzet. 

Daarnaast vraag ik mij af wat die App op de Tv anders doet dan op je iPhone gezien dat daar wel op werkt via de Wifi. 


ik zal vanavond weer mijzelf verder verdiepen en kijken of dat iets zal doen, dit betreft meerdere IPTV applicaties op de tv zelf … dus dat stukje is al uitgesloten;( Wordt er echt hopeloos van.

Firewall uit werkt ook niet, wel weet ik dat Zyxel een mixed vlan heeft op de poorten, dit kan je helaas niet uitzetten. ik ga straks een FRITZ!Box lenen bij een vriend en kijken of het dan werkt..

Reputatie 2

Ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn nieuwe verbinding vrijdag ontvangen, echter sinds die tijd geen IPTV via T-Mobile netwerk. Wel als ik een hotspot via mijn telefoon maak en als ik een kabel vanuit de buurman aansluit (KPN). Indien er geen oplossing wordt geboden, zal ik mijn abonnement opzeggen gezien ik 14 dagen bedenktijd heb. 

”Gelukkig” ben ik niet de enige die hier last van heeft.. heb jij toevallig ook een zyxel t54 modem?

Reputatie 6
Badge +3

Hi @TheJoker40

Werkt het wel als je de Firewall tijdelijk eens uitzet. 

Daarnaast vraag ik mij af wat die App op de Tv anders doet dan op je iPhone gezien dat daar wel op werkt via de Wifi. 

Ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn nieuwe verbinding vrijdag ontvangen, echter sinds die tijd geen IPTV via T-Mobile netwerk. Wel als ik een hotspot via mijn telefoon maak en als ik een kabel vanuit de buurman aansluit (KPN). Indien er geen oplossing wordt geboden, zal ik mijn abonnement opzeggen gezien ik 14 dagen bedenktijd heb. 

Reputatie 2

Ik lees hierop ook dat iemand ook een klacht heeft over de nieuwe type zyxel modems:

Klachten kompas link
 En de eigenaar beweert dat na nader onderzoek is gebleken dat er een firmware fout zit in de zyxel modems.

Reputatie 2

Hoi @TheJoker40,

Welkom op de Community!

Zoals je het beschrijft, lijkt het niet aan je tv alleen te liggen (via hotspot werkt het immers wel) en ook niet aan enkel de T54 (de iPhone doet het tenslotte wel). Daarom gaat mijn vermoeden naar een combinatie van de twee. Ik lees hier en daar verhalen dat sommige apparaten moeite zouden hebben met WPA3, dat standaard aan staat op de T54. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax).

Hopelijk is een van bovenstaande instellingen de oplossing!

Hey @TMTV , bedankt voor je reactie.

ik heb je acties geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

ik ben wel even het volgende tegengekomen, ik heb 2,4ghz en 5ghz apart gehouden en heb daarbij standaard mijn TV op de 5ghz gezet. Nou heb ik deze even op 2.4ghz laten verbinden om te kijken of ik daar iets ervaar. En met pijn en moeite kan ik “SOMMIGE” streams/kanalen afspelen maar dat is echt willekeurig en is op “geluk” gebasseerd. Als ik dus aan het zappen ben kan het echt 2 minuten duren voordat ik een stream krijg “als ik gelukkig” ben natuurlijk en anders heb ik gewoon geen beeld… nou zeg ik het nogmaals als ik dus de TV verbind met mijn telefoon dan werkt alles gewoon goed en kan ik alles gewoon streamen en elke kanaal afspelen. Als ik op mijn telefoon verbonden ben met de wifi (5ghz of 2,4ghz) werkt de iptv daar ook gwn op zonder moeite.

 

ik heb geen idee wat de tv anders doet.. ik heb een oom die gisteren het zelfde tv heeft gekocht en ook nog is internet thuis van tmobile heeft. Ik zal het hem ook even vragen welke modem hij heeft en of hij het met de wifi kan proberen. Ik heb zelf al de modem een x gereset en de netwerk instellingen van de tv ook.. wat kan er anders nog gedaan worden in de modem?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TheJoker40,

Welkom op de Community!

Zoals je het beschrijft, lijkt het niet aan je tv alleen te liggen (via hotspot werkt het immers wel) en ook niet aan enkel de T54 (de iPhone doet het tenslotte wel). Daarom gaat mijn vermoeden naar een combinatie van de twee. Ik lees hier en daar verhalen dat sommige apparaten moeite zouden hebben met WPA3, dat standaard aan staat op de T54. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax).

Hopelijk is een van bovenstaande instellingen de oplossing!