Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11021 Bekeken

Reputatie 2

Beste Allen,

 

ik heb begin november een nieuwe abonnement voor internet van Tmobile mogen ontvangen. Het gaat hierbij om een glasvezel verbinding van 1gb/s.

 

zoals ik hier eerder en vaker ben tegengekomen in de community , ervaar ik ook het probleem met een blokkade op de stream van mijn IPTV. 

ik heb meerdere topics hierover gelezen op de community maar begrijp nog steeds niet wat de oplossing kan zijn.

het probleem: Ik heb een NIEUWE Samsung QN90B tv (2022), ik heb hierbij de applicaties : SMARTERS IP TV, FlixIPTV, Room IPTV, STB IPTV geprobeerd en allemaal vertonen het zelfde probleem. De m3u playlist wordt wel geladen maar en kan ook gewoonlijk kanalen selecteren maar er wordt geen playback/stream vertoont. Dit probleem ervaar ik alleen als ik verbonden ben met mijn tmobile wifi. Zodra ik mijn hotspot van mijn mobiel gebruik werken alle streams en kanalen gewoonlijk wel.

 

Er wordt blijkbaar ergens iets geblokkeerd door de Zyxel T54 modem, verder heb ik zelf al geprobeerd om de statische DNS te veranderen naar 8.8.4.4 of 8.8.8.8 maar dit werkt ook niet. Heeeel af en toe als ik de iptv app op mijn tv open heb staan en als ik in de instellingen bezig ben zie ik heel kort de stream  verschijnen maar deze verdwijnt weer kort. Ik heb al mijn IPTV provider gevraagd of hij kan zien of er een isp lock of andere soort blokkade op zit maar dit is niet het geval want de M3U playlist werkt gewoon op mijn iphone wel, deze is ook verbonden met de tmobile wifi. Ik heb al meerdere M3U playlist geprobeerd op de TV maar helaas niks werkt en ben er zeker van overtuigd dat er een blokkade zit door Tmobile.

 

kan iemand mij hierbij helpen ajb?

 

icon

Beste antwoord door TMTV 27 November 2022, 20:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

262 reacties

Reputatie 2

@TMTV 

Dat is inderdaad de archer c7 van tp-link met een ziggo branding en firmware erop.  Het heet ziggo -c7 in dit geval.. ik zou het eventueel kunnen proberen om de firmware te kunnen flashen nooit eerder gedaan maar voor deze ziggo router heb ik nooit betaald kwam gratis mee ooit.. @Waqqas en als dat ook niet lukt kan ik nog terugvallen op de €55-€59 router die je hebt aangeboden.

 

Tot zo ver wil ik jullie wel van harte bedanken voor het meedenken, ik ga het eerst met de ziggo router probereren! Ik houd jullie wel op de hoogte!

Reputatie 2

 @TMTV @Waqqas @UmKa 

Een geweldige update met een “maar”:

De tp-link archer C7 (v2) die ik nog had liggen heb ik kunnen omtoveren van een ZIGGO firmware naar een originele TP-LINK firmware dankzij jullie hulp + https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1674027 (link naar firmwares) in combinatie met de settings voor IPTV VLAN 300 via: https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-huawei-modem-vervangen-voor-eigen-router-305727

 

Dus de situatie is nu: huidige zyxel t54 modem ligt weer in de kast en is vervangen door mijn Tp-link archer c7 AC1750 router, hierop heb ik dus de kabel in de blauwe WAN/Etherner port erin gedaan vanuit de mediaconverter en heb ik de volgende instellingen ingesteld (via bovenste community overgenomen)

 

Nadat ik de ziggo firmware heb gecracked met de TP-Link firmware van Dav1d op de Tweakers forum, was het mogelijk om deze TP-LINK router te upgraden naar de meest recente versie dat beschikbaar was vanuit hun eigen site. In de eerste instantie had ik geen internet via de wifi verbinding en was het allemaal lastig omdat ik een beetje noob ben op dit soort punten. Ik heb de TP-Link router fysiek met een netwerkkabel (op poort 1 van de router) moeten aansluiten met mijn laptop om daar in de instellingen van de router te komen. Dit zijn gewoon default settings en is op de website te vinden.

 

Al en al is het nu gelukt om gewoon dual band router te hebben dat ook nog internet ontvangt en waarbij mijn IPTV ook gelukkig werkt op de TV. Alleen is dit natuurlijk geen “echte” oplossing en ik zal Tmobile daarom  vragen om een andere versie van een modem te leveren. Ik ontvang nu helaas wel heel wat minder snelheid (met kabel net geen 500mbps en 5ghz op 1 meter afstand 330-400 mbps). Dit is op dit moment niet heel erg maar je betaalt wel voor de 1gbps. Als ik de datasheet van de router bijpak dan zie ik dat deze makkelijk de 1ghz+ moet gaan behalen met 5ghz maar ik weet niet wat ik nog moet doen met om dit te behalen gezien dit een kale firmware upgrade was en dat de instellingen niet aangeraakt zijn.

 

Tot zover is het IPTV verhaal opgelost dmv een workaround maar conclusie is toch dat er een probleem zit met het VLAN settings van de zyxel t54 modem, met bepaalde apparatuur zoals een smarttv werkt dit niet perfect als het gaat om IPTV. Ik zal hiervoor met Tmobile zelf nog een keer contacteren zodat dit permanent opgelost kan worden met hun eigen modem. Tot zo ver bedankt en als jullie nog tips hebben voor om de snelheid issue op te lossen met de TP-LINK Archer C7 , be my guest!

Reputatie 6
Badge +3

Tot zover is het IPTV verhaal opgelost dmv een workaround maar conclusie is toch dat er een probleem zit met het VLAN settings van de zyxel t54 modem, met bepaalde apparatuur zoals een smarttv werkt dit niet perfect als het gaat om IPTV. Ik zal hiervoor met Tmobile zelf nog een keer contacteren zodat dit permanent opgelost kan worden met hun eigen modem. Tot zo ver bedankt en als jullie nog tips hebben voor om de snelheid issue op te lossen met de TP-LINK Archer C7 , be my guest!

Er zijn geen VLAN's aan de LAN kant van de T54, alleen aan de WAN kant. En als daar het probleem in zou zitten zou het ook niet via je iPhone werken 😉. Het maakt voor de T54 niet uit wat voor client het is, sterker nog die weet nog niet eens het verschil tussen de clients. Het heeft niks met VLAN’s te maken. 

Hopelijk weet @Lisa iemand die het probleem kan oplossen. 

Reputatie 2

@TechRacing93 

 

Wel vreemd dat het enkel met de SMART TV als client problemen levert en bij dit type modems.
Er zit zeker een bug in dat is nu denk ik wel de conclusie die getrokken kan worden gezien ik niet de enige ben die problemen heeft met de T54 op dit gebied.

 

Ik had dezelfde problemen zoals beschreven met de zyxel router en had ook geen iptv meer wel de overige zaken..Netflix en TV

Tv via een hotspot (telefoon) gekoppeld dan werkt het wel.

Oplossing: eigen Asus AX5400 router geplaatst en geconfigureerd vlan 300….probleem opgelost. 

Alles werkt weer als vanouds

Reputatie 2

@John1157 Het “vervangen” van de router met een eigen / andere merk is meer een workaround. Ik heb een kennis die exact zelfde modem heeft, ook een samsung tv van 2021 en exact zelfde iptv provider en bij hem werkt het gewoon wel.

 

Bij hem hebben ze het ergens in de maand Juni geplaatst zijn glasvezel verbinding en die van mij is in de maand November geplaatst (zit een verschil in de firmware) Ik geloof dat er ergens in het firmware een bug zit en dit zou opgelost moeten worden door Tmobile. Ik heb tmobile genomen omdat ze op dat moment een aantrekkelijke aanbieding hadden en wil eerlijk gezegd niet 50-100 euro + nog geld spenderen aan een eigen router.. zou zonde zijn van de aanbieding. Tmobile heeft mijn melding doorgezet naar de backoffice en ben nog in afwachting op een reactie.

 

ik heb zelf op de website van Zyxel gekeken en kon op de support website niet even snel een firmware update zien voor deze modem (nog al onduidelijke website).

Beste allen,

had hetzelfde probleem als thejoker40. De smartone app en mijn smarters pro app werkte niet meer sinds mijn overstap naar Tmobile. Heb contact opgenomen met Tmobile en heb gevraagd of ik de T54 om kon ruilen voor de T50 en heb ze uitgelegd waarom. Heb vandaag de T50 binnen gehad en aangesloten. Nu werken beide apps perfect en is mijn probleem opgelost. Hoop dat deze informatie nuttig is voor wie het betreft. Succes 🤞🏽 

@TheJoker40 

zie bovenstaande tekst 👍🏽

Reputatie 2

@Rai-77 

 

Na 3-4x telefonisch contact te hebben gehad met Tmobile en een melding laten doen bij de backoffice (26-27nov) ben ik op een teleurstellende manier erachter gekomen dat ze mijn melding hebben afgesloten zonder enige vorm van terugkoppeling. Gisteren heeft tot 2 personen mij aangegeven dat ze mij telefonisch zouden terugkoppelen over mijn probleem en helaas moest ik vandaag weer tmobile bellen voor mijn probleem (status). Brandon (persoon van klantenservice) heeft mij vandaag goed te woord gestaan en heeft gevraagd voor mij of ze mij ook een T50 modem kunnen geven. 
 

alleen wil ik wel weten of je de volle 1gigabit ontvangt op je mobiel/apparaten en of de wifi signaal goed is vergeleken met de t54.. Ik zou ook de t54 willen behouden gezien het bij een vriend wel werkt , alleen heeft deze een andere software versie dan die van mij. Ik wacht het nog even af en hoop dat het met t50 goed komt en anders moet ik een officiële klacht indienen. Ik heb namelijk van de klantenservice begrepen dat ze dit probleem heel vaak hebben gehoord in de afgelopen korte tijd. Dus dit lijkt een trending probleem met de nieuwe t54 modem.

 

thanks voor de tip!

@TheJoker40 

Dat is heel vervelend als je belt voor een probleem en de mensen van Tmobile gaan er op deze manier mee om. Je moet dus net geluk hebben wie op dat moment opneemt om jou te helpen. Ik had het geluk om geholpen te worden door Eva, want zij toonde begrip, had alle geduld voor mij en ze was super vriendelijk. 
De T50 werkt hier perfect en haalt de zelfde resultaten als de T54, maar ik heb een abonnement van 400mbit. Ik zou dus niet weten of die Gigabit behaalt kan worden met de T50, maar dat is het proberen waard. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rai-77 

De Zyxel-T50 is een prima router en gigabit snelheden kunnen bekabeld zeker behaald worden, WiFi 6 ontbreekt wel maar met WiFi 5 haal je ook mooie snelheden via de WiFi 🙂

Reputatie 2

Hallo @Rai-77 

De Zyxel-T50 is een prima router en gigabit snelheden kunnen bekabeld zeker behaald worden, WiFi 6 ontbreekt wel maar met WiFi 5 haal je ook mooie snelheden via de WiFi 🙂

@Waqqas 

ik haal nu makkelijk 800-1gbs op diverse apparaten. Mocht ik met de t50 dit niet behalen zal ik deze gewoon retourneren voor een andere t54…

Hee, TheJoker40.

Heb je voor de app betaald? vaak melden de IPTV-aanbieders hun server niet aan bij WHC waardoor de jezelf de eenmalige kosten dient te te betalen. 
probeer anders STB-smart (Stalker-portaal) je dient de virt-mac-adres door te geven aan de server-eigennaar…

Gr

Reputatie 2

Hee, TheJoker40.

Heb je voor de app betaald? vaak melden de IPTV-aanbieders hun server niet aan bij WHC waardoor de jezelf de eenmalige kosten dient te te betalen. 
probeer anders STB-smart (Stalker-portaal) je dient de virt-mac-adres door te geven aan de server-eigennaar…

Gr

@ZachteG  FlixIPTV wat ik heb is een betaalde/premium versie, andere IPTV apps zijn gratis om te gebruiken. Maar Tmobile heeft nog steeds mijn probleem niet opgelost (modem geruild). Ik heb ze nu 100x moeten bellen om te vragen naar een vervangede modem, klantenservice is gewoon een teleurstelling en 9/10 hebben helaas niet echt een technische achtergrond waardoor ik mijn probleem niet goed kan uitleggen… 

Reputatie 6
Badge +3

 
 

alleen wil ik wel weten of je de volle 1gigabit ontvangt op je mobiel/apparaten en of de wifi signaal goed is vergeleken met de t54.. Ik zou ook de t54 willen behouden gezien het bij een vriend wel werkt , alleen heeft deze een andere software versie dan die van mij.

Welke firmware heb jij draaien in vergelijken bij je vriend? 

Reputatie 2

@TechRacing93 

Mijn modelnaam: DX5401-B1 

Mijn firmware versie : v5.17 (ABZC.0) T54C_b17_0826

—-

modelneem van vriend : DX5401-B0

firmware versie van vriend : v5.17 (ABZC.0) T54C_b12

 

ik heb even op de website van Zyxel gekeken maar als ik dan een firmware wil gaan zoeken verwijst deze mij weer naar mijn Internet service provider (tmobile), dus van het kastje naar de muur verhaal. Ze hebben echt een vage website… Ik heb Tmobile afgelopen Maandag gebeld om te vragen of ze mijn versie kunnen downgraden naar een oudere versie of een andere modem kunnen opsturen, ik ben nog in afwachting. Inmiddels zijn we al 2-3 weken verder met zelfde problemen, nu heb ik een andere probleem erbij gekregen dat mijn apparaten geen verbinding maken met de 2.4ghz en 5ghz wifipunt, of dat de verbinding automatisch wordt verbroken met dat wifi punt en dan kan ik het niet herstellen (gebeurt af en toe).. Wat een ellendige apparaat is dit zeg….ik wacht tot maandag af en als ik dan niks hoor ga ik een officiele klacht indienen, het moet nergens niet zo moeilijk zijn om een nieuwe modem te kunnen krijgen

Reputatie 2

Ik ben klaar met tmobile.

na 100 belletjes gepleegd te hebben, zo veel meldingen te hebben uitgezet naar de backoffice, tig medewerker via de chat hebben te gesproken lukt het ze maar niemand om een klant te helpen met een vervangende modem.

 

ik heb mijn longen uit mijn lichaam moeten praten om mijn probleem op verschillende manier de unskilled bemande klantenservice mijn probleem uit te leggen. Nou heb ik voor een klachtenformulier gezocht en nee die bestaat niet, logisch. Anders zouden ze maar constant de klachten moeten behandelen , de klantenservice kan geeneens een melding compleet doorzetten naar de backoffice laat staan een klacht behandelen. Ik krijg constant leugens te horen, constant worden er meldingen gemaakt richting het backoffice team maar geen uitkomst voor een vervangende modem. Hoe moeilijk kan het zijn. Over het backofffice team wil ik niet eens veel praten, dat is weer het andere helft van de unskilled team. Constant meldingen afsluiten zonder enige vorm van terugkoppeling, constant zelf bellen om de terugkoppeling te horen. Ben klaar met T-mobile dat ze klanten aan het lijntje houden. Ik zal een andere communitypost plaatsen en dit soort schandalige praktijken van Tmobile vermelden. Na een maand geduld te hebben heb ik genoeg gewacht vind ik. @Waqqas ik heb gevraagd of het contract opgezegd kan worden zonder een afkoopsom/boete, want ben er daadwerkelijk klaar mee.

 

 

@Jason 

ik zag jou toevallig onder een post wat betreft het niet bestaan van een klachtenformulier, nu begrijp ik jullie waarom haha. Maar goed jij kan er ook niks aan , toch..?

 

Reputatie 7

Hi @TheJoker40, ik had ontzettend gehoopt op een andere terugkoppeling! Weet dat ik jouw gevoel kan begrijpen en ik baal er dan ook van dat afspraken niet altijd zijn nagekomen en je niet op de hoogte bent gebracht van de uitkomst van het onderzoek. Dit had niet zo mogen verlopen, excuses hiervoor. Omdat ik net als jij ook heel graag wil weten of de problemen verdwijnen met een ander modem, wil ik alsnog achter de swap aan gaan voor jou. Ik wil graag van jou weten of ik de T-54 om kan wisselen voor een andere T-54 of dat je het liever met de T-50 wilt proberen. Voor het laatste dien ik namelijk aan te kloppen bij onze technische dienst, maar de eerste optie die kan ik voor jou regelen. Hiermee ga ik buiten het boekje om, omdat de technische dienst heeft aangegeven dat de fout waarschijnlijk niet in het modem zit. Toch wil ik dit inzetten als laatste redmiddel voor jou. Laat je aan mij weten of ik hiermee voor jou aan de slag kan gaan of blijf je bij jouw laatste beslissing? Die uitkomst respecteer ik uiteraard ook, al zie ik het natuurlijk het liefste anders. 

Reputatie 2

@Lisa 

 

Wat gaat er veranderen? Ik heb al 5x melding uitgezet naar backoffice en altijd zijn ze afgekeurd. Ik heb alle hoop verloren en ik zal je uitleggen waarom.

Gisteren heb ik nog een keer servicedesk via de chat benaderd en een ene Frank gesproken. Heb hem de hele situatie uitgelegd (nog een keer natuurlijk want ik heb daarvoor de tijd..) EN EXPLICIET GEVRAAGD OF IK EEN VERVANGENDE MODEM KAN KRIJGEN?. 
 

Frank: “Ja hoor meneer wat ik voor u ga doen is ik ga een monteur sturen” , ik zeg tegen hem voordat je een monteur langs stuurt moet ik wel weten of hij een MODEM bij zich heeft anders HEEFT HET GEEN NUT. Frank: “Ja Hoor je hoeft geen zorgen te maken” de standaard klantenservice leugen dat ik al een maand lang moet aanhoren. En ja dank je Frank, en een minuut later een mail ontvangen dat ik een afspraak kan inplannen met Guidion voor vandaag tussen 14:00-16:00. En voordat ik verder ga maak ik nog een teleurstelling mee, want wat doe onze meneer Frank van de servicedesk, je zou denken dat er nu in de werkbon iets zou staan van het vervangen van een modem nee hoor hij doet niet wat er gevraagd wordt en is zeer laks om zelf wat te typen in de werkbon en neemt precies de werkbon over van afgelopen 12 December wat een andere collega heeft getypt. Zeer laks en onkundig, dus ik heb zelf toevoeging gedaan aan de werkbon (dat kan blijkbaar bij het maken van een afspraak), vervolgens bel ik later Guidion nog om te vragen of ZE EEN MODEM meenemen voor deze afspraak want ik weet het van de vorige bezoek dat die monteur zei: wij hebben geen modem bij ons , deze moet tmobile sturen. En de mevrouw zegt van nee helaas gaat de monteur geen modem vervangen. Dus lekker weer een dag verder een meer kosten gemaakt want tijd kost geld en nog een stapje hoger kwa frustratie. Dus bij deze wil ik Frank van de servicedesk bedanken! toppie kerel! Monteur is langs gekomen heb het aan hem verteld dat ales kwa internet, meting, etc alles goed werkt en dat er alleen in combinatie met randapparatuur en de modem dingen niet goed werken. 
 

en om dit nu 1000% te bevestigen heb ik maar de zyxel t54 modem van meegenomen van mijn vriend en bij mij aangesloten en alles werkt perfect. Maar goed bedankt Tmobile toppie klantenservice. Monteur heeft maar wat uitgetypt in de werkbon en weet niet wat  er nu gaat gebeuren. Ik betaal lekker volle pond voor een halfwerkende modem. Dus wat kan JIJ voor mij betekenen wat de anderen al hebben geprobeerd?

 

 

Reputatie 7

Hi @TheJoker40, goed om te horen dat het ander T54 modem wél juist werkt. Daarom heb ik dan ook direct een nieuw modem voor je aangevraagd. Wil je die aansluiten en het oude modem retourneren? Ik ben heel benieuwd of dit nu eindelijk de oplossing gaat zijn. Het kan bijna niet anders, fingers crossed! 

Reputatie 2

@Sander 

 

ik heb de nieuwe modem vandaag ontvangen en direct aangesloten.

Dan denk je eindelijk na een maand een modem te ontvangen hebben met een oude versie erin want dat heb ik nu zo vaak aangekaart in beide topics wat ik heb aangemaakt. Dan ontvang je het exact zelfde versie-model als de huidige wat weer niet functioneert. Nou heb ik 2 meldingen naar de backoffice laten maken en 2x erin vermeld dat het een probleem was met de huidige modem en de versie daarvan (software of modelnr) , en nu ontvang ik precies hetzelfde modem met EXACT zelfde versie met zelfde bugs en fouten. 
 

Nou vraag ik het nog een keer, kan het geregeld worden dat er een andere software erop geïnstalleerd kan worden een oudere versie op deze modem want ik heb er nu nog steeds niks aan …

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben bang dat dit, al krijg je de oude versie erop, op een gegeven moment toch overschreven wordt. Er bestaat niet een update fasering per aansluiting alleen wordt niet iedereen tegelijk van zo'n nieuwe versie voorzien. In zo'n update zitten niet alleen cosmetische verbeteringen maar ook zaken als security updates en patches. Zonder alle details te hebben bekeken, maar als er iets bijzonders voor jou is, zou een eigen router nog een oplossing zijn? Dan ben je niet afhankelijk van de software updates van de provider.

Reputatie 2

@eric 

 

Bedankt dat je aan het meedenken bent, maar als dit het manier is van handelen van een structurele probleem zal tmobile nog heel vaak meldingen binnenkrijgen hierover. Daarnaast heb ik in een eerdere reactie aangegeven dat ik tmobile heb gekozen omdat zij hier de glasvezel hebben aangelegd en scherper waren geprijsd ivm concurrent, dus nu ga ik een router aanschaffen van 80-100€ , maar wat heb ik aan mijn deal nu? 
 

de scherpe prijs wat ik had is dan niet meer relevant want die heb ik dan door een FOUT VAN TMOBILE MODEMS uitgegeven aan een zelf gekochte modem. Dit hoort niet. Dus mijn verzoek wordt gewoon niet opgepakt , de backoffice is alleen goed in meldingen sluiten. Een oudere software versie zelf erop krijgen is niet mogelijk omdat de fabrikant zelfs geen support hierop levert omdat het van tmobile afkomstig is en die verwijst me weer naar tmobile. Wat een dilemma en een en al ellende zeg. Ben er echt gestoord aan geraakt dat ze dit niet kunnen verhelpen zonder dat ik €100 kosten aan hoeft te maken

Vanaf vanmiddag overgestapt van KPN naar Tmobile internet thuis en ook ik kan geen iptv meer kijken. Iptv provider ziet geen issues aan zijn kant en toevallig kom ik nu dit ticket tegen wat mij dus aan t denken zet… ben dus niet de enige die hier last van heeft. Workaround, prima als dat een oplossing is, maar dat lijkt mij niet de juiste manier of methode vanuit tmobile. Dit schijnt een issue te zijn bij de type t54 modems met blijkbaar t zelfde firmware wat hetgene blokkeert…. 
 

Laat eens wat slimmere mensen naar dit probleem kijken vanuit tmobile en gooi svp een ander firmware de deur uit! 

Reputatie 2

Vanmorgen overgestapt van kpn naar tmobile. Monteur geweest en alles leek goed te werken tot dat ik erachter kwam dat iptv bedraad niet werkt...op de mobiel via de wifi werkt het wel. Dan denk je ik ga vanaf de tv ook met wifi ipv bedraad maar dit werkt dus ook niet. Baal hier goed van ....nu de topics te hebben gelezen zijn we in principe genaaid betreft iptv. Pas die firmware aan is dat nou zo moeilijk. Jammer dit denk er nu al aan om de boel terug te sturen. Bah