Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11021 Bekeken

Reputatie 2

Beste Allen,

 

ik heb begin november een nieuwe abonnement voor internet van Tmobile mogen ontvangen. Het gaat hierbij om een glasvezel verbinding van 1gb/s.

 

zoals ik hier eerder en vaker ben tegengekomen in de community , ervaar ik ook het probleem met een blokkade op de stream van mijn IPTV. 

ik heb meerdere topics hierover gelezen op de community maar begrijp nog steeds niet wat de oplossing kan zijn.

het probleem: Ik heb een NIEUWE Samsung QN90B tv (2022), ik heb hierbij de applicaties : SMARTERS IP TV, FlixIPTV, Room IPTV, STB IPTV geprobeerd en allemaal vertonen het zelfde probleem. De m3u playlist wordt wel geladen maar en kan ook gewoonlijk kanalen selecteren maar er wordt geen playback/stream vertoont. Dit probleem ervaar ik alleen als ik verbonden ben met mijn tmobile wifi. Zodra ik mijn hotspot van mijn mobiel gebruik werken alle streams en kanalen gewoonlijk wel.

 

Er wordt blijkbaar ergens iets geblokkeerd door de Zyxel T54 modem, verder heb ik zelf al geprobeerd om de statische DNS te veranderen naar 8.8.4.4 of 8.8.8.8 maar dit werkt ook niet. Heeeel af en toe als ik de iptv app op mijn tv open heb staan en als ik in de instellingen bezig ben zie ik heel kort de stream  verschijnen maar deze verdwijnt weer kort. Ik heb al mijn IPTV provider gevraagd of hij kan zien of er een isp lock of andere soort blokkade op zit maar dit is niet het geval want de M3U playlist werkt gewoon op mijn iphone wel, deze is ook verbonden met de tmobile wifi. Ik heb al meerdere M3U playlist geprobeerd op de TV maar helaas niks werkt en ben er zeker van overtuigd dat er een blokkade zit door Tmobile.

 

kan iemand mij hierbij helpen ajb?

 

icon

Beste antwoord door TMTV 27 November 2022, 20:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

262 reacties

Reputatie 2

Heb wat ontdekt. Op mijn LG tv werkt iptv allemaal prima bedraad...op mijn nieuwe Samsung QN93B dus niet....Samsung lijkt me de issue....heb er 2 verschillende iptv apps op gebruikt ...smartens en hotiptv beide werken ze niet dwz er kan niets mee worden afgespeeld, het overzicht van films wordt wel weergegeven. Op de lg draai ik de smartens app deze werkt daar prima op. Dus is iets met de samsung tv of in combi met de T54,.weet alleen nog niet wat het is.

Reputatie 2

Heb wat ontdekt. Op mijn LG tv werkt iptv allemaal prima bedraad...op mijn nieuwe Samsung QN93B dus niet....Samsung lijkt me de issue....heb er 2 verschillende iptv apps op gebruikt ...smartens en hotiptv beide werken ze niet dwz er kan niets mee worden afgespeeld, het overzicht van films wordt wel weergegeven. Op de lg draai ik de smartens app deze werkt daar prima op. Dus de samsung tv in combi met de zyxel T54 werkt dus niet. Er zit idd een blokkade vanuit de zyxel router. Op mn Samsung tv kan ik niets wijzigen of instellen ook verschillende ip apps geprobeerd  met hetzelfde probleem. @T-Mobile kan dit vanuit jullie verholpen worden dmv andere firmware? Voorheen bij kpn met een experiabox v10A router nooit problemen ondervonden. 

 

Reputatie 2

@Chriscross76 

 

wat toevallig dat we de zelfde tv hebben.

ik heb inderdaad ook de 65QN93B 2022 Neo QLed. 
Maar zoals je ziet geven meerdere mensen aan last te hebben voor deze probleem dus dat betekent dat het niet aan deze type tv kan liggen. Iemand van de klachten afdeling heeft mij benaderd om hulp te bieden dus we gaan even kijken wat hij voor mij kan betekenen. Jammer dat het to zo ver moest komen maar een firmware pushen of een andere modem uit de plank halen met een oudere software is ook niet mogelijk. Een t50 is een downgrade weer naar wifi 5 en verlies je weer snelheden.

 

ik houd jullie wel up to date, laat deze topic een voorbeeld zijn.

 

 

Reputatie 2

@TheJoker40 ...Ja idd toevallig dat we hetzelfde toestel hebben. Bij mijn wat ouder LG tv met iptv werkt het wel. Wat doet die zyxel T54 dan anders? En als ik in plaats van de app er nu eens een kastje voor iptv tussen zet krijg je het dan ook werkend of maakt dat niets uit?  Zoals je aangeeft dat firmware pushen of een andere router van de plank halen niet gaat gebeuren dan blijft er in mijn ogen weinig tot niets over. Dan kan ik net zo goed weer overstappen naar een andere provider....heb nog 13 dagen bedenktijd. T-mobile zit toch op de kpn lijn waarom dan geen soort overeenkomst met soort gelijke modems. 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt ook een eigen modem/router aansluiten of een tv decoder van t-mobile aansluiten.

Reputatie 2

Over welke modem hebben we het dan, en hoe/wat zijn dan de juiste settings in de modem.? Tv decoder van T-mobile kun je niet gebruiken voor iptv. 

Reputatie 7
Badge +14

Over welke modem hebben we het dan, en hoe/wat zijn dan de juiste settings in de modem.? Tv decoder van T-mobile kun je niet gebruiken voor iptv. 

Er is een eigen topic van en er zijn ook vele topics van klanten die verschillende types routers hebben ingezet en zo volledige vrijheid hebben op hun verbinding. Maar een beetje IT kennis is wel handig.

Reputatie 2

Dank voor je reactie en link...heb gewoon een modem nodig die dat iptv laat werken:). 

Reputatie 1

Ook hier net Tmobile Thuis internet gekregen vandaag en iptv via de app op de TV werkt niet.

Via de mobiel en formuler z10 box werkt wel.

 

Reputatie 2

@ChrisWeertjes 

 

gewoon opzeggen, bespaart je hoop tijd en moeite.

als je je gezonde verstand nog lief hebt zou ik geen tmobile abonnement afsluiten.

Reputatie 7
Badge +6

Hi all, in dit topic geeft @Lisa aan dat er een (tijdelijke) oplossing is gevonden voor streamingdiensten (en IPTV) die niet werkten in combinatie met Samsung TV's. Misschien kunnen jullie je daar melden, zodat deze fix ook bij jullie toegepast kan worden, in afwachting van een permanente oplossing. Hopelijk werkt dit ook voor jullie!

@Lisa Dit maakt me wel heel nieuwsgierig wat die fix dan inhoudt. Zou je dat na kunnen vragen?

Reputatie 1

Misschien inderdaad een Samsung Tizen compatibiliteit probleem, want dat heb ik ook.

Ik zal het zo snel mogelijk testen.

Reputatie 2

@TMTV 

 

Hoe raar is het dan dat als iemand een soortgelijke probleem aangeeft dat het meteen opgelost kan worden he? Beetje vreemd allemaal. En dat er dan “achter de schermen” oplossingen worden aangeboden of aanpassingen worden gedaan op de modem zonder terugkoppeling aan die klant waarschijnlijk. Vind het nog steeds een kansloze tent die klantenservice. Ze hebben 5 meldingen richting de backoffice van mij allemaal klakkeloos afgesloten zonder enige vorm van terugkoppeling, vind het maar bagger.

 

@ChrisWeertjes  

Hoop dat het opgelost voor je kan worden maatje want dat kon bij mij allemaal blijkbaar niet 😉

Reputatie 1

@TheJoker40  @TMTV 

Helaas, bij mij werkt het dus nog altijd niet.

Reputatie 2

Hier werkt het ook niet. Zou ook wel niets aan worden gewijzigd/gedaan . Probleem is al langer bekend maar kan op de een of andere manier niet worden opgelost. 

Reputatie 7
Badge +6

@Chriscross76 Zoals ik in het andere topic schreef, maak ik uit de reactie van @Lisa op dat deze instelling handmatig wordt toegepast bij iedereen die zich meldt. Dat gebeurt dus niet automatisch. Zo te lezen is ze een paar dagen vrij, maar daarna kan ze deze instelling ook bij anderen (laten) aanpassen. Of er moet morgen een andere moderator zijn die deze nobele taak op zich wil nemen.

Omdat het om een individuele fix gaat, is het juist niet de bedoeling om het modem te herstarten/resetten, want dan gaat die instelling weer verloren. Ik neem aan dat deze aanpassing in een toekomstige firmware-update wordt meegenomen, zodat dit automatisch voor iedereen permanent werkt.

@Lisa Als deze voor ons als klanten bereikbaar is, zou die dan gedeeld kunnen worden zodat iedereen het zelf kan fixen?

Reputatie 7
Badge +8

@Chriscross76 @ChrisWeertjes Ik heb jullie ook getagd in het andere topic en heb de fix voor jullie aangevraagd! 😀

 

@TheJoker40 Was voor jou de fix ook al aangevraagd? Anders doe ik dit ook gelijk voor jou! 

Reputatie 2

@Chriscross76 @ChrisWeertjes Ik heb jullie ook getagd in het andere topic en heb de fix voor jullie aangevraagd! 😀

 

@TheJoker40 Was voor jou de fix ook al aangevraagd? Anders doe ik dit ook gelijk voor jou! 

Voor mij is helemaal niks aangevraagd. @Demi 

Sterker nog, de vorige 5 aanvragen/meldingen richting de backoffice team waren afgesloten klakkeloos zonder terugkoppeling.
Dus ik heb mijn hoop hierin verloren eerlijk gezegd.

 

Zie ook mijn andere topic : 

 

Reputatie 7
Badge +8

@TheJoker40 Geen zorgen, we kregen goed geluid terug van de andere klanten waarbij de fix is uitgevoerd. Dus ik heb het nu voor jou ook meteen aangevraagd! Ik ga oprecht ook voor jou duimen dat de oplossing nabij is! Ik geef je een seintje als mijn collega dit heeft aangepast voor jou, zodat je het kunt testen. Houd er wel rekening mee dat je niet het modem mag resetten, omdat anders de fix weer ongedaan wordt gemaakt.

Reputatie 7
Badge +8

@TheJoker40 De fix kon voor jou niet uitgevoerd worden omdat niet het juiste modem aangesloten staat. Zou je ons Zyxel modem aan kunnen sluiten en mij een seintje willen geven zodra deze aangesloten staat? Dan kan mijn collega alsnog gelijk de fix ook voor jou doorvoeren. Ik hoor het graag!

Reputatie 2

Iptv werkt hier nu bedankt!

Reputatie 2

@Demi 

 

Heb de juiste modem/router aangesloten.

probeer het nogmaals ajb.

Reputatie 2

@Demi 

 

ik laat het even voor vandaag zitten en sluit de zyxel t54 modem van Tmobile morgenochtend opnieuw aan en dan wil ik graag dat jullienhet nogmaals proberen

Hallo ik heb ook zalfde probleem met mijn iptv ( heb ook een Samsung tv ) kan jullie dit voor mijn oplossen

 

 

 

Reputatie 7

Hi @TheJoker40, merci voor de moeite van het omruilen van het modem! Ik heb mijn collega hier vandaag een seintje van gegeven, maar hij zag nog steeds het andere modem terug. Kan het kloppen dat je het van het weekend toch weer hebt omgewisseld? Weet dat ik graag de fix bij jou wil doorvoeren als het juiste modem hangt.

Hi @rbib33, goed nieuws - dit kunnen we zeker oplossen! De permanente fix is bij jou doorgevoerd. Ervaar je dit zelf ook? 😊