Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11169 Bekeken

Reputatie 2

Beste Allen,

 

ik heb begin november een nieuwe abonnement voor internet van Tmobile mogen ontvangen. Het gaat hierbij om een glasvezel verbinding van 1gb/s.

 

zoals ik hier eerder en vaker ben tegengekomen in de community , ervaar ik ook het probleem met een blokkade op de stream van mijn IPTV. 

ik heb meerdere topics hierover gelezen op de community maar begrijp nog steeds niet wat de oplossing kan zijn.

het probleem: Ik heb een NIEUWE Samsung QN90B tv (2022), ik heb hierbij de applicaties : SMARTERS IP TV, FlixIPTV, Room IPTV, STB IPTV geprobeerd en allemaal vertonen het zelfde probleem. De m3u playlist wordt wel geladen maar en kan ook gewoonlijk kanalen selecteren maar er wordt geen playback/stream vertoont. Dit probleem ervaar ik alleen als ik verbonden ben met mijn tmobile wifi. Zodra ik mijn hotspot van mijn mobiel gebruik werken alle streams en kanalen gewoonlijk wel.

 

Er wordt blijkbaar ergens iets geblokkeerd door de Zyxel T54 modem, verder heb ik zelf al geprobeerd om de statische DNS te veranderen naar 8.8.4.4 of 8.8.8.8 maar dit werkt ook niet. Heeeel af en toe als ik de iptv app op mijn tv open heb staan en als ik in de instellingen bezig ben zie ik heel kort de stream  verschijnen maar deze verdwijnt weer kort. Ik heb al mijn IPTV provider gevraagd of hij kan zien of er een isp lock of andere soort blokkade op zit maar dit is niet het geval want de M3U playlist werkt gewoon op mijn iphone wel, deze is ook verbonden met de tmobile wifi. Ik heb al meerdere M3U playlist geprobeerd op de TV maar helaas niks werkt en ben er zeker van overtuigd dat er een blokkade zit door Tmobile.

 

kan iemand mij hierbij helpen ajb?

 

icon

Beste antwoord door TMTV 27 November 2022, 20:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

262 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Jackyson12 @Dersimli-1974 @Soorsh De fix is bij jullie toegepast. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mies1976. jij hebt zo te zien een T50 modem. Daar is deze fix niet van toepassing. Je kan het beste een los topic openen zodat je daar geholpen kan worden voor mijn collega’s. 

@sssss92 Er staat helaas geen klantnummer in je profiel. Als je deze toevoegd kunnen we de fix toepassen. 

@Mustafa_55 Zie dat jij ondertussen een T50 modem hebt aangesloten. 

@Ashief Ik zie dat jij ondertussen een ander modem hebt aangesloten, hopelijk heb je alles werkend gekregen :) 

@BGRI @Chetbi @Oknx @samira.b @kolnkit @Duy75 @Jessy1985 @edwinb_82 @Wijnant @D'r.patje Bij jullie staat de fix erop!

@Sven-TMT 

dank voor u snelle reactie 

een fijne weekend alvast

Reputatie 2

@Tshikos 

 

Geen dank. Het heeft me bijna 1.5 maand tijd, heel veel frustraties , random afgesloten meldingen bij de backoffice en lelijke gesprekken met de klantenservice gekost om het opgelost te krijgen. En dan ook nog de valse beloftes horen van de klachtenafdeling is ook nog een onderdeel hiervan. 
 

Hoop dat iedereen die problemen heeft het kan laten oplossen d.m.v de “fix”’die ze toepassen

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT klantnummer toegevoegd 

Fix staat erop! 

Reputatie 7
Badge +4

@Marubella Dit probleem is meer dat het niet werkt dan slecht. Dus of de fix werkt durf ik niet te zeggen. Maar hij staat er wel op.

@wasim82 Fix staat erop!

@M07AMMAD Ik kan jouw modem niet bereiken. Kan je hem een factory reset geven. Thanks! 

@Sven-TMT Thanks, fijn weekend!!

@Sven-TMT heel erg bedankt!!!!!!!! 

@TheJoker40 Uit het verhaal op Klachtenkompas kan ik niet halen of het om een losse IPTV-dienst gaat zoals bij jou, of om de TV-dienst van T-Mobile (dat is ook IPTV). En diegene heeft de T50, dus dat zou ook verschil kunnen geven, al hoort het natuurlijk gewoon te werken. Omdat we al het andere al uitgesloten hebben, zou je een eigen router kunnen gaan gebruiken. Dan heb je alles zelf in de hand. FritzBox is een veelgebruikte vervanger voor providerapparatuur en er zijn hier genoeg mensen met positieve ervaringen. Als je dat liever niet doet, heb ik nog één suggestie (met de aanname dat de TV bekabeld aansluiten geen optie is): je zou een wifi-punt kunnen nemen dat je naast de TV plaatst. Die verbind je draadloos met de T54 en je sluit de TV er bekabeld op aan. Het is een omweg, maar hopelijk werkt het wel.

@UmKa Voor de zekerheid: gaat het om een aparte IPTV-dienst of om TV van T-Mobile? En werkt het bij jou wel op een ander apparaat binnen je netwerk? Als dat niet het geval is, zou het ook kunnen dat je IP-adres geblokkeerd is. Dat heb ik hier vaker langs zien komen.

Beste TMTV, iptv niet vanuit t- mobile, zojuist Fritzbox geïnstalleerd en ik heb geen problemen meer met kijken naar IPTV. De Zyxel T54 blokt mijn stream. hoe kunnen we dit oplossen?  

@Henk van Beuzekom De fix is toegepast. 

@bjkboy Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.

Het werkt weer dank je wel. Nog een prettige dag verder.

Hi @bjkboy

De fix is toegepast. 

Dankjewel

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @kolnkit ,

Ik heb uit een ander topic een antwoord gezien van een moderator en dat was als volgt: Er staat voor 27 februari een firmware upgrade gepland. Deze bevat ook de fix voor dit probleem. Ze gaan dus als het goed is nu niet meer individueel fixen uitvoeren.

EDIT: hier het complete antwoord:

 Goedemiddag , de fix kan pas vanaf 27 februari weer toegepast worden. Dat heeft te maken met het klaarmaken van de firmware op alle T54's. We willen deze gaan uitrollen op breder vlak in plaats van iedere keer reactief de workaround toe te passen. Ik kom hier te zijner tijd op terug, beloofd

Hi @e.a.c, zojuist heb ik doorgekregen dat de fix bij jou is doorgevoerd! 🎈 Kun je aangeven of je nu helemaal probleemvrij bent? Ik hoor het graag. 

Hi @Rakesh J, ik wil je graag laten weten dat de fix deze ochtend ook bij jou is doorgevoerd! Kun je laten weten of je direct een verbetering opmerkt? Dan kan ik dat doorspelen naar mijn collega, merci. 

Hi @Yasjeozer, graag laat ik weten dat ook bij jou de fix is doorgevoerd! Kun je laten weten of je een verbetering opmerkt? Fingers crossed.

 

 

@Lisa Werkt perfect!! Mijn dank is enorm groot💜

@Lisa @Demi Everything works (all my iptvs) now Thank you a lot. Glad this was resolved :) and sorry for sending private messages! great customer service !!!!

Reputatie 2

 @TMTV @Waqqas @UmKa 

Een geweldige update met een “maar”:

De tp-link archer C7 (v2) die ik nog had liggen heb ik kunnen omtoveren van een ZIGGO firmware naar een originele TP-LINK firmware dankzij jullie hulp + https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1674027 (link naar firmwares) in combinatie met de settings voor IPTV VLAN 300 via: https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-huawei-modem-vervangen-voor-eigen-router-305727

 

Dus de situatie is nu: huidige zyxel t54 modem ligt weer in de kast en is vervangen door mijn Tp-link archer c7 AC1750 router, hierop heb ik dus de kabel in de blauwe WAN/Etherner port erin gedaan vanuit de mediaconverter en heb ik de volgende instellingen ingesteld (via bovenste community overgenomen)

 

Nadat ik de ziggo firmware heb gecracked met de TP-Link firmware van Dav1d op de Tweakers forum, was het mogelijk om deze TP-LINK router te upgraden naar de meest recente versie dat beschikbaar was vanuit hun eigen site. In de eerste instantie had ik geen internet via de wifi verbinding en was het allemaal lastig omdat ik een beetje noob ben op dit soort punten. Ik heb de TP-Link router fysiek met een netwerkkabel (op poort 1 van de router) moeten aansluiten met mijn laptop om daar in de instellingen van de router te komen. Dit zijn gewoon default settings en is op de website te vinden.

 

Al en al is het nu gelukt om gewoon dual band router te hebben dat ook nog internet ontvangt en waarbij mijn IPTV ook gelukkig werkt op de TV. Alleen is dit natuurlijk geen “echte” oplossing en ik zal Tmobile daarom  vragen om een andere versie van een modem te leveren. Ik ontvang nu helaas wel heel wat minder snelheid (met kabel net geen 500mbps en 5ghz op 1 meter afstand 330-400 mbps). Dit is op dit moment niet heel erg maar je betaalt wel voor de 1gbps. Als ik de datasheet van de router bijpak dan zie ik dat deze makkelijk de 1ghz+ moet gaan behalen met 5ghz maar ik weet niet wat ik nog moet doen met om dit te behalen gezien dit een kale firmware upgrade was en dat de instellingen niet aangeraakt zijn.

 

Tot zover is het IPTV verhaal opgelost dmv een workaround maar conclusie is toch dat er een probleem zit met het VLAN settings van de zyxel t54 modem, met bepaalde apparatuur zoals een smarttv werkt dit niet perfect als het gaat om IPTV. Ik zal hiervoor met Tmobile zelf nog een keer contacteren zodat dit permanent opgelost kan worden met hun eigen modem. Tot zo ver bedankt en als jullie nog tips hebben voor om de snelheid issue op te lossen met de TP-LINK Archer C7 , be my guest!

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT  zou je voor mij AUB ook een fix kunnen uitvoeren? 

Fix staat erop! 

Werkt thank you @Sven-TMT 

Reputatie 7
Badge +4

Graag ook de fix bij mij doorvoeren

klantnummer: MOD Edit (Geen persoonsgegevens publiek plaatsen)

 

alvast bedankt:

Done! 

@Lisa Lijkt erop dat jij het wel in orde kan krijgen als ik de laatste reacties lees m.b.t. de blokkade en samsung tv's.

Zou jij deze fix ook voor mij willen doorvoeren svp? Dan kan ik het gaan testen.

Reputatie 7
Badge +4

@LisaLijkt erop dat jij het wel in orde kan krijgen als ik de laatste reacties lees m.b.t. de blokkade en samsung tv's.

Zou jij deze fix ook voor mij willen doorvoeren svp? Dan kan ik het gaan testen.

HI @InsyN

We hebben de fix ook bij jou doorgevoerd! 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Chriscross76 Zoals ik in het andere topic schreef, maak ik uit de reactie van @Lisa op dat deze instelling handmatig wordt toegepast bij iedereen die zich meldt. Dat gebeurt dus niet automatisch. Zo te lezen is ze een paar dagen vrij, maar daarna kan ze deze instelling ook bij anderen (laten) aanpassen. Of er moet morgen een andere moderator zijn die deze nobele taak op zich wil nemen.

Omdat het om een individuele fix gaat, is het juist niet de bedoeling om het modem te herstarten/resetten, want dan gaat die instelling weer verloren. Ik neem aan dat deze aanpassing in een toekomstige firmware-update wordt meegenomen, zodat dit automatisch voor iedereen permanent werkt.

@Lisa Als deze voor ons als klanten bereikbaar is, zou die dan gedeeld kunnen worden zodat iedereen het zelf kan fixen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sven-TMT 

Graag de Fix doorvoeren op verbinding van mijn ouders.
Meer info nodig, laat mij maar weten.

Klantnummer: RHW27048

Alvast bedankt!

Done!

Hi @Sven-TMT,

 

Ik ben pas klant bij tmobile thuis internet.

De iptv app word helaas geblokkeerd op mijn smart tv. Door de zyxel t54 modum. Zou jij de fix aub kunnen doorvoeren?

mvg

Klant nummer:

MND65989

Reputatie 7

Hi @e.a.c, zojuist heb ik doorgekregen dat de fix bij jou is doorgevoerd! 🎈 Kun je aangeven of je nu helemaal probleemvrij bent? Ik hoor het graag. 

Hi @Rakesh J, ik wil je graag laten weten dat de fix deze ochtend ook bij jou is doorgevoerd! Kun je laten weten of je direct een verbetering opmerkt? Dan kan ik dat doorspelen naar mijn collega, merci. 

Hi @Yasjeozer, graag laat ik weten dat ook bij jou de fix is doorgevoerd! Kun je laten weten of je een verbetering opmerkt? Fingers crossed.

 

 

Hi @Sven-TMT 

Graag de Fix doorvoeren op verbinding van mijn ouders.
Meer info nodig, laat mij maar weten.

Klantnummer: RHW27048

Alvast bedankt!

Done!

Super bedankt Sven!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sven-TMT,

 

Ik ben pas klant bij tmobile thuis internet.

De iptv app word helaas geblokkeerd op mijn smart tv. Door de zyxel t54 modum. Zou jij de fix aub kunnen doorvoeren?

mvg

Klant nummer:

MND65989

Fix staat erop!