Beantwoord

Is het toegestaan om een website te hosten met t-mobile thuis?


Ik zat er overna te denken om een website te hosten vanaf mijn computer, is dat toegestaan of mag dat niet?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 April 2020, 22:01

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7

@a7zidxgwwrmailscom 

port 80 en 443 zijn gereserveerd in het t mobile modem. maar afgezien daar van zijn er genoeg die het wel doen. je ipadres is niet vast. het is meestal voordeliger je website professioneel te hosten te opzichte van de stroom kosten.

Reputatie 7
Badge +3

@a7zidxgwwrmailscom 

Wat hidden ook al een beetje aangeeft, is het meestal geen goed idee om je allerdaagse computer tevens als webserver in te zetten. Hou er rekening mee dat je deze PC open gaat zetten voor het BOZE WWW … en bij een tikfout in je webpage code / package … heb je mensen die je PC gaan afstruinen naar prive informatie.

Wil je het wel thuis gaan opzetten, gebruik dan een aparte  computer die je als webserver inricht.

Zet deze computer dan in de DMZ van je router, waardoor hij ‘schijnbaar’ voor de firewall komt te staan. Hierdoor blijft je eigen LAN netwerk ook beter beschermd tegen eventueel de vele kwaadwillende WWW gebruikers.

Bouw hier best wel vaak websites, maar die worden allemaal buiten bij een hostingprovider gehost.

Reputatie 1

@a7zidxgwwrmailscom

port 80 en 443 zijn gereserveerd in het t mobile modem. maar afgezien daar van zijn er genoeg die het wel doen. je ipadres is niet vast. het is meestal voordeliger je website professioneel te hosten te opzichte van de stroom kosten.

Een mooi late reactie, en tevens mijn eerste op dit forum, kan ik die poorten ook uitschakelen zodat ik vrij  ben een website thuis te hosten?

Reputatie 1

@a7zidxgwwrmailscom

port 80 en 443 zijn gereserveerd in het t mobile modem. maar afgezien daar van zijn er genoeg die het wel doen. je ipadres is niet vast. het is meestal voordeliger je website professioneel te hosten te opzichte van de stroom kosten.

Een mooi late reactie, en tevens mijn eerste op dit forum, kan ik die poorten ook uitschakelen zodat ik vrij  ben een website thuis te hosten?

Want wanneer ik DMZ aan heb staan gaan poorten 80 en 443 nog steeds naar het Huawei-modem.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @SirSpuitElf,

Welkom op de Community!

Wat gebeurt er als je je website via een andere verbinding (bijvoorbeeld mobiele data) probeert te bereiken? Lukt het dan wel? De Huawei ondersteunt helaas geen NAT-loopback, waardoor je altijd het inlogscherm blijft zien als je via je eigen netwerk je eigen website bezoekt. Als je je website ook intern wil kunnen bereiken, zit er niets anders op dan een andere router. Als je hulp nodig hebt bij het aansluiten van een zelf gekochte router, ben je hier ook op de juiste plek. Of je in aanmerking komt om de Huawei door T-Mobile om te laten wisselen voor de nieuwere Zyxel-router, die dit probleem niet heeft, weet ik niet. Misschien kan een moderator daar iets over vertellen.

Succes!

Reputatie 1

Hoi @SirSpuitElf,

Welkom op de Community!

Wat gebeurt er als je je website via een andere verbinding (bijvoorbeeld mobiele data) probeert te bereiken? Lukt het dan wel? De Huawei ondersteunt helaas geen NAT-loopback, waardoor je altijd het inlogscherm blijft zien als je via je eigen netwerk je eigen website bezoekt. Als je je website ook intern wil kunnen bereiken, zit er niets anders op dan een andere router. Als je hulp nodig hebt bij het aansluiten van een zelf gekochte router, ben je hier ook op de juiste plek. Of je in aanmerking komt om de Huawei door T-Mobile om te laten wisselen voor de nieuwere Zyxel-router, die dit probleem niet heeft, weet ik niet. Misschien kan een moderator daar iets over vertellen.

Succes!

Hi! Wanneer ik het via mobiele data probeer krijg ik ook geen verbinding, dan krijg ik zelfs helemaal niets te zien hij blijft laden en er gebeurt niets. Ik heb thuis allemaal mooie spullen van Ubiquiti en ik wil al heel erg lang een ander modem, maar T-mobile wil me dat niet geven. Een van de redenen is dat IPTV en Internet over verschillende internet poorten moet. 
 

Laten we hopen dat een moderator dit voor mij wil regelen. Misschien maar eens bellen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi! Wanneer ik het via mobiele data probeer krijg ik ook geen verbinding, dan krijg ik zelfs helemaal niets te zien hij blijft laden en er gebeurt niets. Ik heb thuis allemaal mooie spullen van Ubiquiti en ik wil al heel erg lang een ander modem, maar T-mobile wil me dat niet geven. Een van de redenen is dat IPTV en Internet over verschillende internet poorten moet. 
 

Laten we hopen dat een moderator dit voor mij wil regelen. Misschien maar eens bellen. 

Ook als je TV hebt, zijn er mogelijkheden met een eigen modem. Daarvoor zijn twee dingen belangrijk om te weten: heb je glasvezel of DSL, en maak je gebruik van het oude of het nieuwe tv-platform? Afhankelijk daarvan kun je je eigen router instellen.

Reputatie 1

Hi! Wanneer ik het via mobiele data probeer krijg ik ook geen verbinding, dan krijg ik zelfs helemaal niets te zien hij blijft laden en er gebeurt niets. Ik heb thuis allemaal mooie spullen van Ubiquiti en ik wil al heel erg lang een ander modem, maar T-mobile wil me dat niet geven. Een van de redenen is dat IPTV en Internet over verschillende internet poorten moet. 
 

Laten we hopen dat een moderator dit voor mij wil regelen. Misschien maar eens bellen. 

Ook als je TV hebt, zijn er mogelijkheden met een eigen modem. Daarvoor zijn twee dingen belangrijk om te weten: heb je glasvezel of DSL, en maak je gebruik van het oude of het nieuwe tv-platform? Afhankelijk daarvan kun je je eigen router instellen.

Ik heb glasvezel en volgens mij het oude platform, ik kan geen cloud opnemen als je dat bedoeld. Internet via m’n Ubiquiti-spul werkt ook wel, hoewel het jammer is dat ik mijn Modem niet in Bridge kan instellen. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb glasvezel en volgens mij het oude platform, ik kan geen cloud opnemen als je dat bedoeld. Internet via m’n Ubiquiti-spul werkt ook wel, hoewel het jammer is dat ik mijn Modem niet in Bridge kan instellen. 

Ik ben niet zo bekend met Ubiquiti, maar kun je daar VLAN's in instellen? In dat geval zou je de Huawei er helemaal tussenuit kunnen halen en de Ubiquiti-router direct op de mediaconverter kunnen aansluiten. Als je daar de port forwarding op kunt instellen, zou het moeten lukken zonder de router van T-Mobile.

Reputatie 1

Ik heb glasvezel en volgens mij het oude platform, ik kan geen cloud opnemen als je dat bedoeld. Internet via m’n Ubiquiti-spul werkt ook wel, hoewel het jammer is dat ik mijn Modem niet in Bridge kan instellen. 

Ik ben niet zo bekend met Ubiquiti, maar kun je daar VLAN's in instellen? In dat geval zou je de Huawei er helemaal tussenuit kunnen halen en de Ubiquiti-router direct op de mediaconverter kunnen aansluiten. Als je daar de port forwarding op kunt instellen, zou het moeten lukken zonder de router van T-Mobile.

Er is een tutorial om dit voor elkaar te krijgen, inderdaad. Echter is dat met het Zyxel modem en niet met het Huawei modem. In ieder geval; ik kreeg het niet voor elkaar en ik wil gewoon een nieuw modem.

Hi! Wanneer ik het via mobiele data probeer krijg ik ook geen verbinding, dan krijg ik zelfs helemaal niets te zien hij blijft laden en er gebeurt niets. Ik heb thuis allemaal mooie spullen van Ubiquiti en ik wil al heel erg lang een ander modem, maar T-mobile wil me dat niet geven. Een van de redenen is dat IPTV en Internet over verschillende internet poorten moet. 
 

Laten we hopen dat een moderator dit voor mij wil regelen. Misschien maar eens bellen. 

Als je mooie spullen van Ubiquiti hebt, ben ik benieuwd wat dit zoal is. Als dit bijvoorbeeld een combinatie gateway (bijv. Unifi Security Gateway) en Switch (Unifi Switch) is dan kan je net zo goed dat hele modem van T-Mobile eruit gooien en de stappen volgen zoals bijvoorbeeld hier en hier worden vermeld. Het is misschien even zoeken, maar zo heb ik dit een tijd geleden ook gedaan.

Sinds ik op het nieuwe T-Mobile TV platform zit is het overigens wel stukken eenvoudiger om de boel aan de gang te krijgen aangezien daarin VLAN 640 is komen te vervallen en alles direct wordt afgehandeld door de USG i.p.v. Mediaconverter → switch → USG → switch.

@TMTV - In principe ondersteunen alle switches, accesspoints en routers van Ubiquiti VLAN's. Maar met alleen een Switch en/of Accesspoint kom je er niet. Daarvoor is een gateway benodigd. Binnen de Unifi reeks is dat minstens een USG.

 

Er is een tutorial om dit voor elkaar te krijgen, inderdaad. Echter is dat met het Zyxel modem en niet met het Huawei modem. In ieder geval; ik kreeg het niet voor elkaar en ik wil gewoon een nieuw modem.

Bij het Huawei modem gaat dit sowieso niet werken met het oude TV platform. Ik weet niet of dit in een firmware update en uiteindelijk het nieuwe TV platform anders is - heb mijn Huawei eigenlijk al vanaf dag 1 ergens in een doos (onder het stof) liggen dus heb het helaas niet kunnen checken.

Maar beste zou inderdaad misschien zijn om de Huawei om te ruilen voor de Zyxel.

Reputatie 1

Thanks voor de reactie! Wat ik vergeten ben te melden is dat ik vaste telefonie heb. Dat was toentertijd de reden dat het niet volledig werkte. Internet en televisie had ik toen wel werkend, ook met het Huawei-modem.

Toen ik het probeerde had ik een USG met een Switch en een AP. Nu heb ik de USG vervangen door een Dream Machine. VLANS is geen probleem, alleen moet ik een omweg regelen via telefonie. Volgens mij twijfelde het thuisfront al wel om dit niet meer te gebruiken, dan zou ik inderdaad makkelijk de Huawei kunnen vervangen door de Dream Machine.

Ik weet helaas nog steeds niet welk televisieplatform ik heb op het moment.

Thanks voor de reactie! Wat ik vergeten ben te melden is dat ik vaste telefonie heb. Dat was toentertijd de reden dat het niet volledig werkte. Internet en televisie had ik toen wel werkend, ook met het Huawei-modem.

 

Ah kijk, inderdaad… telefonie werkt niet. Daarvoor heb ik zelf gewoon een CheapConnect met FreePBX -omgeving (VM) in huis draaien en wordt Zoiper op de smartphones gebruikt om gesprekken gewoon via de vaste lijn gewoon via de mobiel te verrichten mocht het nodig zijn.

 

Toen ik het probeerde had ik een USG met een Switch en een AP. Nu heb ik de USG vervangen door een Dream Machine. VLANS is geen probleem,

 

Oef, dat is een flinke vooruitgang, maar inderdaad… heeft zoals de meeste meuk van Ubiquiti gewoon VLAN ondersteuning. 

 

alleen moet ik een omweg regelen via telefonie. Volgens mij twijfelde het thuisfront al wel om dit niet meer te gebruiken, dan zou ik inderdaad makkelijk de Huawei kunnen vervangen door de Dream Machine.

 

Veel omwegen zijn er waarschijnlijk niet, enige dat resteert is VoIP/SIP met de daarbij behorende investeringen.

 

Ik weet helaas nog steeds niet welk televisieplatform ik heb op het moment.

 

Eigenlijk is dit best simpel;
 

Heb je dit TV menu op je digitale ontvanger?
Dan zit je op het oude platform dat ook wel Interactieve TV genoemd wordt.
Heb je dit TV menu op je digitale ontvanger?
Dan zit je op het nieuwe platform dat ook wel T-Mobile TV genoemd wordt.

 

Reputatie 1

Ik zit dan op het oude platform, maar telefonie wordt opgezegd. Vanaf dat moment (1 oktober) kan ik mijn Dream Machine weer als main device gebruiken en moet ik dus alleen VLANS instellen voor Internet en IPTV.

Dit zou dan ook meteen mijn oorspronkelijke probleem oplossen: poort 80 en 443!

Oud draaidje, maar ik wil even wat info toevoegen.

Ik wil ook een paar low-traffic sites hosten op een thuiscomputer.  Deze sites zijn alle ontwikkeld in een versie van .net 

Om verschillende redenen wil ik deze echter NIET in Azure hosten. Dan kom je al snel uit op een provider die een dedicated server aanbiedt of een shared hosting. Het probleem met beide is dat het uiterst moeilijk blijkt de zijn om die servers te voorzien van de gewenste .net frameworks, updates etcetera. Als je de server gewoon onder je bureau hebt staan en werkelijk full admin bent, kan je alle updates en software versies naar behoeven uitvoeren. Ook het deployen vanuit Azure Devops naar deze server gaat buitengewoon snel en gemakkelijk. Desgevraagd wil ik de pipeline xmls wel delen.

Hierboven zijn al enkele goede opmerkingen gedaan over de te nemen stappen ter beveiliging. Dit issue geldt trouwens even goed als u de site in Azure of andere hosting publiceert.

Wat betreft stroomverbruik van deze server, even rekenen: het is een server met een 400 watt voeding. Ik heb echter al tijden een energie logger op het stopcontact van de computer staan. Deze server trekt zelden meer dan 10% cpu power en het scherm staat 99% van de tijd uit. Het stroomverbruik blijkt in de praktijk dan altijd slechts tussen 5 en 10 kwh per MAAND te liggen. dus rond zo'n 100 kwh per jaar. Ik wek echter 10500 KWH met mijn zonnecelletjes op, dus ik wordt niet zo bangvan die 60 kwh, bovendien heb je geen hosting kosten, dus is het veruit  de goedkoopste optie.

Wel kan ik me voorstelle dat TMobile er wat van vind als er weldegelijk veel upstream traffic is, maar dat is bij mijn sites dus niet het geval.

Reputatie 7
Badge +14

@real_yggdrasil 

Als het voor een hobby is, dan is dta natuurlijk niet zo’n probleem. Maar als jouw aansluiting door omstandigheden last gaat geven wordt deze afgesloten en krijg je een mail zoals in dit topic te zien is. 

Reageer