Beantwoord

Juiste inlog DrayTek Vigor2132F

  • 13 December 2017
  • 4 reacties
  • 21071 Bekeken

In het bezit van een DrayTek Vigor2132F router/modem. Om toegang te krijgen via 192.168.1.1 en vervolgens in te loggen met user/user, werkt bij mij niet. Overigens verschijnt niet dat het een onjuiste combinatie is. Ik krijg gewoonweg geen toegang en de invulvelden zijn weer leeggemaakt. Bij gebruik van admin/admin krijg ik wél een duidelijke melding dat de username and/or password incorrect zijn. Help!

Moderator edit: Lukt het inloggen in jouw modem niet, probeer dan de username en password user/user of de inloggegevens op de sticker op je modem. Werkt dit niet, geef jouw modem dan een harde reset. Hierdoor gaat het terug naar de fabrieksinstellingen en zouden de genoemde inloggegevens wel moeten werken.
icon

Beste antwoord door edgarengel 15 December 2017, 12:14

Bekijk origineel

4 reacties

Beste allen,

Geloof het of niet maar... mijn Chrome-browserinstellingen blokkeerde de toegang. Met een schone Firefox installatie geen probleem om in te loggen met user/user! Onwijs-bedankt iedereen!

HGr. Edgar
Hoi edgarengel, welkom op het klantenforum.

Waarschijnlijk staat het wachtwoord van de router op de sticker op het modem, probeer die eens, i.c.m. user als username.
Reputatie 7
Hallo edgarengel,

De eerste keer dat je inlogt moet je het wachtwoord aanpassen.
Heeft een monteur dit gedaan voor je dan is het wachtwoord meestal user1234

Lukt het niet met deze gegevens voer dan een factory reset uit door 30sec de reset in te drukken met een tandenstoker.
Voor degenen die ook soortgelijke problemen ervaren: het wachtwoord kan ook nog useruser zijn.

De monteur die onze installatie heeft uitgevoerd zei dat hij dit altijd als wachtwoord gebruikte.

Reageer